Gå til innhold

Har det kommet TV med innebygd PC enda?

Anbefalte innlegg

Topic sier vel det meste.

Jeg tenker at en TV med innebygd PC er det neste logiske steget for HTPCer (på skjermer av en viss størrelse og opp). Så kan man koble bluetooth mus og tastatur rett på TV og spille av filmer osv? TVen har i hvert god nok plass (sammenligna med en laptop).

gleder meg til de lager produktet i hvert fall :)

Endret av Ursa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gode idéen om å lage en form for TVPC er ikke ny. Tvert imot, det er nok mange allerede som mener at det ville vært smart. Av den grunn at de da ville fått de vanlige mulighetene man har med en PC + muligheten for å se på TV (og selvsagt knatte rundt på Text-TV).

Problemet er bare det at datamaskiner ofte "klikker", der resultatet er at noe må re-installeres, oppdateres, eller oppgraderes. Og det gjelder både programvaren, og maskinvaren. Og da blir det langt verre å måtte knote rundt inni en TV, istedet for på "boksen" som står siden av.

Hvorfor i det hele tatt kjøpe en TVPC, når den er blir så mye verre å oppgradere, blir dyr, verre å feilsøke på, og håpløs å få med seg (eventuelt sende på reperasjon)?

En vanlig datamaskin med et TV-kort, god harddisk og god programvare må da vel da blir mye bedre skulle man tro. Jeg vil ihvertfall ikke ha et klumpete fjernsyn, med eget CD-ROM..

Endret av greygenic
Lenke til kommentar
Den gode idéen om å lage en form for TVPC er ikke ny. Tvert imot, det er nok mange allerede som mener at det ville vært smart. Av den grunn at de da ville fått de vanlige mulighetene man har med en PC + muligheten for å se på TV (og selvsagt knatte rundt på Text-TV).

Problemet er bare det at datamaskiner ofte "klikker", der resultatet er at noe må re-installeres, oppdateres, eller oppgraderes. Og det gjelder både programvaren, og maskinvaren. Og da blir det langt verre å måtte knote rundt inni en TV, istedet for på "boksen" som står siden av.

Hvorfor i det hele tatt kjøpe en TVPC, når den er blir så mye verre å oppgradere, blir dyr, verre å feilsøke på, og håpløs å få med seg (eventuelt sende på reperasjon)?

En vanlig datamaskin med et TV-kort, god harddisk og god programvare må da vel da blir mye bedre skulle man tro. Jeg vil ihvertfall ikke ha et klumpete fjernsyn, med eget CD-ROM..

Synes ideen er god. En intern CD,DVD, Blu-ray spiller er ikke klumpete. Det er heller ikke sikkert at fremtidens PC'r har DVD eller Blu-ray spiller. Mindre enheter som minnekort, USB løsninger vil nok ta over. Harddisker er små, Streaming via internett m.m. vil gjøre en ekstern boks overflødig. Hvis denne løsningen kan godkjennes av TV leverandørene trenger man ikke andre bokser ved siden av TV'n. Først da vil flatskjermen komme til full nytte. Nå må man alikevel ha en reol, en hylle eller lignende som stikker 40 cm. ut i rommet til å ha de andre boksene på.

Lenke til kommentar

Finnes allerede dette. Iallefall sett skjermer fra samsung med innebygget pc. En med trykfølsom skjerm og en uten.

Hva modellene heter skal jeg ikke si for sikkert, ei heller hva inholdet i skjermene er. Men tror jeg med sikkerhet kan si at produktet er dyrt, noe det ofte blir når man kommer fra hjemme til proff segmentet.....

Lenke til kommentar
Jeg mener å huske at det var et firma som solgte slike pctv-er for 5-6 år siden, men hele greia floppa???

Var og så på en slik sak hos B&O en gang.

+ PC'en innebygd i TV'en

- ingen oppgraderinsmuligheter ("kjøpe ny tv")

- win 98 som os (joda!)

- ikke utgang for vanlig tastatur og mus, men egen fjernkontrll med rulleball, musknapper og knapper for å skrive tekst

Jeg takket pent for demoen og forlot butikken uten viderer kommentarer :-)

Lenke til kommentar
Jeg mener å huske at det var et firma som solgte slike pctv-er for 5-6 år siden, men hele greia floppa???

Var og så på en slik sak hos B&O en gang.

+ PC'en innebygd i TV'en

- ingen oppgraderinsmuligheter ("kjøpe ny tv")

- win 98 som os (joda!)

- ikke utgang for vanlig tastatur og mus, men egen fjernkontrll med rulleball, musknapper og knapper for å skrive tekst

Jeg takket pent for demoen og forlot butikken uten viderer kommentarer :-)

Hadde ikke vært noe problem. Kunne hatt en type bærbar som passet inn i en slags slot i det ene hjørnet av TV'n. Denne kunne enkelt oppgraderes med HW og SW. Trengte ikke være særlig tykk. Tenk dere en bærbar uten skjerm og tastatur.

Lenke til kommentar

Ja tenkte også på en laptop som passa inn i en "slot" bakpå TVen... det hadde vært genialt, så kunne man oppgradere PCen uten å kjøpe ny TV osv :)

Etterhvert som mobiltelefoner blir sterkere og sterkere: kanskje også en slot for mobiltelefoner? :) kan man surfe via 3G, se på helgas festebilder og lese ebøker og video-calle osv :) hørtes egentlig fullstendig knall ut når jeg tenker meg om :) Hvor er dere, elektronikkprodusenter? Jeg er klar til å bruke penger! :)

Lenke til kommentar
Hadde ikke vært noe problem. Kunne hatt en type bærbar som passet inn i en slags slot i det ene hjørnet av TV'n. Denne kunne enkelt oppgraderes med HW og SW. Trengte ikke være særlig tykk. Tenk dere en bærbar uten skjerm og tastatur.

Jada, det er mulig og slikt har vært laget før. Eksempel: IBM laget i 2001 / 2002 en prototype som de kalte Meta Pad som var en kjerne / blokk som du kunne koble til forskjellige dokkingstasjoner avhengig av hva du skulle bruke den til, og det var et annet firma som kjøpte den (husker ikke nå hvilket). Uansett, jeg har ikke sett at konseptet har blitt en kommersiell suksess ennå. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...