FoxingHelena Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei! Vet ikke om dette er riktig underforum for problemstillingen, men det fins sikkert flere her som også frekventerer VGD. Jeg har ikke prøvd å logge meg på siden den 30.12., tror jeg, men når jeg nå prøver, får jeg følgende beskjed: "Det er et problem med dette webområdets sikkerhetssertifikat. Sikkerhetssertifikatet som ble presentert fra dette webområdet er utløpt eller er ikke gyldig ennå. Sikkerhetssertifikatproblemer kan indikere et forsøk på å lure deg eller fange opp data du sender til serveren. Du bør lukke denne websiden, og ikke fortsette til dette webområdet. Klikk her for å lukke denne websiden. Fortsett til dette webområdet (anbefales ikke)." Noen som vet hva dette er for noe og hvilken risiko det innebærer å skippe advarselen? Jeg kommer altså inn på diskusjonssiden, men får advarselen først når jeg vil logge meg inn. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Forsøkte å gå mot www.vgd.no (regner med at det er dene siden du tenker på) med IE8 og Opera. Ingen av disse gir feilmeldinger og siden er ikke kryptert. Hller ikke hovedsiden www.vg.no benytter SSL eller TSL. Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Javisst, det er www.vg.no, Diskuter på VGD/Lesernes meninger , altså diskusjonssiden jeg snakker om. Jeg bruker ikke Opera for tiden, men jeg ser at det skrives at brukere av andre operativsystemer også får advarselen. Bare vente til teknikerne kommer seg på jobb i morgen, kanskje? (Dette systemet på diskusjon.no er for øvrig fryktelig komplisert for min hjerne. Jeg har vært medlem i noen måneder, ser jeg, men har store problemer med alle funksjonene.) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Bare velg å fortsette til webområdet på VGD. Helt uproblematisk å surfe der. Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 OK. Du har vært medlem her lenge. Du er tydeligvis ateist og dermed ikke befengt med å måtte forsvare din egen eksistens. Du har opplagt peiling på data. Jeg prøver. Går det skeis og maskinen kontrer eller smittes, får du en gudsneve midt i trynet. Foretrekker mine egne. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Den neven der merker jeg ikke alikevel Nei, det skjer at man får slike meldinger om sikkerhetssertifikater på helt greie websider. Man skal være mere skeptisk om det er noen lugubre sider. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 OK. Du har vært medlem her lenge. Du er tydeligvis ateist og dermed ikke befengt med å måtte forsvare din egen eksistens. Du har opplagt peiling på data. Jeg prøver. Går det skeis og maskinen kontrer eller smittes, får du en gudsneve midt i trynet. Foretrekker mine egne. Dette er ingen måte å svare noen som vil hjelpe deg! Generelt med hensyn til SSL/TLS sertifikater. Disse utstedes for en gitt tidsperiode, vanligvis et år. Hvis din nettleser har feil innstilling,ikke avhuking for den versjon av SSL/TSL brukerstedet krever som minimum, vil du ikke komme inn på brukerstedet. Har din PC feil dato vil du få melding om at "Sikkerhetssertifikatet som ble presentert fra dette webområdet er utløpt eller er ikke gyldig ennå" Samme beskjed vil du få hvis nettstedet ikke har byttet sertifikat og det gamle er foreldet. Men www.vgd.no (før pålogging) benytter ikke sikkerhetssertifikat (idag når jeg testet). Samme gjelder også www.vg.no. Om disse vanligvis benytter sertifikat vil jeg ikke uttale meg om. Det kan ta tid å bytte et sertifikat - men ville være overasket om de hadde bytte i nyttårshelgen. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 har opplevd denne feilen dersom klokken på datamaskinen din er veldig feil! Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Ja, OK. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
modtheresa Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 [Dette er ingen måte å svare noen som vil hjelpe deg! det er nok humor noe som er mye vanskeligere å mestre enn data hoho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå