Gå til innhold

Større softwareselskap og Linux.

Anbefalte innlegg

Hvem som helst kan gjøre det, så der har du en forretningside. Hvis det du sier er riktig kan du bare starte firma i morgen med opplæring og support av Krita som produkt. Hvis firmaet har en ledende rolle i utviklingen av Krita blir du fort foretrukket av kunder. Det er slik den åpne modellen funker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg kan ikke si at jeg produsenten bak krita og kan gi ut offisielle bøker/support på produktet. Og når det er open source har jeg heller ingen incentiv til å ansette masse selgere som skal prøve å få produktet ut til kundene (der er MS meget flinke med partnerne sine).

Lenke til kommentar
Men jeg kan ikke si at jeg produsenten bak krita og kan gi ut offisielle bøker/support på produktet.
Det er der synlighet på kodesiden kommer inn. Red Hat er største bidragsyter til linux-kjernen, det gir dem kred. De er offisielle nok til å selge det meste relatert til GNU/Linux, og de tjener penger som hakka møkk.
Og når det er open source har jeg heller ingen incentiv til å ansette masse selgere som skal prøve å få produktet ut til kundene (der er MS meget flinke med partnerne sine).
Hvem skal selge supportavtaler og kursing da?
Lenke til kommentar
Olear, det hadde vært flott å få høre dine meninger om den siste Krita. Den er nå stemplet som produksjonsklar, og jeg synes den ser ut som et svært interessant alternativ til Gimp og Photoshop.

Kjører ikke Linux lengre, så jeg har ingen mulighet til å teste. Fra infoen jeg fikk fra websiden (ikke mye) så ser det iallefall ut til å ha blitt litt bedre en sist.

Lenke til kommentar
Kjører ikke Linux lengre, så jeg har ingen mulighet til å teste.
Synd, du har min dypeste medfølelse.
Fra infoen jeg fikk fra websiden (ikke mye) så ser det iallefall ut til å ha blitt litt bedre en sist.
Ser bra ut i bruk også. Jeg er ikke tung nok bruker til å avdekke mangler, så skulle gjerne sett noen ta et dypdykk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...