Fløffy Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Eg lurer på korleis eg blir trøtt fortast mogleg. Så trøtt at eg slit med å holde meg vaken.. Nokon tips ? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Fysisk aktivitet om dagen gjør at du blir fortere trøtt om kvelden. Funker for meg i hvert fall. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Fysisk aktivitet om dagen gjør at du blir fortere trøtt om kvelden. Funker for meg i hvert fall. Dette støttes. Grunnlaget i en sunn døgnrytme er sunne aktiviteter på dagen. Det gjelder både hodet og kroppen. Og en ting til... Finn "Sjur Gabriel" av Amalie Skram og les i vei! Endret 3. januar 2010 av Sinnsyk asylaspirant Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Fysisk aktivitet gjør som sagt at du blir fort trøtt. Jo lengre du holder på, jo fortere trøtt blir du. Andre ting du kan gjøre er å være mye ute for å få i deg frisk luft og en dose lys. Når sola vanligvis går ned, kan du prøve å være mest mulig i mørket. Skru av lys for å gjøre det mørkere. Når det er mørkt kan du gjøre alt mulig for å roe ned kroppen, slik som å lese, se på film eller høre på musikk. Ta gjerne en varm dusj, da dette vil gjøre at kroppstemperaturen vil synke etter å ha steget (noe som kan gjøre deg trøtt). Unngå koffein og andre midler. Følger du rådene ovenfor vil du antakeligvis sovne enkelt. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Takkar for gode svar! får teste dette ut i løpet av dagen Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Dere sier at man blir trøtt av å trene, noe som stemmer, men jeg kjenner en som svømmer 8 ganger i uka. Han står opp klokka 5 når det er morgentrening. Da kan vel trening gjøre at du blir opplagtr? Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Dere sier at man blir trøtt av å trene, noe som stemmer, men jeg kjenner en som svømmer 8 ganger i uka.Han står opp klokka 5 når det er morgentrening. Da kan vel trening gjøre at du blir opplagtr? Eller hva med at fyren faktisk legger seg tidlig? Aldri forstått det der "wow! Fyren sto opp klokken 5 i dag tidlig!" alt går jo på hvor mange timer du har sover, og ikke hva klokken var når du sto opp. Dette har faktisk en psykisk virkning på hvor trøtt du er også. Du vil f.eks føle deg mye trøttere om du legger deg kl 22.00 og står opp kl 05.00 enn om du legger deg klokken 02.00 og står opp 09.00. Du har i realiteten sovet 7 timer uansett. Men om andre her nevner så er fysisk aktivitet veldig effektiv på hvor trøtt du føler deg. Dersom du f.eks går en lang fjelltur og er aktiv ute, så kjenner du godt at kroppen roer seg veldig når du er kommet hjem, dusjet og fått deg noe å spise. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Fysisk aktivitet gjør som sagt at du blir fort trøtt. Jo lengre du holder på, jo fortere trøtt blir du. Andre ting du kan gjøre er å være mye ute for å få i deg frisk luft og en dose lys. Når sola vanligvis går ned, kan du prøve å være mest mulig i mørket. Skru av lys for å gjøre det mørkere. Når det er mørkt kan du gjøre alt mulig for å roe ned kroppen, slik som å lese, se på film eller høre på musikk. Ta gjerne en varm dusj, da dette vil gjøre at kroppstemperaturen vil synke etter å ha steget (noe som kan gjøre deg trøtt). Unngå koffein og andre midler. Følger du rådene ovenfor vil du antakeligvis sovne enkelt. Slipknot? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg pleier selv å ha problemer med å få sove enkelte dager, og da hender det jeg slår på en podcast eller lignende på iPod'en mens jeg ligger i sengen, og bare slapper av. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Les en bok. Skru opp varmen og dimm lyset. Få noen til å kjøre deg en tur i bilen med mye varme på. Drikk en kopp med varm melk. Ta deg et godt og varmt bad. Lenke til kommentar
mtvw Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 tv-shop på lavt volum funker for meg Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Gjør matematikkoppgaver. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 tv-shop på lavt volum funker for meg OMG dette er sååå sant... Men... Sovna av det i natt og våkna og var dritforbanna pga dusten som absolutt skulle selge meg en rompetrener >< Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hohoho, ta deg en R**k ^^ Ellers, fysisk, kjør deg en tur, evnt gå en tur en time før du skal legge deg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Måk snø nokre timar i løpet av dagen. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Slipknot? Hvis trådstarter blir avslappa av å høre på slipknot må han for all del gjøre det. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Slipknot? Vist han skal sove?? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Se hele musikkvideoen til Thriller. Huff. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) ta sovepiller Gå til legen å si du sliter veldig med å sove, du får antihistaminer, de er ufarlige og gjør deg ikke avhengig edit: Funker ikke det, så får du muligens Imovane de er fine å sove på Men er vanedannende.. Endret 6. januar 2010 av WD40 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå