Gå til innhold

BK: Elven fra fjellet


Anbefalte innlegg

Jeg har ett bilde jeg ikke klarer å bestemme meg selvom jeg liker eller ikke.

Det kan godt være dette følesemessige biten som gjør at jeg liker det, dette er min favorittelv der jeg tilbringer meste av min ferie og savner hele vinteren.

 

Skulle jeg fått med hele elven, ser jo i ettertid at jeg ikke fikk med meg bakevja på siden der, og det kunne sikkert blitt skarpere.

Men når sommeren kommer skal jeg opp igjen og vil gjerne ha tips om hvordan jeg skal få bilde enda bedre.

 

Har nok en del å gå på i redigeringen, ser ut som toppene av træne er noe for mørke

Tips?

 

post-41504-1262465368_thumb.jpg

Endret av fluefiskern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, fint bilde av en tilsynelatende fin elv. Eller en kulp i elven da ;)

Tipper du har tatt endel fin fisk ovenfor akkurat der det blir stryk?

 

Iallefall; her er en idè:

 

*Kjør opp clarity,

*litt mer kontrast,

*lysne litt,

*Fjerne litt blåtone etter å ha lagt til både mer vibrance og saturation

*Ehhmm... litt recovery

 

Mitt forslag:

 

Da vil du få noe sånt her:

fluefiskerns.jpg

 

 

Men det kan jeg fjerne om du syns det ser fjernt ut :D

(P.s, fint histogram i bildefila di)

Lenke til kommentar

Fin stemning i dette bildet, men for å være kritisk synes jeg det manger det lille ekstra på komposisjon. Jeg tror heller ikke det å fikse opp i etterbehandling kan gjøre mye med dette. Jeg ville foreslått å forsøke litt annet kamera standpunkt eksempelvis stått lengre t.h., og kanskje peke litt mer mot høyre. Da får du også med bakevja slik du selv er inne på. Det kunne kanskje også ha vært noe mer å feste blikket på i forgrunn? Kanskje kan det hjelpe å rette kamera litt mer ned for også å få litt mindre himmel? Jeg skulle gjerne sett ennå lengre inn i elva, men det er jo ikke mulig på dette stedet.

 

Håper ikke dette ble å virke for negativt, du har jo et godt utgangspunkt :thumbup:

Lenke til kommentar

Larsenio

Jeg har ikke som jeg kan huske fisket så mye oppover der, men det er ganske fint og spesiell natur der, fleste bildene jeg tok på veien opp der i høst blei veldig dårlige. Sikkert en blanding av vanskelig lys og dårlig fotograf og en smule lat fotograf :p

Din versjon ser da ok ut, men jeg tror jeg må ta det en tur innom en litt mer kraftig bildebehandler. Spakene i bilde du ser er det virkelig dratt hardt i spakene forhold til hvordan bilde så ut i første omgang. histogrammet ser overhode ikke bra ut, hele himmelen går mot utbren. neste år skal jeg se om jeg får tak i meg litt graderte filter etc slik at man muligens slepper slike. var sånn ufint lys

 

Bilde er mest for å dokumentere elven slik at jeg kan kose meg med minner vinteren igjennom, så det er nok litt snapp shot over det dan83 :)

 

Det er vel jeg enig i telealf, lengere inn i elva er jo ikke så lett å se uten at jeg måtte gått innover :) Men jeg skal ta med meg alle tips og gjøre ett nytt forsøk neste år :)

 

Problemet er at man er nok litt for opptatt av andre ting enn fotografere når jeg først er langs en elv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...