Shoxx Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Hei Jeg får ikke internett i hverken vista eller 7. Men om jeg booter inn Linux (Nærmere bestemt Linux Mint 7) Så funker nettet helt fint,, I windows greier jeg og pinge 127.0.0.1,men jeg greier ikke pinge "Default gateway" som i mitt tilfelle er 10.0.0.1 (NextGentel) Jeg har sjekket at den får IP automatisk osv. og IP adressen er 10.0.0.4,som i mitt hode burde være grei? Jeg har prøvd og oppdatere nettverks driverne,og avinnstallert og innstallert windows vista og 7 flere ganger uten ressultat. Dette skjedde helt plutselig også. Har også prøvd og bytte kabel uten ressultat. Ble heller ikke forandringer av og deaktivere brannmur. Antivirus har jeg ikke,siden det er ny windiws install. Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg her. Synes det er rart at det funker i Linux Mint som sagt... PCen har ikke trådløst nettverk,så den er allså kablet. Men selve nettverket er kombinert trådløst og kablet. Og har 2 laptoper som er koblet til trådløst og begge disse bruker Vista og kommer på nett. Takker for alle svar. Endret 3. januar 2010 av Shoxx Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Begynn med å deaktivere trådløst nettverk og koble til via ethernet kabelen, dette vil i mange tilfeller hjelpe ganske så mye på videre feilsøking. Det neste du gjør er å prøve å koble deg direkte til ruteren via nettleseren , som regel ved å bruke riktig adresse feks http://192.168.0.1/ for en dlink ruter. Lenke til kommentar
Shoxx Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Greier ikke koble meg direkte til ruteren. Og det hendte ingenting ved og deaktivere trådløst nett Jeg merket meg også nå at Ethernet på ruteren står og blinker når jeg er i windows,mens i Linux så er lyset konstant.. Er det gjerne fordi jeg ikke har nettforbindelse i windows at det blinker? Lenke til kommentar
Shoxx Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Det lyser også oransje lys fra nettverkskontakten. Tidligere lyste det grønt Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Logg på Windows. Trykk Win+R, skriv 'cmd' + enter. Skriv 'ipconfig /all' + enter. Post resultat av sistnevnte kommando her. Logg på Linux. Åpne konsoll/terminal, og skriv 'ifconfig' + enter. Post resultat av denne kommandoen. Endret 3. januar 2010 av jocke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå