pellemann Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Har noe tull med maskinen. Den virker i hovedsak som den skal, men allikevel har jeg en magefølelse.. Bruker Zonealarm Extreme security V.9. Den kjører ikke oppsatte tidsfaste scanninger som den skal, og den klarer ikke kjøre automatisk oppdatering. Jeg får oppdatert de manuelt. Når jeg kjører virusscan finner den ingenting. Jeg kjørte Trend Housecall, den fant 4 rootkits som under, men det som bekymrer meg er at banen til disse rootkits ligger i Zonealarm katalogen? Jeg ba Housecall fikse, det gjorde den, men med ny scanning ligger de der igjen. Vil dette bety at der er rootkits innstalert via Zonealarm, eller ligger de der og ødelegger Zonealarm slik at det ikke skal fungere? Vet ikke helt hva som skjedde med navnet på filen, men det går an å laste den ned og fjerne siste navne-endelsen så kommer den. Kjører xp om det betyr noe. housecall.rtf Endret 3. januar 2010 av pellemann Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Dette kan være en falsk posetiv melding. Scann filene her virustotal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå