superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei jeg resatte nettopp biosen for å endre på noen instilliger der for å se om jeg fikk til å boote fra USB pennen min. Den er bootable jeg har prøvde på andre sine pcer. (Det funket heller ikke før jeg begynnte å endre i biosen) Nå har jeg ngen ideer om hva jeg skal gjøre. Vær så snill hjelp meg!! Bare si ifra hvis dere trenger mere informasjon om noe! TAKK! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg ser ingen informasjon om hva slags PC du har. Tror du ikke det har en viss betydning? Hva har du i BIOS menyen for boot rekkefølge? Det er da overhodet ingen vits i å bumpe tråden etter 20 minutter. Selv om du er fra Bergen. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 hvilke informasjon vil du ha? hmm, jeg har phoenix award 6.0 bios tror eg. og hovedkortet er AOpen i915Gm-PL har windows XP hjelper det? Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Få ut en liste om hva du har valget omå boote fra i BIOS!!!???? Endret 3. januar 2010 av Sigurdl Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Få ut en liste om hva du har valget omå boote fra i BIOS!!!???? Mener du hvilke filer jeg skal boote fra usb pennen? eller hvilke instillinger jeg har valgt i biosen som skal boote først og som nummer to osv? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Trykk F8 under oppstart, og velg fra menyen. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Trykk F8 under oppstart, og velg fra menyen. under biosen eller etter? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det er i BIOS. Trykk F8 umiddelbart. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 jeg trykker F8 100ganger og ingenting skjer før jeg kommer til der jeg velger mellom windows og ubuntu. Når jeg trykker F8 der kan jeg velge å starte windows på vanelig måte eller i sikkerhetsmodus og mange andre valg :S Hjeeeelp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Da har du en annen BIOS enn jeg trodde. På nederste linje, første bildet som dukker opp etter reset, pleier det å stå "Press DEL to enter setup". På min står det også "F8 to enter boot menu" Finner du ikke dette får du gå inn i BIOS menyen som velger rekkefølge for eheter. Hva står det der? Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg tror det bare står Press DEL to enter setup Er det noe som kan være gale? jeg har reinstallert windows et par ganger? eller har ikke det noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Dette har ingenting med Windows å gjøre. Det er BIOS som booter. Da har ikke din BIOS en slik boot meny. Men den er bare en snarvei. Da spør jeg enda en gang: Hva står i din BIOS meny? Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 hvis du venter 2 sec kan jeg ta bilde og legge ut Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Her er bildene: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Håper du kan hjelpe meg nå Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 De hjelper ikke stort. Du må inn i BIOS menyen. Dvs du må trykke "DEL to enter setup". Der finner du flere menyer, deriblant bootrekkefølge. Du sa jo selv "eller hvilke instillinger jeg har valgt i biosen som skal boote først og som nummer to osv?", så jeg trodde du hadde forstått det. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 ok 2 sec så er nye bilder her Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Ble litt sen... håper dette er rett... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Når du trykker Enter på linje 2 i det siste bildet, Removable Device Priority bør du kunne velge USB? First Boot Device er satt til Removable så resten skulle være greit. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Ja, det ser bedre ut. Her ser vi at rekkefølgen er Removable, CDROM, Hard disk. Det er riktig. Så spørs det hva som er innstillingene på neste nivå, under "Removable Device Priority" og "Hard disk boot priority". Sett inn USB penn og se om du finner den under en av disse. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 sorry men jeg skjønner ikke helt hva du mener :S skal jeg trykker enter på der det står: first boot device? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå