Gå til innhold

Lønn i butikk

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva folk egentlig tener, om det er lov til å spørre. Jeg har studiekompetanse, låseansvar et par ganger i uken på en rema butikk. I timelønn har jeg 124,49 eller noe slikt.... har jeg rett på noe ekstra? hvor står det evt. lovfestet... må ha noe handfast å slå i bordet med til sjefe'n :!:

Endret av Strilejento
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen lovfestet minstelønn... Takker du ja til en lønn på 30,-/timen med gitt ansvar, så er det lønnen du har krav på. Du kan selvsagt forhandle i ettertid... sterke kort er jo dersom du gjør mer enn det du mener kan forventes i din stilling med din lønn... eller at du har fått mer ansvar. Evt. så kan du forhandle med en gang du får nytt ansvar...eller dersom det ytres ønske om at du tar mer ansvar.

Er det tarifflønn der du jobber, så skal du ha lønn etter dette. En tariffavtale omfatter alle ansatte... ikke bare fagorganiserte.

Evt. overenskomster og særavtaler slikt derimot er du ikke en del av før du organiserer deg... men du står fritt i å prøve å forhandle fram avtaler på egen hånd også.

Lenke til kommentar

Tjener det samme selv, og jobber for Meny. Dog så jobber jeg som kasserer, og ikke stengeansvarlig. Stengeansvarlig får 7-8 kr mer i timen eller noe.

Hos oss så får du tilegg hvis du jobber mer enn 52,5 timer i måneden. Får du mer timer enn det så får du:

Etter 1800 på hverdager: 21 kr/t.

Etter 1200 på lørdager: 42 kr/t.

Etter 1600 på lørdager: 84 kr/t.

Så blir fort litt forskjell på lønna hvis du får 53 timer istedet for 51 timer f.eks.

Endret av Kaare_Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...