jack11728 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei. Jeg har et problem med NAT til COD4 MW2. Det funka bra første dagen da jeg kjøpte den. Men dagen etter vet jeg ikke hva som skjedde.. Porten ble Stricted Jeg har prøvd å åpne portene til mw2.. som dere ser på bildet men jeg vet ikke om det er riktig gjort.. Jeg fant ikke versjonen routeren min bruker på portforwarding. Noen som vet hva som skjer? Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Fant ut at jeg har Dynamisk IP på routeren dvs 192.168.0.XY skifter seg hele tiden når jeg starter opp. Hvordan vil jeg skrive det inn på "Portforward" som min private IP adresse? :S Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 http://la7dfa.com/hw-no.html#ip Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Fant ut at jeg har Dynamisk IP på routeren dvs 192.168.0.XY skifter seg hele tiden når jeg starter opp. Hvordan vil jeg skrive det inn på "Portforward" som min private IP adresse? :S Har du fler routere enn den Jensen-routeren du har tatt screenshot av? Hvis svaret er nei; Trykk deg inn på "LAN" på routeren. Under avsnittet "DHCP Server", så velg følgende; Lease time: ForeverStart IP: <uendret> End IP: <uendret> Domain Name: <blank> Lagre & restart routeren. Restart maskinen din etter dette. IP-adressen du nå får på maskinen din, vil du ha for evig. Du kan nå velge rett IP til forwardingen i routeren din. Hvis svaret er ja; Hvilken modell/merke? Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Fant ut at jeg har Dynamisk IP på routeren dvs 192.168.0.XY skifter seg hele tiden når jeg starter opp. Hvordan vil jeg skrive det inn på "Portforward" som min private IP adresse? :S Har du fler routere enn den Jensen-routeren du har tatt screenshot av? Hvis svaret er nei; Trykk deg inn på "LAN" på routeren. Under avsnittet "DHCP Server", så velg følgende; Lease time: ForeverStart IP: <uendret> End IP: <uendret> Domain Name: <blank> Lagre & restart routeren. Restart maskinen din etter dette. IP-adressen du nå får på maskinen din, vil du ha for evig. Du kan nå velge rett IP til forwardingen i routeren din. Hvis svaret er ja; Hvilken modell/merke? Hallo, takk for svar. Nei jeg bruker bare Airlink 29150 som er nettopp kjøpt. Er dette riktig? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hallo, takk for svar. Nei jeg bruker bare Airlink 29150 som er nettopp kjøpt. Så Jensen-routeren står for termingering av internett? Ta et bilde av WAN-siden på webinterfacet til routeren, og post her (du kan godt sensurere siste delen av IP-adressen om du føler for det). Er dette riktig? Det ser rett ut ja. Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Hmm.. det viser ikke noe spesielt på WAN menyen. bare noe valg som jeg kan ta Dynamisk IP eller statisk Ip Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 WAN kan bare stå til dynamisk hvis du har en internettadresse fra et modem der. Da foregår all portforwardingen i routeren og da er det der du bør ha statisk adresse på LAN. Setter du lease til forever så skal den holde samme adressepool og gi deg samme adresse hver gang. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hmm.. det viser ikke noe spesielt på WAN menyen. bare noe valg som jeg kan ta Dynamisk IP eller statisk Ip System-menyen da? Hvertfall en plass vi kan bekrefte at den får en ekstern IP på WAN-siden. For om den ikke gjør det, kan du åpne så mange porter du bare vil, uten at det hjelper. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Klikk i ruten "Enable Static DHCP Leases" og gi MAC adressen til den PC'en du vil forwarde til IP adressen 192.168.0.103. MAC adressen til nettverkskortet i PC'en får du blant annet ved Kjør - CMD - IPCONFIG /ALL (Windows Xp). Begrepert"åpne porter" fører lett til misforståelser, da det egentlig er snakk om å videreføre en eller flere porter til en bestemt maskin i nettverket. Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Hva skal jeg skrive på MAC adressen? Det samme som jeg skriver på "IP adressen? Altså 192.168.0. XY Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Nei, MAC adressen er den fysiske adressen til nettverkskortet som du ønsker å viderformidle porten til. Har form 00-00-00-00-00-00, dvs. 6 grupper á 2 karakterer. Hvilket operativsystem bruker du? Edit: Skrivefeil! Edit2: Mulig du bare kan velge rett PC navn i ruten bak MAC adressen og klikke dobbeltpilen som peker til venstre også! Endret 3. januar 2010 av trn100 Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Bruker Windows 7 64 bit Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Prøvde du og velge RIA-PC og klikke venstrepilen for å få satt in MAC automatisk? Deretter skriver du inn IP adressen til høyre og klikker Add... Da skal denne maskinen få samme IP adresse hver gang du starter den. Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Åja.. tror det funker nå. Gjelder deg samme for å åpne Torrent porter også? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Samme det også! :-) Det er snakk om å styre porter utenifra, gjennom router og til rett maskin på det lokale nettverket! :-) Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 De 7 siste postene her er jo ganske meningsløse, da OP har skrudd på 'unlimited lease' av IP adresser, og IP'en hans vil derfor ikke endres. Til poenget; får du fortsatt "STRICT" i MW2? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 De 7 siste postene her er jo ganske meningsløse, da OP har skrudd på 'unlimited lease' av IP adresser, og IP'en hans vil derfor ikke endres. Til poenget; får du fortsatt "STRICT" i MW2? Hadde du kommet med en gang hadde vi ikke behøvd å kaste bort så mye tid vet du! ;-) Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg tror problemet skal være løst nå. Fordi jeg har NAT Open nå. så langt. Håper den står forsatt open framover! Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Det oppstod et nytt problem. Etter at jeg hadde aktivert Static DHCP Leases Table så ble nettet så sinnsykt treigt.. testa speeden. Den var jo ikke over 1mbit engang! :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå