Gå til innhold

ATI HD5870 problemer, vertikale striper mm.

RIr

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt mitt 5870 i noen dager nå. Har fått problemer med at spill plutselig kræsjer. Det som skjer da er at jeg får en skjerm med vertikale striper. Jeg har etter dette googlet og forsket litt på problemet, og har trolig kommet frem til at det er driver problemer.

Slik ser det ut når problemet oppstår

Dette bilde er fra en annen sin skjerm, men det ser helt likt ut hos meg.

Mulig løsninger på problemet som jeg har funnet:

- Bios oppdatering av skjermkortet

- klokke ned RAM

- stille viftehastigheten manuellt til 30%

- vente på ny driver?

- har også lest noe om at det kan være noe feil med volt osv

Spørsmålet mitt er om noen av dere har det samme problemet, siden det er såpass mange andre som har det?

Hva ville dere gjort i min situasjon? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke problemet selv.

Det jeg ville gjort:

1: testet kortet i en annen maskin --> samme feil --> trolig defekt kort.

2: Ikke feil på annen maskin --> fjernet alt av drivere og reinstallert drivere --> om det ikke hjalp --> formatert maskinen og installert windows på nytt --> om det ikke hjalp, byttet strømforsyning --> om det ikke hjalp, konkludert med at kortet ikke går bra sammen med resten av maskinvaren du har og returnert det som "ikke kompatibelt" eller brukt det i en annen PC.

Oppdatering av BIOS på skjermkortet er også et godt forslag, men går noe galt så har du ikke garanti, med mindre produsenten av kortet har gitt ut bios oppdateringen offisielt.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

ok. Jeg er rimelig sikker på at dette skyldes software. Pga det er veldig mange med akuratt samme problem.

Prøv for eksempel å google: "5870 vertical screen gaming". Eller noe i den duren. Da finner du veldig mange med samme problem, og du finner mange forskjellige ting folk har prøvd.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd samme type skjermbilde som det du linker til over for noen år siden.

Jeg fikk spillt, men spill kræsjet og jeg fikk vertikale striper.

Problemet hos meg var med strømtilførsel til skjermkortet.

Dårlig kontakt i molex kontakten. Jeg ville prøvd kortet i en annen maskin til å begynne med.

Eventuellt prøvd men en annen psu / andre 8/6 pins kontaker om du har fler slike på din psu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...