LFCstar Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei. I går så kjøpte jeg meg en ekstern harddisk ved navn Iomega(250GB), ettersom jeg har endel filmer på pcen og synes det hadde vært fint å kunne lagre disse på hard driven også se på dem via PS3. Problemet er bare at jeg fant ut at formatet er feil på hard driven. Da ps3 kun aksepterer fat32(hørte jeg?) og jeg har NTFS. Er det noen som har et program som kan omformatere harddisken. OS mitt er windows vista. mvh Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Er det noen som har et program som kan omformatere harddisken. OS mitt er windows vista. mvh Du kan godt re-formattere til FAT32 direkte ifra Windows. På eldre versjoner var det stort sett bare å høyreklikke på disken i "min datamaskin" og velge "formattere". Dette sletter selvfølgelig alt på disken så du får tømme den først. Vet ikke om noen verktøy som kan konvertere NTFS->FAT32 og beholde filene. Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 takk for svar. Er ikke farlig at filene blir slettet har backup:) Vet du om noe proframmer da? Og når jeg høyreklikker kan jeg formatere ja, men ikke til fat32? Står 32 for kilobyte? For under er det endel tall jeg kan velge. Og hvor innpå ps3 menyen finner man den eksterne harddisken? mvh Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Inne i boksen du får opp når du har trykket på format/formater skal det være mulig å velge FAT32, hvis ikke kan du poste et screenshot her, så blir det enklere å hjelpe. Harddisken finner du under musikk, video og foto i PS3 menyen (XMB). Trykk trekant for å vise alle mappene du har på den. Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Takk for at dere tar dere tiden, vet ikke hva jeg gjorde og formaterte til noe jeg trodde var riktig? Her er SS. http://bildr.no/view/559754 Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 ? Og når jeg høyreklikker kan jeg formatere ja, men ikke til fat32? Men finner du "FAT" da ? Det bør bli det samme. hmm.. kanskje Windows fortsatt har den begrensningen på hvor store partisjoner den vil lage med FAT32 ? Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 http://bildr.no/view/559758 Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hmm, det der så veldig rart ut. Har du prøvd å formatere til exFAT da, og se om PS3 finner den da? Tviler på at det funker, men man kan alltids prøve Ellers fant jeg dette programmet etter et kjapt Google søk. Sikkert verdt en titt Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Nei og nei, herregud ! Sitter på en annen pc nå fordi jeg lasta ne programmet og skulle starte opp, tror jeg trykket feil hard disk når den skulle bli konvertert, tror det var hoved hard disken til pcen Fikk blue screen og pcen slo seg av nå kommer jeg ikke inn på windows igjen :S Hva har SKJEDD! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 http://bildr.no/view/559758 Du kan prøve det programmet som omtales her: http://www.pendrivelinux.com/large-externa...format-utility/ Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hva har SKJEDD! OUCH Det har nok skjedd akkurat det du tror har skjedd, du har greid å starte formattering av systemdisken din. jepp du har et stort problem... Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Nei og nei, herregud ! Sitter på en annen pc nå fordi jeg lasta ne programmet og skulle starte opp, tror jeg trykket feil hard disk når den skulle bli konvertert, tror det var hoved hard disken til pcen Fikk blue screen og pcen slo seg av nå kommer jeg ikke inn på windows igjen :S Hva har SKJEDD! Huff, er redd du har formatert harddisken med Windows på! Da er alt av data borte, og Windows må installeres på nytt. Har du Windows DVDen du fikk da du kjøpte maskinen? Endret 3. januar 2010 av LucarioX Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Ahhh Dete var ekstremt surt Nei har ikke windows CD heller ikke noen Vista CD:( Hva gjør jeg da? Må jeg kjøpe begge CD'ene? Hvor ligger prisen på disse to CD'ene? Og hvor kan de kjøpes? mvh Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Går nok bra skal du se Hvordan PC har du? Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg har en Fujutsi Siemens Amilo Desktop Pi3630. Huff håper virkelig vi finner ut noe. mvh Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Prøv å trykk F8 i det maskinen starter, mulig maskinen har en recovery partisjon, da trenger du ikke kjøpe noe nytt Si fra hva som skjer når du har trykket F8. Endret 3. januar 2010 av LucarioX Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Får noe sånn "please select boot device:"? Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Får du opp noe der da? Står ikke noe "recovery" noe sted? Prøv F1 og F12 også. Hold oss oppdatert! Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Men ved å trykke del fikk jeg opp bios systemet(vet ikke om jeg sier dette riktig). Men er ihvertfall en blåskjerm med endel options. mvh Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Se om du finner noe som kan minne om "Vista recovery" eller lignende. Hvis ikke, prøv F1 og F12 under oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå