Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler meg svimmel når jeg resier meg eller før/etter et måltid. Hva er det som feiler meg?

amll

Anbefalte innlegg

Hei.

Til visse tider føler jeg meg svimmel. Det kan skje flere ganger om dagen, eller ingen ganger. Jeg får ikke tåkesyn eller ser dobbelt, men jeg blir ør på en måte. Det er ofte når jeg reiser meg, før eller etter jeg har spist eller om jeg bare står rett opp og ned. Det føles ut som om jeg er på nippet til å besvime, jeg blir liksom litt borte og må enten sette meg ned eller holde meg fast i noe. Dette har pågått i ca. 8 mnd nå (etter at jeg fikk virus i blodet, og besvimte. I flere uker etter hadde jeg ekstremt hodepine og var ofte ør/svimmel. Jeg tok opptil flere paracet/ibux om dagen. Jeg var til legen og sjekket meg, og sa at jeg hadde hatt virus i blodet en stund. Det ble utløst med et enkemannstøt i armen samme dag. Jeg trengte ikke å gå på antibiotika for dette skulle gå over).

Legen hadde også sjekket blodtrykket mitt den dagen, og det var ekstremt høyt, nesten farlig (husker ikke hvor høyt).

Jeg spiser og drikker normalt, så jeg tror ikke det har noe med kostholdet å gjøre. Men at jeg kanskje har virus i blodet ennå?

Dette begynner å bli ganske irriterende og gå rundt med, og jeg føler jeg kan besvime. Jeg vil finne ut hva dette er nå..

Er det noen som vet noe om dette? Trenger jeg å gå til legen og sjekke meg igjen, kanskje?

Hilsen en 16 år gammel jente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever vel noe ala det du gjør, innimellom (en gang i måneden ca) så blir pluttselig alt nesten helt svart, jeg får vanskeligheter med å stå og blir helt svimmel, varer bare noen sekunder hver gang. Dette skjedde vel mest når jeg gikk fra et rom til et annet som hadde lysforskjeller. Men i det siste så har det ikke skjedd så jeg har ikke oppsøkt lege.

Gutt 16 hvis det er relevant.

Lenke til kommentar

Har noe av det samme selv

Har til nå vært på tilfeldige tider, trodde jeg.

Ser nå at kanskje ikke er tilfelle.

Opplevde det første gang på skolen, etter en time. Det var omtrent som å være helt på bunn av helseskalaen på Crysis :-P Ting ble uskarpt, så bare sort hvitt, hørte ingenting, intens piping, kaldsvette, tung pust desorientert etc. av en årsak jeg ikke husker, hadde en klassekamerat lagt meg i bakken, og holdt meg rundt halsen. Antok at han hadde holdt over en vital blodåre da det gikk over etter 5-10 minutter(symptomene ble gradvis svakere).

Neste gang jeg husker var da jeg hadde kjørt bil en stund, og jeg var på vei til å treffe en bekjent som arbeider i en butikk, møtte ham på kontoret, da jeg begynte å kaldsvette, bli svimmel, uvel og piping i ørene samt at synet ble nedsatt. Gikk igjen over etter noen minutter.

Sist gang for noen dager siden, hadde sett film hjemme og begynte å kaldsvette, var uvel, hodeverk, press i øynene etc.

Ser ut til at jeg har holdt på med noe som var krevende for øynene (jeg bruker linser, har -2 i syn) hver gang dette har forekommet.

Første gang hadde vi arbeidet med småelektronikk i 3 timer. Andre gangen hadde jeg kjørt bil, siste gang sett på film. Ser ut som om jeg bør oppsøke optiker. Eller hva mener folket?

Lenke til kommentar
hadde mye det samme rundt 15-16 års alderen... ble brått svimmel, kvalm og med sterk hodepine uten grunn, kontaktet legen og resultatet mitt var at jeg opplevde puberteten for fort.. jeg vokste og utviklet meg veldig seint, men plutselig kom det samtidig og brått på

Jeg tror ikke det er det som feiler meg, er ferdig utviklet jeg..

Jeg hadde vært hos lege for lenge siden hvis jeg var deg. Men du kan kanskje sjekke synet? Overbelastning av øynene ga vertfall meg mange ubehagelige opplevelser.

Ja, kanskje jeg tar en tur til legen.. Eller en optiker, kanskje?

Jeg opplever vel noe ala det du gjør, innimellom (en gang i måneden ca) så blir pluttselig alt nesten helt svart, jeg får vanskeligheter med å stå og blir helt svimmel, varer bare noen sekunder hver gang. Dette skjedde vel mest når jeg gikk fra et rom til et annet som hadde lysforskjeller. Men i det siste så har det ikke skjedd så jeg har ikke oppsøkt lege.

Gutt 16 hvis det er relevant.

Jeg har også problemer med å holde meg på beina, men jeg kan få det hvor som helst, ikke når lyset skifter liksom..

Lenke til kommentar
Har noe av det samme selv

Har til nå vært på tilfeldige tider, trodde jeg.

Ser nå at kanskje ikke er tilfelle.

Opplevde det første gang på skolen, etter en time. Det var omtrent som å være helt på bunn av helseskalaen på Crysis :-P Ting ble uskarpt, så bare sort hvitt, hørte ingenting, intens piping, kaldsvette, tung pust desorientert etc. av en årsak jeg ikke husker, hadde en klassekamerat lagt meg i bakken, og holdt meg rundt halsen. Antok at han hadde holdt over en vital blodåre da det gikk over etter 5-10 minutter(symptomene ble gradvis svakere).

Neste gang jeg husker var da jeg hadde kjørt bil en stund, og jeg var på vei til å treffe en bekjent som arbeider i en butikk, møtte ham på kontoret, da jeg begynte å kaldsvette, bli svimmel, uvel og piping i ørene samt at synet ble nedsatt. Gikk igjen over etter noen minutter.

Sist gang for noen dager siden, hadde sett film hjemme og begynte å kaldsvette, var uvel, hodeverk, press i øynene etc.

Ser ut til at jeg har holdt på med noe som var krevende for øynene (jeg bruker linser, har -2 i syn) hver gang dette har forekommet.

Første gang hadde vi arbeidet med småelektronikk i 3 timer. Andre gangen hadde jeg kjørt bil, siste gang sett på film. Ser ut som om jeg bør oppsøke optiker. Eller hva mener folket?

Oi, ditt tilfelle høres mer alvorlig enn mitt. Kanskje du bør oppsøke optiker, ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...