Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det jenter som sliter med å komme ut av skapet?


Anbefalte innlegg

Eller gutter for den saks skyld :) Jeg er ei bifil jente, som har vært ute av skapet siden jeg var 14. Altså 4 år.

Jeg ser ingen tråder om skeivhet(Eller er jeg blind..?) så om det er noen som vil dele sin opplevelse, eller sine redsler for å komme ut er dette en god plass å få det ut.

 

Jeg har for det meste møtt positive sider ved å komme ut, men let's face it: Det kommer alltid til å være noen idioter der ute som aldri kommer til å respektere skeivhet. Mitt tips er å drite i disse menneskene, selv om jeg vet det er vanskelig. Man må bare lære seg å se det lyse i det mørke.

 

Første gang jeg kom ut var til to nære venninner av meg. Jeg husker da jeg fortalte dem at jeg var skeiv, så trakk dem seg tilbake og ble litt usikker på meg. På en måte ble jeg fornærmet, det kunne ikke falle meg inn å være tiltrukket av dem, og det fortalte jeg dem. Den ene venninna som var usikker på meg, er nå er helt lesbisk. Så da kan man vell egentlig si at dem som gir deg negative meninger med å komme ut kanskje er litt usikkre og redde for dette. Ikke at jeg liker å unnskylde disse menneskene..

 

Jeg får ofte spørsmål fra nyskjerrige hetrofile jenter som oftest lurer på hvordan sexen er. Dette syns jeg er koselig :!:

 

Min mening er at jeg tror alle er litt Biseksuell, noen velger å følge tanken av å være sammen med det samme kjønn, mens andre ikke vil følge det. jeg er åpen for alle spørsmål :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fin tråd, rart det ikke finnes noe slikt fra før! Dette kunne jo etter hvert blitt en tråd for komme-ut historier, og kanskje noen velger å komme ut her for første gang, som du sier Duckyneedz. Da vil de så klart få masse støtte og kanskje litt økt selvtillit på området :D

 

Ja dette var tanken min da ! :D Hadde vært flott å lese om det, og for andre så de slipper å føle seg alene om det :-)

Lenke til kommentar
Min mening er at jeg tror alle er litt Biseksuell, noen velger å følge tanken av å være sammen med det samme kjønn, mens andre ikke vil følge det. jeg er åpen for alle spørsmål :)

 

Er ikke enig i dette. Har lest undersøkelser om at det er mer vanlig for kvinner å ha fantasier om andre kvinner enn det er for menn å fantasere om menn, og fantasier i seg selv gjør ikke noen biseksuell. Det er vel dersom man synes både menn og kvinner er like tiltrekkende, at man er biseksuell. Selv synes jeg ikke menn er tiltrekkende i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Uenig, Timeo. Har man først fantasert noe er ikke veien lang til at man ønsker å gjøre det i virkeligheten.

 

biseksuell: om person: som kjenner seksuell tiltrekning mot begge kjønn, bifil

 

Hvorfor skal man måtte være tiltrukket like mye av det ene som det andre?

 

 

Til trådstarter,

 

Selvsagt er det mange usikre mennesker der ute som gjerne vil reagere negativt. Da ligger problemet hos dem, ikke hos noen andre.

 

Godt nyttår folkens!

 

 

Edit: Jeg deler også teorien om at alle er biseksuelle til en viss grad. Men i hvor stor del man utforsker det tror jeg avhenger veeeldig av hvor akseptert det er i sitt eget miljø.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg kan si at jeg sliter med å komme ut av skapet. Jeg har kommet ut av skapet for alt av venner og ikke fått annet enn positiv respons fra de. Men jeg har fortsatt ikke turt å komme ut av skapet for foreldre og familie. Jeg aner faktisk ikke hvordan de kommer til å reagere. Så jeg har funnet ut at jeg utsetter det til jeg evt. får en fast jentekjæreste.

 

Jeg har som sagt ikke fått en eneste negativ reaksjon fra venner, men fremmede mennesker har visst ikke noe imot å gå bort til to vilt fremmede jenter som kysser forsiktig og skjelle de ut.

 

 

Jeg faller mye hardere og fortere for jenter enn gutter, men jeg forholder meg veldig mye enklere til gutter i en seksuell sammenheng. Flott kombinasjon, mener jeg.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg kan si at jeg sliter med å komme ut av skapet. Jeg har kommet ut av skapet for alt av venner og ikke fått annet enn positiv respons fra de. Men jeg har fortsatt ikke turt å komme ut av skapet for foreldre og familie. Jeg aner faktisk ikke hvordan de kommer til å reagere. Så jeg har funnet ut at jeg utsetter det til jeg evt. får en fast jentekjæreste.

 

Jeg har som sagt ikke fått en eneste negativ reaksjon fra venner, men fremmede mennesker har visst ikke noe imot å gå bort til to vilt fremmede jenter som kysser forsiktig og skjelle de ut.

 

 

Jeg faller mye hardere og fortere for jenter enn gutter, men jeg forholder meg veldig mye enklere til gutter i en seksuell sammenheng. Flott kombinasjon, mener jeg.

 

Det er jo bra at du har fått positiv respons, flotte venner :-) Jeg har egentlig aldri kommet ut for foreldrene mine. Jeg vet de vet det, men jeg har aldri fortalt dette direkte, noe de tar helt fint.

Nå kjenner jeg ikke foreldrene dine, men jeg er nesten sikker på at de kommer til å ta dette helt fint. Det er ingenting som er sterkere enn foreldres kjærlighet til barna sine :-)

Men det er kanskje lettere for foreldrene evt. resten av familien din å forstå om du har kjæresten med.

 

Fremmede mennesker kommer å skjeller ut? Dette er noe jeg aldri har opplevd før. Det høres jo nesten absurd ut!

 

Og det skal jeg være helt enig i, en vidunderlig kombinasjon!

 

Timeo, jeg er ikke helt sikker på om du forstod meningen min. Jeg mener at alle har en fantasi eller utforsker med samme kjønn. Jeg mener at det er lettere å utforske med samme kjønn, fordi man i tidlig alder gjerne ønsker å finne mer ut om seksualitet. Siden vi kommer bedre overens med det samme kjønnet, er det lettere å utforske. Selv om dette tilfellet tells mer for det kvinnelige kjønnet, kjenner jeg til mange av det mannlige kjønnet som har eller vil utforske med samme kjønn. Men det skjer vell flest jenter.

Og man trenger ikke nødvendigvis å være like tiltrukket av begge kjønnene for å kalle seg biseksuell. Jeg, for min del faller lettere for gutter enn det jeg gjør for jenter, men seksuellt liker jeg jenter bedre enn gutter.

Det er helt feil for min del å si at man må føle likeverdig for å kalle seg bifil.

Endret av Duckyneedz
Lenke til kommentar
snip*

 

Daniel din gamla raggare! Jeg må få understreke at jeg er uenig med deg.

 

En kan si at de fleste er nysgjerrige av natur, også på det seksuelle plan, men å hevde at alle er i stand til å få følelser for andre av samme kjønn er i bestefall uhøffelig. Enkelte av oss tror og håper at evolusjonen faktisk har gjort litt nytte for seg.

 

Selv har jeg like lyst til å oppleve seksuell nærhet med en annen mann, som jeg har lyst til å ligge med min mor eller min søster. Altså er tanken totalt uinteressant, og egentlig bare ubehagelig.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Daniel din gamla raggare! Jeg må få understreke at jeg er uenig med deg.

 

En kan si at de fleste er nysgjerrige av natur, også på det seksuelle plan, men å hevde at alle er i stand til å få følelser for andre av samme kjønn er i bestefall uhøffelig. Enkelte av oss tror og håper at evolusjonen faktisk har gjort litt nytte for seg.

 

Selv har jeg like lyst til å oppleve seksuell nærhet med en annen mann, som jeg har lyst til å ligge med min mor eller min søster. Altså er tanken totalt uinteressant, og egentlig bare ubehagelig.

 

 

Jørgen, gamle venn xD

 

Nå sa jeg biseksuell, og med det mener jeg et fokus på seksuell tiltrekning, ikke romantiske følelser.

 

Når det gjelder evolusjon, antar jeg du mener at formålet med sex er utelukkende å føre avkommet videre.

Sex oppfyller andre behov også. Blant annet er det en mekanisme for å skape bånd mellom individer.

 

En annen ting som er merkverdig er at i enhver dyreart forekommer det homoseksualitet.

Hvis homoseksualitet går imot evolusjonen er det rart at det forekommer så ofte.

 

Det som derimot får meg til å tenke på at vi alle er til en viss grad biseksuelle er at opp gjennom historien, så har omfanget av homoseksualitet variert noe voldsomt fra tider hvor det var allment akseptert til tider hvor det ble straffet med døden. Altså, det har vært en trend som har kommet og gått.

 

Jeg noterer meg at du synes seksuelt samleie med en annen mann er ufyselig og noe du ikke vil oppleve. Det jeg derimot spør meg selv, er hvorfor du har denne oppfatningen.

 

Et annet eksempel som jeg syns støtter teorien om biseksualitet i befolkningen er at jenter eksperimenterer mye med andre jenter. Selvsagt, jeg har ikke noen tall å slå i bordet med og det er ikke gitt at fordi jenter gjør det, så er det naturlig for gutter også. Men jeg velger å tro at kvinner og menn er såpass like at kvinner ikke eksklusivt bærer på et biseksuell-gen. Jeg tror forklaringen er så enkel som at det er mer akseptert at jenter eksperimenterer seksuelt med hverandre enn at menn gjør det.

Lenke til kommentar

Teorien om at alle er litt biseksuelle kan avkreftes GLATT. Jeg føler ikke et SNEV av tiltrekning til det samme kjønn og ville aldri falle meg inn å i det hele tatt VURDERE noe annet. Det har INGENTING med homofobi å gjøre, da jeg ønsker alle homofile og bifile velkommen og ønsker like rettigheter, men jeg kjenner meg ikke igjen i den påstanden i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Daniel din gamla raggare! Jeg må få understreke at jeg er uenig med deg.

 

En kan si at de fleste er nysgjerrige av natur, også på det seksuelle plan, men å hevde at alle er i stand til å få følelser for andre av samme kjønn er i bestefall uhøffelig. Enkelte av oss tror og håper at evolusjonen faktisk har gjort litt nytte for seg.

 

Selv har jeg like lyst til å oppleve seksuell nærhet med en annen mann, som jeg har lyst til å ligge med min mor eller min søster. Altså er tanken totalt uinteressant, og egentlig bare ubehagelig.

 

 

Nå sa jeg biseksuell, og med det mener jeg et fokus på seksuell tiltrekning, ikke romantiske følelser.

 

Nå er det vel først og fremst den seksuelle orienteringen som innebærer både romantisk og seksuell tiltrekning av begge kjønn som er interessant i denne tråden.

 

Seksuell polaritet mellom kvinner og menn gjør at hetrofile mennesker ikke har noen forutsetning for å kunne oppleve romantiske følelser med en av samme kjønn. For mange er det en forutsetning å være følelsesmessig involvert i personen en har seksuell kontakt med for å kunne få utbytte av det. Dermed slår teorien din brister.

 

Ved siden av den emosjonelle tilfredsstillelsen, gir sex også tilfredstillelse rent fysisk. Derfor skal jeg si meg enig i at mange sikkert kan se seg selv i en seksuell situasjon med en av samme kjønn. Dette har derimot ikke nødvendigvis noen direkte tilknytning til det å være homofil eller bifil av seksuell orientering. Vi mennesker er nysgjerrige av natur, men vi har forskjellig grense får hva vi oppfatter som komfortabelt.

 

Følgende scenario er lang utenfor mitt interesseområde, bare så det er sagt :) :

 

Se for deg en situasjon hvor to menn har sex med en kvinne (eller omvendt). De to av samme kjønn trenger ikke å ha noen interesse for hverandre, men den seksuelle kroppskontakten som likevel skapes mellom dem kan oppfattes som positiv fordi den gir tilfredstillelse rent fysisk. Slik jeg ser det trenger ikke de to nødvendigvis å ha en bifil legning av den grunn.

 

... En annen ting som er merkverdig er at i enhver dyreart forekommer det homoseksualitet.

Hvis homoseksualitet går imot evolusjonen er det rart at det forekommer så ofte.

 

Dette vil jeg gjerne se kilder på, for her har jeg mine tvil. Jeg mener å ha hørt at sjimpanser, ved siden av mennesker, er de eneste dyrene som har sex "for morro skyld". Et individ av en laverestående art som handler etter instinkt, vil ikke forplante seg hvis den kun har seksuell interesse for samme kjønn av arten. Derfor vil det utelukkende bli selektert for individene som tiltrekkes av motsatt kjønn.

 

Det som derimot får meg til å tenke på at vi alle er til en viss grad biseksuelle er at opp gjennom historien, så har omfanget av homoseksualitet variert noe voldsomt fra tider hvor det var allment akseptert til tider hvor det ble straffet med døden. Altså, det har vært en trend som har kommet og gått.

 

Resten av det du skisserer blir spekulasjoner og oppfatninger du gjør deg, uten hjemmel i evolusjons"loven"teorien. Det er klart at antall homofile som står frem minker dramatisk når et samfunn går fra å akseptere homofili, til å

straffe det med døden. At antall homofile øker med tiden er likevel ikke umulig. Jeg holder det for sannsynelig at seksuell legning er genetisk betinget, da det viser seg at legningen i realiteten ikke kan påvirkes utenifra. I det homofili ikke lenger er noen hindring for forplanting i forhold til hos de hetrofile, er ikke homofili lenger noen svakhet hos individet.

 

Jeg noterer meg at du synes seksuelt samleie med en annen mann er ufyselig og noe du ikke vil oppleve. Det jeg derimot spør meg selv, er hvorfor du har denne oppfatningen.

 

At jeg synes sex mellom to av samme kjønn er ufyselig er en holding du tillegger meg. Jeg har ingen problemer med at både kvinner og menn har seksuelle og romantiske relasjoner til samme kjønn, så lenge det ikke involverer meg.

 

Hvorfor jeg er av denne oppfatningen er lett å svare på. Vi mennesker er primitive, som alle andre dyr om du vil. Vår atferd og eksistens er genetisk betinget. Jeg elsker kvinnens bryster fordi de er et tegn på at bæreren er fruktbar, hvilket impliserer at jeg kan forplante meg med henne. Jeg er i stand til å føle kjærlighet for kvinner fordi det på et tidspunkt i evolusjonen ble en fordel å forelske seg.

 

Vi mennesker er litt for glad i å tro på vår evne til å heve oss over naturens fundamentale spilleregler. Verden vi lever i, og som gir oss sosial stimuli, kan kun påvirke hvordan våre gener kommer til utrykk. Som biologiboken i 3. klasse så fint formulerte: "Du har arvet!"

 

Les deg opp på litteratur som Richard Dawkinss ”The Selfish Gene” og Darwins ” On the Origin of Species”, så endrer du nok oppfattning.

 

Det er ikke hokkuspokkus, det er evolusjon.

 

 

:tease:

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Nå er det vel først og fremst den seksuelle orienteringen som innebærer både romantisk og seksuell tiltrekning av begge kjønn som er interessant i denne tråden.

 

Om det er det som interesserer deg får være din sak. Jeg valgte selv å fokusere på det seksuelle aspektet og det var det jeg kommenterte.

 

Seksuell polaritet mellom kvinner og menn gjør at hetrofile mennesker ikke har noen forutsetning for å kunne oppleve romantiske følelser med en av samme kjønn. For mange er det en forutsetning å være følelsesmessig involvert i personen en har seksuell kontakt med for å kunne få utbytte av det. Dermed slår teorien din brister.

 

Veldig mange antar at det er en forutsetning med følelsesmessig kontakt før man velger å bli seksuell. Jeg vil si det ikke er noen reell forutsetning, men mer et produkt av samfunnets holdninger. Jeg viser til one night stands og det å bli oppfattet som løs. For mer informasjon, enter the sjekketråd xD

 

Ved siden av den emosjonelle tilfredsstillelsen, gir jo sex også en rent fysisk tilfredstillelse. Derfor skal jeg si meg enig i at mange sikkert kan se seg selv i en seksuell situasjon med en av samme kjønn. Dette har derimot ikke noen direkte tilknytning til det å være homofil eller bifil av seksuell orientering. Vi mennesker er nysgjerrige av natur, men vi har forskjellig grense får hva vi oppfatter som komfortabelt.

 

Hva som er komfortabelt for deg er en vanesak. Jo mer du pusher grensene dine for hva du er komfortabel med, jo større komfortboble får du. Altså, blir du vant til å seksuelt eksperimentere med noen av samme kjønn, vil du være komfortabel med det.

 

Jada, jeg er helt enig med eksempelet ditt. Man trenger ikke å være bifil fordi man liker å ha en devil's threeway.

 

 

Dette vil jeg gjerne se kilder på, for her har jeg mine tvil. Jeg mener å ha hørt at sjimpanser, ved siden av mennesker, er de eneste dyrene som har sex "for morro skyld".

 

Resten av det du skisserer blir spekulasjoner og oppfatninger du gjør deg, uten hjemmel i evolusjonsloven. Det er klart at antall homofile som står frem minker dramatisk når et samfunn går fra å akseptere homofili, til å

straffe det med døden. At antall homofile øker med tiden er likevel ikke umulig. Jeg holder det for sannsynelig at seksuell legning er genetisk betinget, da det viser seg at legningen i realiteten ikke kan påvirkes utenifra. I det homofili ikke lenger er noen hindring for forplanting i forhold til hos de hetrofile, er ikke homofili lenger noen svakhet hos individet.

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality#Europe

 

 

Fra Link:

 

"Societal attitudes towards same-sex relationships have varied over time and place, from expecting all males to engage in same-sex relationships, to casual integration, through acceptance, to seeing the practice as a minor sin, repressing it through law enforcement and judicial mechanisms, and to proscribing it under penalty of death."

 

"In Ancient Rome the young male body remained a focus of male sexual attention, but relationships were between older free men and slaves or freed youths who took the receptive role in sex. All the emperors with the exception of Claudius took male lovers."

 

 

Hvis vi følger din konklusjon, om at antallet homoseksuelle/biseksuelle aldri kan stige, og vi ser tilbake på historien, så må en stor prosentandel av menneskene være interessert i sex med det samme kjønn.

 

Merk at jeg ikke prater om homofili eller bifili, jeg snakker om det å ønske å ha sex med samme kjønn.

 

 

At jeg synes sex mellom samme kjønn er ufyselig er en holding du tillegger meg. Jeg har ingen problemer med at både kvinner og menn har seksuelle og romantiske relasjoner til samme kjønn, så lenge det ikke involverer meg.

 

 

Jeg antok at for deg ville det vært meget ukomfortabelt å gjennomgå samleie med en annen mann. At for deg ville det være ufyselig. Om min antakelse er feil, og du ikke mener det ville vært vemmelig for deg, så beklager jeg selvsagt på det sterkeste.

 

 

Hvorfor jeg er av denne oppfatningen er lett å svare på. Vi mennesker er primitive, som alle andre dyr om du vil. Vår atferd og eksistens er genetisk betinget. Jeg elsker kvinnens bryster fordi de er et tegn på at bæreren er fruktbar, hvilket impliserer at jeg kan forplante meg med henne. Jeg er i stand til å føle kjærlighet for kvinner fordi det på et tidspunkt i evolusjonen ble en fordel å forelske seg.

 

Vi mennesker er litt for glad i å tro på vår evne til å heve oss over naturens fundamentale spilleregler. Verden vi lever i, og som gir oss sosial stimuli, kan kun påvirke hvordan genene våre kommer til utrykk.

 

Les deg opp på litteratur som Richard Dawkinss ”The Selfish Gene” og Darwins ” On the Origin of Species”, så endret du nok oppfattning.

 

Det er ikke hokkuspokkus, det er evolusjon.

 

 

Jepp, vi mennesker er alle en del av naturen, selv om enkelte av oss glemmer det iblant.

Jeg er heller ikke uenig med evolusjonsteorien. Det jeg sier er ganske enkelt at du tolker den feil.

 

Du tolker den feil fordi du enten mangler kunnskap eller trekke gale slutninger.

 

Av det jeg har fått med meg, rett meg hvis jeg tar feil,

 

anser du sex utelukkende som en mekanisme for reproduksjon, noe som vil stille homoseksualitet i et dårligere lys ettersom det ikke fører til reproduksjon.

 

Setter du deg derimot mer inn i sex rundt omkring i naturen, oppdager du at sex langt i fra bare er en mekanisme for reproduksjon. Sex bærer også andre funksjoner. Sjekk dette i linkene.

 

 

Jeg baserer mine konklusjoner på observasjoner. Jeg synes det er merkverdig at homofili er såpass utstrakt i dyreriket og jeg finner det også merkverdig i hvor stort omfang det har forekommet i menneskelig historie og ikke minst trendene.

 

 

For å sette spørsmål ved dine egne konklusjoner.

 

Din påstand; "Det er en omtrentlig maksimums andel mennesker som er interessert i sex med samme kjønn. Dette antallet kan dermed ikke økes og på grunn av frykt velger ikke alle å vedkjenne at de tilhører denne gruppen.

 

Med dette forklarer du hvorfor antallet angivelige biseksuelle/homoseksuelle varierer iløpet av epokene.

 

Da må jeg spørre, hva anslår du andelen biseksuell/homoseksuell hos mennesker å være?

 

Følger vi din logikk, kan vi gå tilbake til den tidsperioden hvor størst andel mennesker gjennomførte samleie med samme kjønn og bruke dette som en pekepinn.

 

Jeg har ikke funnet noe prosenttall, men fra linkene hvor det står at alle keiserne utenom én hadde mannlige elskere, og at det var forventet at mannen gjennomførte samleie med en annen mann... da finner jeg det rimelig å anta at prosentandelen var av så høy verdi at det ikke passer med hva jeg antar du vil anslå som omtrentlig verdi.

 

 

Jeg vil poengtere igjen, jeg diskuterer ikke homofili eller det å være bifil, men det å ha en interesse i sex med samme kjønn.

Lenke til kommentar
snip*

 

Stråmann! Du har noen gode poenger, men disse argumenterer kun for holdninger og motforestillinger du har tillagt meg.

 

Nå er det vel først og fremst den seksuelle orienteringen som innebærer både romantisk og seksuell tiltrekning av begge kjønn som er interessant i denne tråden.

 

Om det er det som interesserer deg får være din sak. Jeg valgte selv å fokusere på det seksuelle aspektet og det var det jeg kommenterte.

 

Jeg vil poengtere igjen, jeg diskuterer ikke homofili eller det å være bifil, men det å ha en interesse i sex med samme kjønn.

 

Da diskuterer du i feil tråd, og argumentasjonen din er ikke berettiget. Du har ikke som jente kommet ut av skapet selv om du finner det konstruktivt å eksperimentere med venninnen din.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Stråmann! Du har noen gode poenger, men disse argumenterer kun for holdninger og motforestillinger du har tillagt meg.

 

Kan du vise meg det du kaller stråmann?

 

Da diskuterer du i feil tråd, og argumentasjonen din er ikke berettiget. Du har ikke som jente kommet ut av skapet selv om du finner det konstruktivt å eksperimentere med venninnen din.

 

Jeg siterer trådstarter:

 

Min mening er at jeg tror alle er litt Biseksuell, noen velger å følge tanken av å være sammen med det samme kjønn, mens andre ikke vil følge det. jeg er åpen for alle spørsmål

 

Jeg har ganske enkelt sagt meg enig i trådstarters teori og svart på kommentarer til min egen kommentar.

 

Forøvrig ønsker jeg gjerne å få svar på de spørsmålene jeg stilte deg, eller å få høre dine synspunkter etter å ha lest mer om homoseksualitet i naturen og opp gjennom historien.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter å krangle.

 

Jeg tror heller ikke vi er så veldig uenige, men jeg ser at trådstarter bruker begreper litt om hverandre. Hvis vi skiller klart mellom det å være bifil og det å være ”biseksuell”, hvor sistnevnte utelukker mulighet for romanse med samme kjønn, kan jeg se hva du mener. (Jeg vet ikke om man skiller mellom disse i realiteten).

 

Likefullt står jeg ved det jeg forsøkte å formidle lengre oppe. Å være bifil er sannsynligvis medfødt, mens å være ”biseksuell” er noe man i stor grad kan velge selv.

 

Det er for eksempel kultur i amerikanske fengsel for at mannlige innsatte velger å ha sex med hverandre etter hvert som mangelen på kvinner blir for tyngende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...