Gå til innhold

i7 920 kjører på 2 gigahertz etter bios oppdatering

Anbefalte innlegg

hallo, sitter het med et gigabyte ga ex58 ud3r hovedkort med intel i7 920. jeg kjørte nettopp en bios oppdatering fordi det er ganske nytt.

jeg er ikke sikkert på om det er et problem, men alle instillinger ble satt tilbake til fabrikkinstillinger, og det var bare å stille tilbake det nødvendige, da jeg så at prosessoren kjørte på 2gigahertz, mot 2.66 før oppdatering. det var noe med 15x133 megahertz, men siden jeg ikke har fått lært meg noe spesielt om overklokking og slikt har jeg aldri brydd meg med å lære det, til nå. jeg stilte den tilbake til 20x133 megahertz, men nå lurer jeg på om det var et feilgrep fordi jeg har lest at hvis prosessoren jobber på en høy hastighet samtidig som det er lav spenning kan den bli ustabil. problemet er at jeg ikke vet hva slags spenning i7 kjører på, har noen her peiling?

og har noen her andre forslag til bios konfigurasjoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du setter spenningen på default/auto er det bare å kjøre prosessoren på 133x20.

For lav spenning i forhold til frekvens skader ikke prosessoren, men kan gjøre at systemet blir ustabilt. Det som kan ta knekken på prosessoren er f.eks for mye varme eller for høy spenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...