handsome Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Har en 4hjulsterkker volvo v70 med alle slags ¨finesser , men det jeg lurer på er om 4wd kan fryse og ikke virke når det er ekstrem kulde som i disse dager? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Det du da lurer på må være om drivverket kan fryse fast. Svaret er: i utgangspunktet nei. Hvis det skulle skje, så er oljen i differensialene og girkassa så dårlig eller så lite egnet til kaldt vær at du ville merket at noe var galt for lenge siden og skal olje fryse som vann, så krever det så enorme mengder kulde at jeg tviler på at du ville overlevd gåturen til bilen. Du kan merke noe treghet i starten på enkelte deler i drivverk/hjuloppheng ved ekstrem kulde, men motorens kraft vil lett løsne opp frosne deler i løpet av sekunder. Det er heller andre ting som kan fryse fast slik at hjul ikke går rundt og her er bremsetromler som ikke er ordentlig tett et mer reelt problem. Endret 3. januar 2010 av LiamH Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det er like sannsynlig at 4WD fryser som at 2WD gjør det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Har en 4hjulsterkker volvo v70 med alle slags ¨finesser , men det jeg lurer på er om 4wd kan fryse og ikke virke når det er ekstrem kulde som i disse dager? Har du hatt problemer med 4WD-en på den? Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1187887 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1187887 At en giver streiker har lite med at drivverk fryser fast. Her kommer det også ann på om bilen har AWD eller 4WD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå