Xell Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Heisann Jeg har en stue-PC, som kjører Ubuntu 9.10, satt opp med med både projektor og en 24" LCD. Alt går via en receiver og deretter en hdmi-svitch (siden jeg ikke har 2 hdmi-utganger på receiveren). Altså: PC | | Receiver | | switch | | | | LCD PJ Når alt er oppe å går så kan jeg veksle mellom LCD og PJ på svitchen og alt funker helt fint. Skjermoppsettet raporterer riktig skjerm og alt ting. Problemet oppstår når jeg skal reboot/boot og switchen står satt til PJ'en. Idet jeg er forbi Grub-menyen så stopper booten. Hvis jeg skifter switchen til den andre skjermen så fortsetter booten og jeg kan umiddelbart switche tilbake til PJ og alt går helt uten problemer. Det virker på meg som om dette er et gdm/"ikke detektert skjerm"-problem, og jeg lurer på om noen har noen gode tips slik at jeg slipper å switche frem og tilbake når jeg skal boote/reboot og ting allerede står på PJ'en. Jeg har lett litt, og min første tanke var om det er noen instillinger som sier at den ikke skal boote uten skjerm, og mulighet for å få slått av dette (uten at jeg vet om det vil hjelpe i det hele tatt, men det er jo verdt et forsøk). Det ser jo ikke ut som om det er noe problem med signalgangen til PJ når det først fortsetter booten. Setter veldig pris på et hvert tips, men jeg er ikke bevandret i linux-dypet så det er fint om tipsene ikke er alt for kryptiske Endret 2. januar 2010 av Xell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå