Multiverse Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei. Jeg er en litt bekymret muligens fremtidig HTC Hero-kjøper som lurer på om det er noen "tjenester"/apps som går i bakgrunnen/oppdaterer seg selv i bakgrunnen som ikke er mulig å slå av. Er litt bekymret for mobilregningen med nåværende avtale, så... Skal bytte ut Google Maps med CoPilot for GPSen. Kort sagt: Er det noe på Android/Hero som bruker båndbredde "uansett"? Lenke til kommentar
arande Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Kort sagt: Er det noe på Android/Hero som bruker båndbredde "uansett"? Nei, slår du av...så er det av. Selv har jeg aldri på mobilt nettverk og slår tråløst på etter behov. Med alt dette av, kan ikke telefonen få tilgang på noe som er "utenfor den selv". Lenke til kommentar
Ododoo Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Skaff deg et abo som har fri data. Problem løst, hvis du ikke skal bruke plattformen for det den er verdt kan du kjøpe deg en 3110 classic eller noe... Lenke til kommentar
einaur Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Ododoo: Jeg er ikke helt sikker på hva du mener. "hvis du ikke skal bruke plattformen for det den er verdt kan du kjøpe deg en 3110 classic eller noe" Det han er redd for er at mobilregningen blir for høy. Man bruker platformen for det den er verdt selv om man venter til man kommer i et WiFi-nettverk i stede for å oppdatere på det mobile nettverket. Endret 3. januar 2010 av einaur Lenke til kommentar
Multiverse Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Takk for svar, på om det var div. bakgrunnstjenester o.l. som ikke var mulige å slå av/vanskelige å slå av, selv om det er usannsynlig, lurte bare på om noen visste om det var noe sånt før jeg kjøpte den. @Ododoo Jeg hadde ikke sett på en telefon med Android/en smarttelefon om jeg "ikke skulle bruke plattformen for det den er verdt", hadde jeg? Kjøper da ikke en Hero o.l. bare for å bruke den til å ringe/SMS. Lenke til kommentar
Ododoo Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Beklager, var kanskje litt brysk og utydelig i svaret mitt, men har sett så mange som skal ha avanserte telefoner og bare ringer og sender sms. Og friker helt ut pga at den har en del bakgrunns data til div apps som de har lagt inn selv. Men personlig så syntes jeg den beste løsningen på "problemet" ditt er å skaffe deg et abo som har fast pris på data. Har flere kamerater som gikk over over til det etter en liten stund men Hero'en. Med mindre du bor et sted med tett i tett med åpne nettverk så blir det temmelig begrenset med ting du får gjort. Men som sagt er det bare å skru av og på mobil data på tlf. Så da har du jo en viss kontroll på hva som sendes av data! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg utdyper arande's svar litt: I HTC Hero(eller Android generelt) kan man enkelt og greit slå av og på de trådløse teknologiene som man ønsker. Slår man av mobilt internett(3G etc) så er det virkelig av. Ingen ting kan lure seg forbi dette. På min Hero har jeg lastet ned 5.6GB på Wifi og knappe 70MB på mobilt internett fordi jeg har kunnet styre det selv. Jeg har kun brukt mobilt internett når jeg virkelig måtte ha internett et sted uten wifi. Lenke til kommentar
Multiverse Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Takktakk for svar alle sammen, jeg er personlig mest vant til Windows Mobile der det ikke er mulig å slå av 3G og bare telefonfunksjonen totalt, og har aldri prøvd Android før, så var litt usikker. Blir nok sannsynligvis abonnement med fri data etter hvert, tenker jeg. EDIT: Ville bare bemerke noe relatert som jeg fant under leting etter abonnement: "Telenor: Internett på mobilen", for de som ikke har sett den før. Skal virke også på Telenors billigste abonnement, FriHet, uten månedsavgift. Endret 3. januar 2010 av Multiverse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå