Gå til innhold

Verden går under 21. mai 2011

Anbefalte innlegg

Hva legges det egentlig i begrepet "verden går under"? Menneskeheten + noen dyre/fiske/insektarter utslettes helt? Bare menneskeheten? Deler av den? Eller alt liv? Ganske diffust spør du meg. Men en ting er sikkert; jorda vil fortsatt gå sin vante gang rundt sola.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er bare no tull , det er ingen som vet når timen kommer untatt Gud. men timen er nær ettersom noen signaler har kommet de siste hundre åra

en muslim..

Har du noen eksempler på disse "signalene"?

Ja det er en del å nevne, du må sette deg inn å lese bøker for å skjønne det. men ta en titt på det her ...

http://quran-center.com/qurancenter/en/vid...?v=922#videobox

Jeg ber DEG om å komme med eksempler, ikke vise til en video. Kan du nevne et par signaler og argumentere for at disse er et tegn på at verden skal gå under?

Lenke til kommentar

om hverden går under 21.05.2011?

hva så?

hva skal vi gjøre med det i forkant om det allerede er satt.

om så jorden går ned om ett år, så kunne jeg egentlig ikke brydd meg mindre, ingenting jeg kan gjøre med det, så hvorfor bry seg?

hvis du ser her litt.

circles-of-influence1.jpg

den innerste sirkelen er ting du kan gjøre noe med, bry deg om den.

den andre er ting som bekymrer deg, ignorer den så sant det er mulig.

alt utenfor der er ting som verken bekymrer deg eller du kan påvirke, ikke tenk på den i det hele tatt.

jordens undergang er for noen(så vidt jeg vet) innen for "circle of consern", men utenfor "circle of influence", altså ingenting man bør bry seg om.

der fikk jeg brukt noe "psykologen" på jobb har undervist om også :p

peace2: sett at du har rett, hva er da grunnen til å spre din propaganda?

Lenke til kommentar
om hverden går under 21.05.2011?

hva så?

hva skal vi gjøre med det i forkant om det allerede er satt.

om så jorden går ned om ett år, så kunne jeg egentlig ikke brydd meg mindre, ingenting jeg kan gjøre med det, så hvorfor bry seg?

hvis du ser her litt.

circles-of-influence1.jpg

den innerste sirkelen er ting du kan gjøre noe med, bry deg om den.

den andre er ting som bekymrer deg, ignorer den så sant det er mulig.

alt utenfor der er ting som verken bekymrer deg eller du kan påvirke, ikke tenk på den i det hele tatt.

jordens undergang er for noen(så vidt jeg vet) innen for "circle of consern", men utenfor "circle of influence", altså ingenting man bør bry seg om.

der fikk jeg brukt noe "psykologen" på jobb har undervist om også :p

peace2: sett at du har rett, hva er da grunnen til å spre din propaganda?

Med andre ord, du bryr deg ikke om du dør før du har oppdaget hvilke gleder livet har å bringe?

Lenke til kommentar
I følge en gammel kjenning innen "profetibransjen" er endetiden ganske nær. 21. mai 2011 skal verden gå under i følge den 88 år gamle Harold Camping. Han har saumfart Bibelen i over sytti år og mener å ha kommet frem til "et matematisk system" som gjør at han kan komme frem til profetier bygget på det som står i de kristnes hellige bok.

Dette er riktignok ikke første gangen Camping kommer med slike uttalelser. For over femten år siden, i september 1994, skulle også verden gå under i følge denne mannen. Det skjedde tydeligvis ikke, men det gjorde ikke at Camping ga opp. Han "innså" at han hadde gjort en regnefeil og etter noen år med nye kalkuleringer kom han frem til at det hele måtte skje i mai 2011.

Hva tenker folket om dette? Særlig vil jeg vite hva de kristne mener om denne mannen ;)

Fra shiva82.blogspot.com

Da blir jeg ordentelig gretten, for det er bursdagen min.

Lenke til kommentar
Dette er bare no tull , det er ingen som vet når timen kommer untatt Gud. men timen er nær ettersom noen signaler har kommet de siste hundre åra

en muslim..

Ja det er en del å nevne, du må sette deg inn å lese bøker for å skjønne det. men ta en titt på det her ...

Jeg ber DEG om å komme med eksempler, ikke vise til en video. Kan du nevne et par signaler og argumentere for at disse er et tegn på at verden skal gå under?

nå ville jeg at du skulle se video for å få oversikt over et av punktene under, men greit m kan sikkert nevne noen få her sånn.

Småtegnene:

- Tiden vil gå fortere , et år vil føles som en måned, en måned vil føles som dag , en dag som en time.

- Sex & Alcohol spres og tas i bruk oftere.

- Kvinner kjører biler

det er fler...

Store tegnene (tilgivelsesdørene lukkes , ingen tilgivelse igjen hvis en av dem kommer en dag)

dette er ikke etter rekkefølge, dvs hvis en av dem kommer så kan det hende at alt kommer på samme tidspunkt.

- En Falsk "Jesus" vil dukke opp med makt og påstå at han er Gud.

- kraftige Jordkjelv.

- Månen og solen vil komme under hverandre oftere.

- Ekte Jesus vil komme å redde troende (muslimer på arabisk) fra den Falske og hans ondskap.

- Det blir krig om Gull i Irak områdene ( en gullfjell vil dukke opp ) folk dreper den som nærmer seg det.

- Solen kommer fra vest .

- JAjuj og Majij vil dukke opp, dem kan spise mennesker som dadler, drikker all vann på jord. Jesus vil redde troende der igjen.

det er også fler...

Lenke til kommentar

TROR du på dette? ? ?

Du vet jammen om mye tull må jeg si. Har levd et langt liv jeg men jeg har til gode å strø om meg med så mye tull....

Problemet ditt er jo at de fleste i verden i dag har det ganske bra tatt i betrakning folke mengde osv... Men krisemaksimering er de som ser disse "tegnene" gode på syntes jeg... :)

Slapp av og lev livet, det er det eneste du har og fly rundt å bekymre seg over slikt piss er det ingen grunn til.... I morgen h\kan vi teoretisk bli utslettet av en diger meteor og da er det slutt og godnatt for alt liv på denne lille planeten... Det eneste jeg (nesten) håper da er at det tar en liten stund slik at de som tror de blir reddet av guden sin får se hvor feil de tok :) Ja, den var litt ondskapsfull, jeg syntes det jeg og.... Men jeg blir litt oppgitt over at folk tar slikt for god fisk og faktisk ønsker noe slikt velkommen... :no:

Lenke til kommentar
Dette er bare no tull , det er ingen som vet når timen https://www.diskusjon.no/index.php?act=post...t=1188623kommer untatt Gud. men timen er nær ettersom noen signaler har kommet de siste hundre åra

en muslim..

nå ville jeg at du skulle se video for å få oversikt over et av punktene under, men greit m kan sikkert nevne noen få her sånn.

Småtegnene:

- Tiden vil gå fortere , et år vil føles som en måned, en måned vil føles som dag , en dag som en time.

- Sex & Alcohol spres og tas i bruk oftere.

- Kvinner kjører biler

det er fler...

Store tegnene (tilgivelsesdørene lukkes , ingen tilgivelse igjen hvis en av dem kommer en dag)

dette er ikke etter rekkefølge, dvs hvis en av dem kommer så kan det hende at alt kommer på samme tidspunkt.

- En Falsk "Jesus" vil dukke opp med makt og påstå at han er Gud.

- kraftige Jordkjelv.

- Månen og solen vil komme under hverandre oftere.

- Ekte Jesus vil komme å redde troende (muslimer på arabisk) fra den Falske og hans ondskap.

- Det blir krig om Gull i Irak områdene ( en gullfjell vil dukke opp ) folk dreper den som nærmer seg det.

- Solen kommer fra vest .

- JAjuj og Majij vil dukke opp, dem kan spise mennesker som dadler, drikker all vann på jord. Jesus vil redde troende der igjen.

det er også fler...

Jeg visste du var rar, men det får da være grenser! det er bare absurd svada du kommer opp med.

Lenke til kommentar
TROR du på dette? ? ?

Du vet jammen om mye tull må jeg si. Har levd et langt liv jeg men jeg har til gode å strø om meg med så mye tull....

Problemet ditt er jo at de fleste i verden i dag har det ganske bra tatt i betrakning folke mengde osv... Men krisemaksimering er de som ser disse "tegnene" gode på syntes jeg... :)

Slapp av og lev livet, det er det eneste du har og fly rundt å bekymre seg over slikt piss er det ingen grunn til.... I morgen h\kan vi teoretisk bli utslettet av en diger meteor og da er det slutt og godnatt for alt liv på denne lille planeten... Det eneste jeg (nesten) håper da er at det tar en liten stund slik at de som tror de blir reddet av guden sin får se hvor feil de tok :) Ja, den var litt ondskapsfull, jeg syntes det jeg og.... Men jeg blir litt oppgitt over at folk tar slikt for god fisk og faktisk ønsker noe slikt velkommen... :no:

nei jeg TROR IKKE på dette , jeg VET det :) jeg trenger ikke å grave i bøkene for å finne sitatene for hver av dem.

Lenke til kommentar
TROR du på dette? ? ?

Quran 39

055 Følg det beste, som er åpenbart for dere fra Herren, før straffen kommer over dere plutselig, uten at dere aner noe.

056 For at ingen må si: ’Trøste meg for det jeg forsømte overfor Gud! Jeg var visselig av dem som spottet,’

057 – eller si: ’Hvis bare Gud hadde ledet meg, ville jeg vært av de gudfryktige,’

058 – eller si når han ser straffen: ’Å, kunne jeg bare vende tilbake, så jeg kunne bli av dem som handler vel!’»

059 «Å nei, Mitt ord kom til deg, og så kalte du det løgn, og viste hovmod og var vantro.»

060 På oppstandelsens dag vil du se dem som løp mot Gud med mørke ansikter. Er det ikke i helvete husly for de hovmodige?

061 Men Gud vil frelse dem som viste gudsfrykt, for deres innsats! Ondt skal ikke røre dem, ei heller skal de sørge.

062 Gud er alle tings skaper! Han tar seg av alle ting!

063 Ham tilhører himlenes og jordens nøkler. De som fornekter Guds ord, disse er taperne.

håper du får nyte av dette. for det gjelder alle.

Lenke til kommentar

:no:

nei jeg TROR IKKE på dette , jeg VET det jeg trenger ikke å grave i bøkene for å finne sitatene for hver av dem.

Syntes synd på deg jeg! Oppriktig synd på deg og håper du finner ut av tvangstankene du lider av. For tror du at du vet noe på bakgrunn av spinnville påstander i en gammel bok så må du faktisk lide av ganske alvorlige tvangstanker skjønner du!.

Vi er faktisk ikke en gud's leketøy i en slags grand scale The Sims for gods spill, der guden din kan gjøre som han vil med alt og alle og alle er redusert til marionett dukker som guden din holder trådene til. Vi har ganske god kunnskap om hvordan universet og den planeten vi bor på er skrudd sammen og hvis du ikke vil bruke den kunnskapen vi har og du heller vil bruke en gammel bok full av påstander og løgn så er det helt opp til deg, men ikke kom å bli fornærmet over at folk ler av deg og ikke tror deg når du påstår at påstander er sannhet er du snill. Og hold de grimme trusslene fra middelalder religionen din for deg selv, de er bare påstander som alt annet i religion.

Quran 39

055 Følg det beste, som er åpenbart for dere fra Herren, før straffen kommer over dere plutselig, uten at dere aner noe.

056 For at ingen må si: ’Trøste meg for det jeg forsømte overfor Gud! Jeg var visselig av dem som spottet,’

057 – eller si: ’Hvis bare Gud hadde ledet meg, ville jeg vært av de gudfryktige,’

058 – eller si når han ser straffen: ’Å, kunne jeg bare vende tilbake, så jeg kunne bli av dem som handler vel!’»

059 «Å nei, Mitt ord kom til deg, og så kalte du det løgn, og viste hovmod og var vantro.»

060 På oppstandelsens dag vil du se dem som løp mot Gud med mørke ansikter. Er det ikke i helvete husly for de hovmodige?

061 Men Gud vil frelse dem som viste gudsfrykt, for deres innsats! Ondt skal ikke røre dem, ei heller skal de sørge.

062 Gud er alle tings skaper! Han tar seg av alle ting!

063 Ham tilhører himlenes og jordens nøkler. De som fornekter Guds ord, disse er taperne.

håper du får nyte av dette. for det gjelder alle.

Om ikke islam og quranen er full av trussler så må jeg jammen få si at tilhengerne hans er fulle av det. Tro eller dø og lev etterlivet i helvette liksom... :no:

Deg er det jammen synd på hvis du tror at alle disse påstandene ert sannhet... :no:

Lenke til kommentar

Hadde det dukket opp et fjell av gull hadde ikke verdien på det gullet vært verdt en krig engang, men dettte skjønner jo ikke de kålhodene som sitter å finner opp slikt, for hva vet vel de om verdi målt mot kvanta som er tilgjengelig? Hvis alle fant en diamant ute i hagen sin en dag ville diamanter ha en verdi omtrent som brus korker, altså ingen verdi i det hele tatt nettopp fordi kvantaene som finnes er så stort. Det er kvanta, ikke hva slags grunnstoff det er, som styrer prisen... :no:

Fjell av gull :D Lo godt av den kommentaren ja.... Mad mans ranting.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...