Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Airlink 29150 Portforward

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem med NAT til COD4 MW2. Det funka bra første dagen da jeg kjøpte den. Men dagen etter vet jeg ikke hva som skjedde.. Porten ble Stricted

Jeg har prøvd å åpne portene til mw2.. som dere ser på bildet men jeg vet ikke om det er riktig gjort.. Jeg fant ikke versjonen routeren min bruker på portforwarding.

Noen som vet hva som skjer?

38599744.jpg

12230548.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant ut at jeg har Dynamisk IP på routeren dvs 192.168.0.XY skifter seg hele tiden når jeg starter opp. Hvordan vil jeg skrive det inn på "Portforward" som min private IP adresse? :S

Har du fler routere enn den Jensen-routeren du har tatt screenshot av?

Hvis svaret er nei;

Trykk deg inn på "LAN" på routeren. Under avsnittet "DHCP Server", så velg følgende;

Lease time: Forever

Start IP: <uendret>

End IP: <uendret>

Domain Name: <blank>

Lagre & restart routeren. Restart maskinen din etter dette. IP-adressen du nå får på maskinen din, vil du ha for evig. Du kan nå velge rett IP til forwardingen i routeren din.

Hvis svaret er ja;

Hvilken modell/merke?

Lenke til kommentar
Fant ut at jeg har Dynamisk IP på routeren dvs 192.168.0.XY skifter seg hele tiden når jeg starter opp. Hvordan vil jeg skrive det inn på "Portforward" som min private IP adresse? :S

Har du fler routere enn den Jensen-routeren du har tatt screenshot av?

Hvis svaret er nei;

Trykk deg inn på "LAN" på routeren. Under avsnittet "DHCP Server", så velg følgende;

Lease time: Forever

Start IP: <uendret>

End IP: <uendret>

Domain Name: <blank>

Lagre & restart routeren. Restart maskinen din etter dette. IP-adressen du nå får på maskinen din, vil du ha for evig. Du kan nå velge rett IP til forwardingen i routeren din.

Hvis svaret er ja;

Hvilken modell/merke?

Hallo, takk for svar. Nei jeg bruker bare Airlink 29150 som er nettopp kjøpt.

Er dette riktig?

123hk.jpg

Lenke til kommentar
Hallo, takk for svar. Nei jeg bruker bare Airlink 29150 som er nettopp kjøpt.

Så Jensen-routeren står for termingering av internett? Ta et bilde av WAN-siden på webinterfacet til routeren, og post her (du kan godt sensurere siste delen av IP-adressen om du føler for det).

Er dette riktig?

Det ser rett ut ja.

Lenke til kommentar
Hmm.. det viser ikke noe spesielt på WAN menyen. bare noe valg som jeg kan ta Dynamisk IP eller statisk Ip

System-menyen da? Hvertfall en plass vi kan bekrefte at den får en ekstern IP på WAN-siden. For om den ikke gjør det, kan du åpne så mange porter du bare vil, uten at det hjelper.

Lenke til kommentar

Klikk i ruten "Enable Static DHCP Leases" og gi MAC adressen til den PC'en du vil forwarde til IP adressen 192.168.0.103.

MAC adressen til nettverkskortet i PC'en får du blant annet ved Kjør - CMD - IPCONFIG /ALL (Windows Xp).

Begrepert"åpne porter" fører lett til misforståelser, da det egentlig er snakk om å videreføre en eller flere porter til en bestemt maskin i nettverket.

Lenke til kommentar

Nei, MAC adressen er den fysiske adressen til nettverkskortet som du ønsker å viderformidle porten til. Har form 00-00-00-00-00-00, dvs. 6 grupper á 2 karakterer.

Hvilket operativsystem bruker du?

Edit: Skrivefeil!

Edit2: Mulig du bare kan velge rett PC navn i ruten bak MAC adressen og klikke dobbeltpilen som peker til venstre også!

Endret av trn100
Lenke til kommentar
De 7 siste postene her er jo ganske meningsløse, da OP har skrudd på 'unlimited lease' av IP adresser, og IP'en hans vil derfor ikke endres.

Til poenget; får du fortsatt "STRICT" i MW2?

Hadde du kommet med en gang hadde vi ikke behøvd å kaste bort så mye tid vet du! ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...