sopranos66 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hei. Jeg har nylig fått et Malware virus. Jeg har lastet ned flere antivirusprogrammer som Spybot search and destroy og Malwarebytes. Problemet er at etter jeg har installert disse programmene får jeg ikke åpnet de, tror det er viruset som blokker for det eller noe sånt. Og etter en stund så klikker pcen, bildet står rett og slett helt i ro, og jeg kan ikke røre på musen engang, så det resulterer i at jeg må holde inne av knappen for å få den av. Vel jeg fikk lastet ned et program som het Spyware doctor. Dette fikk vekk alle pop upsene og selve Malware Defence som var et falskt antivirus program som hackerene ville jeg skulle abonnere på slik at de skal få personlig data. Men det er noe mer, og jeg vet ikke hvordan jeg skal få det resterende vekk. Når jeg scanner med Symantec og Spyware doctor står det at jeg ikke har noe virus. Men hvorfor funker ikke da alt slik som det var. Noen som vet hvordan jeg skal få vekk dette viruset? Slik at disse problemene ender og jeg får det slik som jeg hadde det før viruset. Takk til dere som kan hjelpe. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Hei 1. Vi har et en plass relatert til malware hjelp osv :-) 2. Prøv og gjør så mye av guiden som er linket øverst i signaturen min. hvis du ikke får kjørt noe av det så starter du maskinen din i Sikkerhets modus (trykk på F8 under boot) og kjører alt der Endret 2. januar 2010 av Submit Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei. Jeg har nylig fått et Malware virus. Jeg har lastet ned flere antivirusprogrammer som Spybot search and destroy og Malwarebytes. Problemet er at etter jeg har installert disse programmene får jeg ikke åpnet de, tror det er viruset som blokker for det eller noe sånt. Og etter en stund så klikker pcen, bildet står rett og slett helt i ro, og jeg kan ikke røre på musen engang, så det resulterer i at jeg må holde inne av knappen for å få den av. Vel jeg fikk lastet ned et program som het Spyware doctor. Dette fikk vekk alle pop upsene og selve Malware Defence som var et falskt antivirus program som hackerene ville jeg skulle abonnere på slik at de skal få personlig data. Men det er noe mer, og jeg vet ikke hvordan jeg skal få det resterende vekk. Når jeg scanner med Symantec og Spyware doctor står det at jeg ikke har noe virus. Men hvorfor funker ikke da alt slik som det var. Noen som vet hvordan jeg skal få vekk dette viruset? Slik at disse problemene ender og jeg får det slik som jeg hadde det før viruset. Takk til dere som kan hjelpe. Hei! Gå i sikker modus, start systemgjenoppretting i programmer/tilbehør/systemverktøy/systemgjenoppretting. Her flytter du datoen bakover, la oss si en mnd. Så får du startet opp maskinen, kjør så virus og malware fjernere. Jeg kan anbefale avist virusprogram. Men hvis du er bank kunde hos sparebank1, så har du mulighet for å få gratis superversjon av Norman. Det er "spesial sydd" for prsonlig sikkerhet ved at du selv kan si ja til dem som ønsker å komme inn i pcen din. Du bestemmer det ved å klikke aksepter, eller avvis. Dette vises ved at freks E-posten din ønsker kontakt med nettet, serveren din. Da setter du den som aktiv. Og den vil du ikke få flere spm om. Slik kan du gjøre med alt som kommer inn/går ut. Du kan enkelt overvåke all trafikk. Så derfor synes jeg Norman er bra. Jeg har ikke hatt noen problemer med virus etter at jeg installerte Norman og pagedefrag.exe. Les mer: http://bmonline.no/forum/viewforum.php?f=44 Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
sopranos66 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Hei. Jeg har nylig fått et Malware virus. Jeg har lastet ned flere antivirusprogrammer som Spybot search and destroy og Malwarebytes. Problemet er at etter jeg har installert disse programmene får jeg ikke åpnet de, tror det er viruset som blokker for det eller noe sånt. Og etter en stund så klikker pcen, bildet står rett og slett helt i ro, og jeg kan ikke røre på musen engang, så det resulterer i at jeg må holde inne av knappen for å få den av. Vel jeg fikk lastet ned et program som het Spyware doctor. Dette fikk vekk alle pop upsene og selve Malware Defence som var et falskt antivirus program som hackerene ville jeg skulle abonnere på slik at de skal få personlig data. Men det er noe mer, og jeg vet ikke hvordan jeg skal få det resterende vekk. Når jeg scanner med Symantec og Spyware doctor står det at jeg ikke har noe virus. Men hvorfor funker ikke da alt slik som det var. Noen som vet hvordan jeg skal få vekk dette viruset? Slik at disse problemene ender og jeg får det slik som jeg hadde det før viruset. Takk til dere som kan hjelpe. Hei! Gå i sikker modus, start systemgjenoppretting i programmer/tilbehør/systemverktøy/systemgjenoppretting. Her flytter du datoen bakover, la oss si en mnd. Så får du startet opp maskinen, kjør så virus og malware fjernere. Jeg kan anbefale avist virusprogram. Men hvis du er bank kunde hos sparebank1, så har du mulighet for å få gratis superversjon av Norman. Det er "spesial sydd" for prsonlig sikkerhet ved at du selv kan si ja til dem som ønsker å komme inn i pcen din. Du bestemmer det ved å klikke aksepter, eller avvis. Dette vises ved at freks E-posten din ønsker kontakt med nettet, serveren din. Da setter du den som aktiv. Og den vil du ikke få flere spm om. Slik kan du gjøre med alt som kommer inn/går ut. Du kan enkelt overvåke all trafikk. Så derfor synes jeg Norman er bra. Jeg har ikke hatt noen problemer med virus etter at jeg installerte Norman og pagedefrag.exe. Les mer: http://bmonline.no/forum/viewforum.php?f=44 Vennligst BmOnline Ja dette må jeg si var et fint svar Tusen takk skal du ha, dette skal jeg gjøre med en gang Lenke til kommentar
sopranos66 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg prøvde ut hva du sa, men kommer ikke lengre. Problemet er at etter jeg har valgt hvilket tidspunkt og skal trykke neste så reagerer den ikke engang. jeg kommer rett og slett ikke videre, jeg har prøvd flere tidspunkter men har ingenting og si, for jeg kommer ikke videre. :S Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Prøv og få kjørt combofix i normal eller sikkerhetmodus. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programmet kjører. post logg C:\combofix.txt Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Jeg prøvde ut hva du sa, men kommer ikke lengre. Problemet er at etter jeg har valgt hvilket tidspunkt og skal trykke neste så reagerer den ikke engang. jeg kommer rett og slett ikke videre, jeg har prøvd flere tidspunkter men har ingenting og si, for jeg kommer ikke videre. :S Hallo! Ja, se det ja, viruset har stoppet all kommunikasjon. Ja, da er det bare en ting å gjøre og det er å kjøre en reparasjon av partisjonen. Da vil du ikke miste noe av det som er lagret på din maskin. LES bruksanvisningen nøye og det går bra. MEN noter deg at du ikke skal trykke noen taster når maskinen booter 2. gang. Ligg unna tastaturet da. Maskinen vil ikke starte Innlegg BmOnline Tor Des 31, 2009 6:58 pm Hvis du ønsker å løse følgende problem: 1. Maskinen vil ikke starte. Booter opp, men stopper og begynner å boote igjen. Hva gjør vi da? 2. Det finnes hjelp som nevnt over i forrige innlegg, å kjøre en WIN XP install cd og la den kjøre helt til den er ferdig. 3. Når skjermen kommer opp med melding om at den har funnet en partisjon for win-XP Trykker du nå enter. 4. Så kommer det opp et bilde hvor du må bekrefte at du er enig i rettighetene. Trykk F8. Så kommer bildet hvor du kan velge en reparasjon av partisjonen. 5. Her velger du E slik at maskinen forsøker å reparere den eksisterende patisjonen. Dette tar ca 50 minutter. 6. Det står slik tekst: “If one of the following Windows XP installations is damaged, Setup can try to repair it” Use the up and down arrow keys to select your XP installation (if you only have one, it should already be selected) and press R to begin the Repair process. Husk, ikke rør noen taster neste gang windows booter. Det kommer spørsmål på skjermen om å kjøre CD, men ikke rør. 7. Let the Repair run. Setup will now check your disks and then start copying files which can take several minutes. Når maskinen booter neste gang så skal du holde "fingrene av fatet". Ikke rør. Du går bare inn og svarer på land og du setter inn det som det blir spurt om. Nøkkelen for XP har du for hånden. Når du har kjørt dette- er WINDOWS tilbake som før med alt du hadde intakt. Vennligst BmOnline Endret 5. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
Kosepose Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hei 1. Vi har et en plass relatert til malware hjelp osv :-) 2. Prøv og gjør så mye av guiden som er linket øverst i signaturen min. hvis du ikke får kjørt noe av det så starter du maskinen din i Sikkerhets modus (trykk på F8 under boot) og kjører alt der Prøvd det som han skriver her? -Trykk F8 under boot -Velg sikkerhetmodus med nettverk. -Oppdater Malewarebytes -kjør hurtigscan Funket dette? Eller har du prøvd dette? Lenke til kommentar
sopranos66 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Hei 1. Vi har et en plass relatert til malware hjelp osv :-) 2. Prøv og gjør så mye av guiden som er linket øverst i signaturen min. hvis du ikke får kjørt noe av det så starter du maskinen din i Sikkerhets modus (trykk på F8 under boot) og kjører alt der Prøvd det som han skriver her? -Trykk F8 under boot -Velg sikkerhetmodus med nettverk. -Oppdater Malewarebytes -kjør hurtigscan Funket dette? Eller har du prøvd dette? Endte med at jeg formaterte pcen Så problemet er igrunn løst. Men thanks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå