super-ss Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 God kveld. Siden familien nå består av 5 medlemmer og 1 til er under planlegging kommer da det store spørsmålet. Hva skal man kjøpe av bil?? Bilen må dermed ha 6 seter eller mer og da begrenser utvalget seg voldsomt. Biler av typen Touran og Zafira faller bort med engang da bagasjeplassen er en spøk med de bakre setene oppe og i mitt tilfelle må de være oppe hver dag. Så hva har man å velge mellom?? Caravelle er selvsagt ett alternativ men har egentlig allergi mot VW. Må bli Multivan i så fall. Hvilke andre merker har biler som det faktisk er litt bagasjeplass igjen i?? Jeg heller faktisk litt tilbake til en god gammel favoritt nemlig Chevy Suburban selv om bensinprisen ikke er på min side..hehe (har hatt Suburban før så vet alt om eventuelle feil og mangler ved de) Men hvordan er det med Volvo XC90 f.eks? Renault Grand Espace? Er åpen for alle merker På forhånd takk Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Vel, jeg vil anbefale Toyota Hiace. Der har du vertfall nok bagasjeplass! Kvalitet er du også garantert. MEn sliter med å komme på flere. Vet om flere som bruker Mercedes Vito, tror den heter det, men de har tendens til å ha behov for verksted veldig ofte. ( det jeg vet) Lenke til kommentar
super-ss Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Vel, jeg vil anbefale Toyota Hiace. Der har du vertfall nok bagasjeplass! Kvalitet er du også garantert. MEn sliter med å komme på flere. Vet om flere som bruker Mercedes Vito, tror den heter det, men de har tendens til å ha behov for verksted veldig ofte. ( det jeg vet) Hiace du liksom. Litt komfort er jeg glad i og samme gjelder støy. grøss og gru. Hiace er en flott arbeidsbil men ingen familiebil.Vito har jeg aldri hørt noen si noe pent om så den faller bort ja Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Da ville jeg gått for Volvoen du nevner, den ser jo faktisk drit tøff ut også. Innvendig kan di få den deilig å Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har vanskelig ved å se hvordan du vil få plass til 6pers + bagasje i en XC90? Familien til en kompis har Grand Espace og såvidt jeg har hørt er de ganske fornøyd med den. Det første jeg tenkte på var også en HiAce. Men den er heller kjip på vinteføre, det var ihvertfall vår. Måtte kjøpe sandsekker for å legge inn bak, så den ikke skulle bli så lett i enden Men utrolig mye plass i den da. Hva med en Chevy Van? Lenke til kommentar
super-ss Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Har vanskelig ved å se hvordan du vil få plass til 6pers + bagasje i en XC90? Familien til en kompis har Grand Espace og såvidt jeg har hørt er de ganske fornøyd med den. Det første jeg tenkte på var også en HiAce. Men den er heller kjip på vinteføre, det var ihvertfall vår. Måtte kjøpe sandsekker for å legge inn bak, så den ikke skulle bli så lett i enden Men utrolig mye plass i den da. Hva med en Chevy Van? Vet egentlig ikke noe om plassen i XC90 men vet de kommer som 7-seter så jeg tenkte kanskje noen visste. Blir vel sikkert like mye plass i bagasjerommet der som i Zafira og lignende. Grand Espace er nok noe jeg må reise å titte på. Chevy Van kunne vært noe om det ikke var for at det er ett hel.... å skru på om noe går i stykker. Må jo ta av hele fronten for å peile olje omtrent(selvsagt satt litt på spissen men....) Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hva med en Ford Excursion? Kan man ikke få den til å gå på både gass og diesel? Stor er den også.. Lenke til kommentar
super-ss Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Hva med en Ford Excursion? Kan man ikke få den til å gå på både gass og diesel? Stor er den også.. Stemmer det. Stiller i samme klasse som Suburban men de får du ikke registert som noe annet enn lett lastebil så de faller bort Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Ford Galaxy er utmerket for deg;) Onkelen min hadde lignende bil og de er 7 i familien! Passer dere bra! Lenke til kommentar
super-ss Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Ford Galaxy er utmerket for deg;) Onkelen min hadde lignende bil og de er 7 i familien! Passer dere bra! Galaxy er vel i samme størrelse som Grand Espace kan jeg tenke meg. Så det er igjen bagasjeplass der med alle setene i bruk? Lenke til kommentar
joka Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 fiat multipla... 3 seter foran og 3 bak.. stygg bil men veldig praktisk.. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Vil enbefale å sette eit nivå på pris då eg kan fks. føreslå http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19362096 Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Toyota Landcruiser 100? Lenke til kommentar
1vycanismajoris Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Citroen grand C4 Citroen C8 Dodge Journey Ford S-Max Mazda 5 AdvancePlus VW caddy ---> god plass Opel Zafira Renault Grand Espace Volkswagen Sharan Chrysler Grand Voyage ---> veldig god plass Endret 3. januar 2010 av 1vycanismajoris Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Men hvordan er det med Volvo XC90 f.eks? Renault Grand Espace? Er åpen for alle merker Volvo XC90 lister meg stille forbi i en stor halvsirkel hver gang jeg møter på en. Er redd for å bli smittet. http://www.adressa.no/forbruker/bil/article1193814.ece Endret 3. januar 2010 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hva med en Ford Excursion? Kan man ikke få den til å gå på både gass og diesel? Stor er den også.. Stemmer det. Stiller i samme klasse som Suburban men de får du ikke registert som noe annet enn lett lastebil så de faller bort Nei vel?? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20154414 Men jeg ville gått for Chrysler Grand Voyager med 2,8 CRD-motoren. Nydelig bil å kjøre, med god plass. Spesielt med "Stow `n Go" versjonen, hvor du har masse rom i gulvet der setene ligger når de er nedfelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå