Gå til innhold

Turbo Delphi editoren opfører seg merkerlig

Anbefalte innlegg

hvorfor oppfører tuborbo delphi editoren seg så rart ?

etter en stund jobbing så virker det som om det blir fritt for system resurser eller minne.

å gjøre tingen som ikke er noe problem i begynnelsen går nå fryktelig tregt.

jeg må faktisk vente et minutt før siste tastetrykk reagerer.

på den tiden driver et annet program å frigjør minne, før alt virker nesten normalt igjen , men så kort tid etter så er det det samme problemet igjen.

hvis jeg avslutt og startger TD på nytt så hjelper det på problemet for en stund , men det kan da ikke være meningen at man skal gjøre det hver time for å unngå dette problemet.

når jeg avslutte dette programmet så kommer det ofte noen rare feil meldinger før det blir avslutt helt.

noen ganger virker det som om det helt uten grunn er blitt startet 2 forekomster av det samme programmet.

(det kommer 2 forekomster på oppgave linjen) som forsvinner når jeg avslutter TD

det må sies at jeg har nesten 14000 programlinjer (inkluder blanke linjer ) i koden jeg skriver på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg har vært borti er at delphi IDEen ikke liker feilsøking i fler-trådete programmer, merkelige ting kan skje hvis man debugger programmet, men det er ikke noe fast problem så det er ikke sikkert det er det samme som ditt problem.

Hvilke version bruker du?

Lenke til kommentar

etter opstarten har jeg et overvåkningsprogram over status til pcen, mine optimaliserer ( pc booster) , nettleser og epost program, settpoint, noen styre programmer for skjerminnstillingene ,brannmur og avg antivirus som kjører.

i følge pc booster så har jeg lit over en GB ledig minne før turbo delphi startes

og bare litt mindre når programmet TD startes

nå er rundt 970 MB ledig

uansett så ser det ut som stadig mere og mer og mere av minnet blir brukt under veis mens jeg skriver i koden.

når det er under 100 MB ledig så begynner ting å gå tregt.

det kan virke som om TD har behov for ca 1 GB mem minne

grunnen til at jeg bruker PC booster er at det virker som om ikke Windows xp ville gi slipp på minne bruken under veis så lenge TD er oppe å går. saken ble ikke bedre da jeg forsøkte med å avslutte pc booster en gen tidligere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...