topo123 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Har bygget en pc og har et lite problem. Når jeg starter maskinen begynner alle viftene å gå, harddisk reagerer, DVD rom reagerer, frontpanelet fungerer, LED for strøm i hovedkortet er aktiv, men MEMOK! LED lyser også (og det tyder vel på at noe er feil). På skjermen får jeg bare "no signal input". CPU LED blinker 2 ganger ved oppstart, deretter slukkes den. Er dette riktig? Det virker som RAM er problemet. Jeg har prøvd å plassere RAM på nytt flere ganger (i slots som det vises til i manualen for HK), men MEMOK! lyser fortsatt. Etter å ha holdt MEMOK! knappen inne i 3 sek begynner MEMOK! LED å blinke, og pcen rebooter deretter. Dette gjentar seg kanskje 10 ganger, og til slutt er det varige røde lyset tilbake. Har 2 rambrikker, og har prøvd de sammensatt og hver for seg. Litt hjelp? CORSAIR VX 550W ATX12V 2.2 / EPS12V WD Caviar Black WD1001FALS - harddisk - 1 TB - SATA-300 COOLER MASTER MIDITOWER HIGH AIR FLOW 922 MINI ATX BLACK ASUS P7P55D P55 S-1156 ATX Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA INTEL CORE I5 750 2.66GHZ 8MB S-1156 Kampanje! CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10600 1333MHZ (2X2GB) XFX RADEON HD5770 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP Endret 3. januar 2010 av topo123 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 har du koblet til p4(hovedkort) kontakta og pci-e(skjermkort) kontakta Lenke til kommentar
topo123 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Skjermkort er koblet til med 6 pin PCI-E kabel, mens hovedkort er koblet til via 24 pin EATXPWR og 8 pin EATX12V. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 jaja, bare å begynne på begynnelsen det, koble til psu og cpu og hk, se at den starter fint, skal pipe for å fortelle deg at den ikke har minne. legg til en minne brikke og start maskinen igjen, så skjermkort, så hdd osv til du finner noe som gjør at maskinen stanser. Pass på at delene sitter skikkelig på plass. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå