RWS Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) .. og sannsynligheten for å vinne i lotto er den samme som å slippe en random tennisball ut av togvinduet uten å se på strekningen oslo-tronhjem og treffe oppi en bøtte som står et eller annet sted på den strekningen... Altså ikke særlig stor! Har jeg latt meg fortelle! Nå spiller jeg ikke på lotto fordi de aldri gadd å bruke mitt forslag i de årene jeg sendte inn kupponger.... Endret 9. januar 2010 av RWS Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 21. Mai 2011? Langt ut på vidda. Alle vet det er i 2012. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 21. mai 2011 er jo en lørdag, så skal aldri si aldri, kanskje du vinner i lotto Det er vel ingenting som tyder på jordens undergang i nær fremtid, den "største" trusselen er vel denne kometen som passerer oss i 2029 og kan endre retningen pga vår gravitasjon og treffe oss igjen i 2036 hvis ikke jeg husker feil, mener at den har et grask navn ala Aphophis eller noe i den duren. Ellers er det noen vulkaner rundt forbi som kan overraske oss alle, de har vi dårlig kontroll på. Så nylig Apocalypse How på Discovery (tror jeg) der de tok for seg mulige dommedagsscenarioer, var morsomt Men må si at jeg er ytterst skeptisk til teorier basert på en bok som hevder at jorden er rund, som en pannekake og at alt ble skapt for 6000 år siden med kun to mennesker, hehe, litt tynt... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 22. mai 2011 skal det feires! Dagen før reddet Gud menneskeheten, noe som ikke kan gå stille forbi. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 21. Mai 2011? Langt ut på vidda. Alle vet det er i 2012. Nah, mayakidsene mente ikke at jorden skulle gå under som i å bli sprengt eller noe.. Bare gå inn i en ny ordning av et eller annet slag, som at mennesker dør ut og det kommer ''avatarer'' på jorden i stedet eller noe i den duren! Så det på discovery eller noe.. :!: Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Etter mine matematiske beregninger er sannsynligheten for at verden går under like stor som at jeg vinner i lotto den dagen Det kan være jeg tar helt feil, men jeg tror det er en mye større sjans for at du vinner i Lotto enn at verden går under denne dagen Lenke til kommentar
Alvorlig Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det det egentlig dreier seg om her, er at det i 2011-2012 vil komme overmennesker som resultat av nanoteknologisk og bioteknologisk utvikling. Vanskelig å være nøyaktig om å spå sånt flere tusen år tilbake i tid. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det det egentlig dreier seg om her,er at det i 2011-2012 vil komme overmennesker som resultat av nanoteknologisk og bioteknologisk utvikling. Vanskelig å være nøyaktig om å spå sånt flere tusen år tilbake i tid. Battlestar Galactica anyone? Der cyklonene får sjel og overtar hele sullamitten ved å kaste ut "orginalen"... Tja, det kan vel hende at vil skje, men enn så lenge er vel det litt lenger ut i tid enn 2012.... Som du sier, er vanskelig å spå i fremtiden.. Så opptak gjort i sverige der folk i 1980 uttalte seg om hvordan år 2000 ville bli... Var ikke så mange som tippet riktig, da de nok så for seg langt større fremskritt enn det faktisk ble... Så spåkone kunsten er ikke et lett yrke... En trenger bare å se på vær meldingen for å skjønne at det slettes ikke er lett, selv med all verdens værdata tilgjengelig. Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 21. mai 2011 skal verden gå under i følge den 88 år gamle Harold Camping. [...] Hva tenker folket om dette? Tenker at dommedagsprofetier er like tåpelige påfunn alle sammen, alt som har gått under siden første profeti har vært profetiene selv. Gidder man ikke å ta lærdom av dette forblir man sprøstekt, inkludert Camping. Lenke til kommentar
Alvorlig Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 RWS: Jeg har aldri sett Battlestar Galactica Folk i 1980 tenkte ut ifra dagens foreliggende teknologi, og det var nok mange "flopper" teknologisk sett i den tiden. Ting som døde ut som ble erstattet av langt mer revolusjonerende teknologi. Jeg tror dette er en av hovedårsakene til at folk tipper så feil... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 De trodde at vi var langt langt mer avanserte enn det vi er i dag. De fleste hadde vel sett star wars tipper jeg, som kom ut i 79, og den filmen var vel for dem det Avatar er for mange i dag, fryktelig fremtidsrettet og herlig tenknologisk! Battlestar galactica er en serie som tar for seg menneskenes kamp for overlevelse etter at cyclonene har overtatt alle de 12 klodene som det bodde mennesker på og utslettet menneskeheten... Det er bare ca 50 000 igjen som står i konstant fare for å bli funnet av cyclonene og utslettet totalt... Artig tanke! Kopiene utsletter orginalene liksom og fremstår både sykdomsfri og totalt overlegne fysisk, pluss at hvis en klone dør overføres det du vet til neste kliss like klone og slik fortsetter det... Kanskje vi kommer dit en dag? At vi lager kloner av oss selv som kan motstå alle kjente sykdommer og alle evolusjons messige skavanker, som blindtarm, halebein osv? Eller at vi rett og slett gen modifiserer foster til å bli mer motstands dyktige og sykdomsfri? Kanskje vi får se de store militær nasjonene lager overmenneskelige soldater som er genmanipulert til å tåle enorme påkjenninger og som kan drepe uten å nøle og uten anger etterpå? Eller lignende mennesker som ville klart en tur til mars uten problemer ? Hvem vet? Det er jo snart bare fantasien som setter grenser. Uannsett en artig tanke syntes jeg. Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 21. mai 2011 skal verden gå under i følge den 88 år gamle Harold Camping. [...] Hva tenker folket om dette? Tenker at dommedagsprofetier er like tåpelige påfunn alle sammen, alt som har gått under siden første profeti har vært profetiene selv. Gidder man ikke å ta lærdom av dette forblir man sprøstekt, inkludert Camping. Interessant side om profetier Lenke til kommentar
Joney Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Godt ikke alle bygger livssynet sitt på skrullete gamle menn. Likegyldig om det er en gud eller demente dommedagsprofeter. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Når enden er god er allting godt og forandring fryder. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Dette er bare no tull , det er ingen som vet når timen kommer untatt Gud. men timen er nær ettersom noen signaler har kommet de siste hundre åra en muslim.. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Dette er bare no tull , det er ingen som vet når timen kommer untatt Gud. men timen er nær ettersom noen signaler har kommet de siste hundre åra en muslim.. Jada. Har hørt dette før. Kommer ofte i følge med andre trussler for å understreke middelalder religioner ala kristendommen og islam... Sluttet å tro på det sludderet omtrent når jeg skjønte at nissen ikke var sant... Noen ganger skulle jeg ønske at en meteor akkurat så stor at den utslettet alt liv langsomt her på jorden, bare for å se trynene til alle de religiøse når det gikk opp for dem at de slettes ikke kom til å bli reddet av noen gud... Hadde vært et fornøyelig syn... Makan til arroganse de religiøse legger for dagen når de tror (hvis det er en gud) som skapte hele det enorme universet har noen som helst interesse av små dyr som har evolvert intelligente nok til å skjønne litt rundt seg... De tror jammen godt om seg selv!!! Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Dette er bare no tull , det er ingen som vet når timen kommer untatt Gud. men timen er nær ettersom noen signaler har kommet de siste hundre åra Er det ikke det de som ønsker å tro slikt alltid har trodd? Endetiden er nær, tegnene er der! Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Dette er bare no tull , det er ingen som vet når timen kommer untatt Gud. men timen er nær ettersom noen signaler har kommet de siste hundre åra en muslim.. Har du noen eksempler på disse "signalene"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå