telealf Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Hei, prøver igjen. Et kyst bilde fra nok en dag med sol under horisont, kaldt lys og fullmåne. Hva synes dere bør forbedres? Edit: noe skitt på sensor, men bortsett fra dette? Endret 2. januar 2010 av telealf Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 3. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Jeg syns det funket for meg. Men det ser ut til at du har fått med deg spor etter månen pga lang lukker tid. Kunne med fordel klonet bort dette i etterkant. Endret 3. januar 2010 av semtex Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 3. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg synes venstresiden blir litt for kjedelig. Det hadde kanskje hjulpet om husene til høyre var litt lenger fra kanten, slik at fokuspunktet ble flyttet litt lenger inn mot sentrum (tenk tredelingslinjer). Dessuten virker det som bildet heller litt mot høyre. Det er mulig at det er en illusjon pga formen på kystlinjen i bakgrunnen, men forsterker følelsen av at bildet er "for tungt" på høyresiden. Som nevnt ovenfor har du heller ikke holdt kamera stille nok, så månen er utsmurt. Forgrunnen synes jeg fungerer bra. Fint at du har klart å få til stor nok dybdeskarphet til at steinene ned mot vannet, og under vann, er skarpe. Jeg synes også det fungerer bra med de fargerike naustene som fokuspunkt, men jeg er som sagt ikke sikker på at de er optimalt plassert i bildet. -trygve Lenke til kommentar
telealf Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Takk for ktitikk! @semtex: Ja, litt spor etter månen. Ørlite pga ganske mange sekunder ekps.tid, men også interne reflekser i linser i objektiv. Kan fjernes Idellt sett burde det ha vært litt mer dagslys, men ikke noe å gjøre med det. @-tryggve: Ja, du har rett. Naust fungere som det punkt øyet dras mot. Desverre var det så mye "rot" ovenfor naust at jeg ikke kunne dreie mer t.h. Her er et annet bilde med lengre brennvidde, men ellers samme posisjon. Her blir ikke naust så forholdsmessig lant ute i hjørnet, men til gjengjeld synes ikke jeg det funker like bra? Endret 3. januar 2010 av telealf Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 3. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 Versjon 2 ble absolutt best, syntes jeg:) Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Månen var kanskje litt for sentrert i det andre blidet, men ellers likte jeg det bedre enn det første. Endret 4. januar 2010 av -trygve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå