Sargent Fire Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Har en brenner som jeg bruker som cd-rom og brenner, ytelsen er utrolig dårlig. Det er en Asus 52*24*52, før brente den en full cd på 2min men nå på hele 15min. Lurte på om det var fordi den kjører PIO mode, hver gang jeg setter den på UDMA skifter den tilbake etter jeg har reboota. Ellers hva kan være prob.? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Hadde et lignende problem med en Samsung brenner. I følge Samsung, skulle den bruke PIO mode4. Etter at jeg forandret til PIO mode4 i bios, fikk jeg opp hastigheta. Prøv å sjekke hvilken mode den skal ha/prøv deg frem. Sjekk også kablinga. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Er ikke helt sikker men, Skal du brenne fra hd må hd'en stå på dma if aveideble(sry, husker ikke hvordan det skrives) tror jeg elelr går det utrolig treigt.. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Prøv å fjern ide kontrolleren i device manager, slik den blir innstallert på nytt. Og sett på "dma if available". Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Viss du har NERO så har den et program som heter DMA-ettelleranna som stiller CD-rommer til DMA hastighet, så fremt hovedkortet ditt støtter det. Og det virker det jo som det gjør Hadde også problemer med dette tullet at brenneren satte seg i PIO, måtte hoppe inn i regedit hver gang! Utrolig plagsomt. Nå har han heldigvis bestemt seg for å slutte med det. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 (Har Epox 8rda+) Hvilken kategori i Bois finner jeg innstillinger til Pio mode? Hdd står på dma if avelible, mens brenner hopper tilbake til Pio mode. The-Creator: Hvor ligger prog. hen? (Har Nero) Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 tror det skal ligge i nero mappa i programfiler. Viss ikke så ligger det på c:windows eller c:windowssystem32. Det heter neroDMA eller noe i den duren Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hm jeg tok nok feil Det var ikke nero, men powerDVD som hadde den toolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå