Hårek Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det er et rødt felt som du flytter opp og ned med piltastene. Når dette feltet står på samme linje som "Removable Device Priority", så trykker du Enter. Da kommer du inn i neste meny. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Ja, og da vil du få opp flere valg. Muligens floppydisk, USB osv... Edit: Litt for treg! ;-) Endret 3. januar 2010 av trn100 Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Tror ikke det hjelper men: Håper vi får dette til å virke Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 OK, da ser vi at det eneste valget under "Removable" er "Floppy". Hva er så under "Hard disk ..."? Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Her er av hardisk stedet: Og i samme slengen tok jeg av diskett setedet: Tusen takk for at dere er så hjelsommer håper vi finner ut av dette Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Prøv å velge Bootable Add In Cards under Hardisks samtidig som du velger Hard Disk som "First Boot Device".... Endret 3. januar 2010 av trn100 Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) skal jeg trykke på den? eller gjøre san at den er over ST3100 osv? Endret 3. januar 2010 av superkaisa Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Måtte oppdatere meldingen min... HD må samtidig stå som First Boot Device... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Min konklusjon er at denne PCen ikke støtter å boote fra USB. Den er jo ganske gammel. Flytter denne tråden til Lagringsmedier, den passer bedre der. Endret 3. januar 2010 av Hårek Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 1. forslaget ditt funket ikke 2. så det kommer ikke til å gå i det hele tatt? 3. Hva må jeg bytte på pcen? 4. hvordan flytter jeg tråden? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Min konklusjon er at denne PCen ikke støtter å boote fra USB. Den er jo ganske gammel. Flytter denne tråden til Lagringsmedier, den passer bedre der. Fryktet det også da jeg så at det dreide seg om Phoenix-Award Bios fra 2003. Fant ingen BIOS oppgradering til HK'et heller. Blir nok CD er jeg redd superkaisa, men du kan i det minste slipstreame en med SP3 :-) Endret 3. januar 2010 av trn100 Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 er det nytt hovedkort jeg trenger da? hmm jeg vet ikke hvordan jeg skal få de filene på cd :S Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Nytt HK innebærer samtidig både ny CPU og nytt minne i det minste. Angående Slipstreaming av XP finnes det en god artikkel her. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 det er ikke XP jeg skal boote :S Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Uansett er jeg redd CD blir løsningen for maskinen din! Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 men vet du hvordan jeg gjør backtrack bootable på cd? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Backtrack bootable? Tror du må være litt mer presis.... I en tidligere melding sa du at du hadde XP, som du altså ikke vil boote fra.... Og nå snakker du om backtracking??? Slitsomt med sånne gjettekonkonkurranser! ;-) Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) det jeg mente var at jeg har xp altså installert xp. Det jeg vil er å få startet opp bootet eller hva du vil kalle det. Det jeg nå vil ha hjelp med hvis dere gidder er å få backtrack på cd og få den til å boot ved startup. Beklager hvis inleggene mine er upresise! Endret 3. januar 2010 av superkaisa Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Så maskinen din har XP innstallert men starter ikke opp? Problemet er altså ikke relatert til oppstart med en USB minnepenn i det hele tatt? Men det er ikke XP du vil boote? Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 hmm bare glemm allllllt med xp(Pcen funker helt fint det er den jeg skriver fra nå) Det jeg hele tiden har villet, som sikkert ikke har blitt forklart branok eller ikke i dete hele tatt, er å boote backtrack. Link til hjemmesiden deres: Link Jeg har prøvd lenge selv fra usb lest mange tutorials, men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg starter opp fra USB. Nå som det er umulig lurer jeg på om hvordan jeg kan gjøre det hele fra cd, hvis det er mulig. Så det hadde vært veldig fint med hjelp Takk for din tolmodighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå