twister06 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Hei Nylig har jeg fått et litt rart problem med nettet mitt. Jeg spiller en god del spill og jeg har null problemer med å spille online med fin ping, men allikevel er nettet mitt utrolig tregt når jeg bruker nettlesere. Har testa med både FF og IE. I noen få tilfeller laster sidene vanlig, men som regel går det sykt tregt, andre ganger greier den ikke å laste sidene i det hele tatt. Hva kan dette komme av? Noen instillinger på ruteren jeg kan fikle med kanskje`? EDIT: Glemte å nevne at jeg har sjekka for spyware med adaware og spybot og virus med den gratisgreia til microsoft. Har ikke fått installert norton enda /edit Kjører 64bit win7 Internett fra Get Ruteren er en "Linksys WRT320N" Et annet problem er at nettet mitt hopper litt inn og ut. Det skjer ikke så ofte, men spesielt om natta. Det er ikke sånn at det er borte i 5 min og kommer tilbake, men det blir borte i noen timer, og så funker det i mange timer igjen før det stopper opp. Får innimellom fiksa det ved å ta strømmen til ruteren, men fremdeles irriterende i og med at rutern er i kjellern. Ruteren står og går hele tia men når nettet blir borte så får jeg ikke tilgang til ruteren heller, så det virker som om problemet enten ligger i pc'n min eller imellom pc'n og ruteren. Kan også hende at ruteren henger seg opp, men jeg aner ikke. Noen som har noen forslag? Thank you Endret 3. januar 2010 av twister06 Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 1) Oppleves nettet som tregt av andre enn din maskin? 2) Når nettet faller bort på din maskin, faller det også bort på andre maskiner i nettet? 3) Hvis ja på 2); har de fortsatt tilgang til routeren? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Routeren din støttes av DD-WRT (WRT320N v 1). Denne firmwaren er stabil og bør fikse evt problemer i router. http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database Som jocke er innpå så er det viktig om dette skjer med hele nettverket eller bare hos deg. Hvis det bare er din PC så kan det være Win7 og driver til nettverk som ikke spiller helt sammen. Det kan også lønne seg å slå av IPv6 på nettverkskort. Lenke til kommentar
twister06 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Ok takk. Snakka med faren min og han har ikke opplevd dette i det hele tatt og som regel når det skjer noe med nettet kommer søstra mi løpende til meg med en gang, så jeg antar hun ikke har hatt noen problemer heller. Får ikke oppdatert firmwaren siden faren min ikke vil ha meg i nærheten av ruteren. Men jeg la merke til at når nettet hopper ut, funka det bedre å restarte ruteren og så bruke ipconfig /release -> /renew. Faren min påsto at det kunne være noe galt med lease av ip adresse til min pc, så jeg gikk inn på ruteren og reserverte en ipadresse til min MAC adresse. Høres det logisk ut? Angående det med tregt nett, det vedvarer, og ingen andre har opplevd det heller. la7dfa.com: hvordan skrur jeg av ipv6? <- Det var jo ikke vanskelig Never mind Jeg er forøvrig den eneste i nettverket med win7 så om det er noen egenskaper win7 har som kan forårsake dette så kan det forklare hvorfor kun jeg har problemene. Thank you so far Endret 4. januar 2010 av twister06 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Et par spørsmål du bør undersøke for å finne feilkilden er: - Skjer dette for alle maskinene? (trege nettlesere) - Skjer dette for alle maskinene? (tap at kobling til internett) - Når du mister kontakt til nettet, mister du da DSL/INTERNET/WAN lyset på modemruteren? Også interessant å vite om du er koblet med kabel eller trådløst, men det er mest interessant dersom der er slik at det bare er din maskin det gjelder. -Stigma Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Enkelte har løst problemet i Windows 7 ved å endre til alternativ #1: #1. netsh int tcp set global autotuninglevel=normal #2. netsh int tcp set global autotuninglevel=disable #3. netsh int tcp set global autotuninglevel=enable #4. netsh int tcp set global autotuninglevel=default Husk å kjøre cmd som administrator. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hvis det bare skjer på din maskin, så tror jeg routeren er OK og Linksys har lite kompabilitetsproblemer. Har den falt ut etter du kuttet IPv6? Lenke til kommentar
twister06 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Den falt ut igjen idag tidlig. Jeg er koblet til med kabel, og det skjer kun på min maskin. Ser ikke noe feil i lys på ruteren når jeg har mista nett. oto2moto: skal teste det! thanks Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 oto2moto: skal teste det! thanks Reboot PC etter du har kjørt kommandoen. Lenke til kommentar
twister06 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Nope. Hjalp ikke. Kom hjem nå og internett hadde falt ut igjen, eneste forskjellen er at pc'en ikke visste det selv, ikonet i hjørnet nederst på skjermen viste at jeg hadde connection, men det hadde jeg ikke. Fikk fiksa det igjen nå ved å restarte rutern og kjøre /renew. Internett er fremdeles drittregt i nettlesern. Skjønner ikke dette her ass! Kjører full checkup med TuneUp Utilities nå og skal kjøre full checkup med adaware og sånt også, bare for å være sikker. Har også avinstallert et par programmer nå, men det skal ikke ha hatt noe med saken å gjøre. Vil bare prøve alt for å få fiksa det her. Begynner å bli greit irritert merker jeg EDIT: Leste at uTorrent har problemer med Win7. Kan det påvirke pc'n selv når uTorrent ikke kjører? Bruker det ikke ofte men har det installert. Endret 5. januar 2010 av twister06 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Når jeg hadde tilsvarende problem med at nettverket falt ut med Win7, så måtte jeg finne en gammel nettverksdriver (fra 2006). Den fungerte fint og hadde ikke disconnects etter det. Lenke til kommentar
twister06 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Har oppdatert nettverksdrivern nå. Windows fant ikke den nyeste, men jeg fant en på nettsiden til produsenten. Den har klart seg gjennom natta uten å hoppe ut, så det blir spennende å se når jeg kommer hjem fra skolen. Men nettsider laster selvfølgelig i sneglefart fremdeles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå