Gå til innhold

Vegg/PC, First off? Kommentartraad

Anbefalte innlegg

Hey, Sitter her aa skal bygge en pc jeg tenkte ha mulighet for aa henges paa veggen. Den skal ha funksjonalitet som en liten film pc, ikke noe store fancy greier, men bare siden jeg fant en gammel laptop og bruke til dette.

Maskinvaren bestaar av folgende:

Hovedkort fra en Acer Aspire 5100 *Takk Jeanette for doneringen*

AMD Turion 64 ML/36 2 Ghz

1GB DDR2 PC4200

ATi Radeon Xpress 200M

Jeg har strippet hovedkortet ut fra maskina og tatt vekk cdrom og alt annet som ikke trengtes.

Av innebygd paa hovedkortet finnes:

WLAN

Bluetooth

USB

Firewire

Minnekortleser 6i1

Audio

VGA ut

PCMCIA Slot for utvidelse

Tenkte bruke en USB CDrom dersom jeg skulle faa bruk for cdrom en gang.

I utgangspunktet tenkte jeg ogsaa bruke et minnekort eller en liten SSD disk til system disk i denne. Har dog et lite problem paa det punktet da disken ikke spinner opp. Har ikke faatt testet den i annen maskin enna, men blir gjort i lopet av kvelden. Maskinen er bygd opp paa bordet for test, og hittil ser den ut til aa fungere greit, og tilnarmet lydlos :D

Design planene er som folger:

Tenkte bygge et lite kabinett ut av plexi, og lakkere denne svart blank. Lite, pent, stilrent er kodeord for dette prosjektet. Skal innom glassmester og se om jeg faar tak i plexi paa mandag :).

Siden hovedkortet ikke er stort storre enn et A4 ark saa ser jeg ikke noe galt for at det kan henge paa veggen f.eks under tven :)

Skriv gjerne kommentarer i kommentar traaden :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir vel bra.

Men hvorfor fargelegge chassiet sort?

Jeg tror det ville bli seende veldig fint ut om du kunne se all HW og alt sammen det er også mye mere oversiktig om du har koblet noe feil..

Håper du får sett mange gode filmer:)

Lenke til kommentar
tja jeg vet ikke, syns det blir mer stilrent om jeg har det svart... eventuelt kanskje bare sote den lett, slik at bak og sidene paa kassa blir sorte, mens lokket blir lett gjennomsiktig? kanskje med noe leds? blaa? rode?

Men når du sier det sånn så får jeg tanke i hodet: Du kan jo ta å lage et eller annet fint mønster som du legger på med maskeringstape, så lakker hele sort og så fjerner dette, slik at du har innblikk gjennom mænsteret? Så ha noen fete LEDs innafor der?

Lenke til kommentar
ja det kunne vært noe :D hmm. kanskje jeg kan fikse noe fra microplex, i kanskje tribal design?

:D Det blir sikkert tøft, Hva mener du med tribal? Denne kommer jeg til å følge med på, Men du, ikke for å mase, men har du et kallenavn jeg kan ha til mitt projekt?

EDIT: Sånn her hadde vært kult? Men litt vanskelig.Denne:)

Endret av Danielgr
Lenke til kommentar

litt vanskelig dend er ja.. men fet hadde den vært :D kan sikkert prøve på den..

tjaaaaaaaaaaa.... jeg vet ikke jeg.. må nesten komme tilbake til deg etter jeg har sett over prosjektet ditt :D

EDIT:_ i tillegg så vurderte jeg kanskje ferrari hesten på maskina også.. av en eller annen grunn :p den er så fet :p

Endret av Sweet
Lenke til kommentar
litt vanskelig dend er ja.. men fet hadde den vært :D kan sikkert prøve på den..

tjaaaaaaaaaaa.... jeg vet ikke jeg.. må nesten komme tilbake til deg etter jeg har sett over prosjektet ditt :D

EDIT:_ i tillegg så vurderte jeg kanskje ferrari hesten på maskina også.. av en eller annen grunn :p den er så fet :p

Haha, Ja det hadde jo vært noe, Den fasser jo egentlig bra på svart bakrund, da burde du ha røde leds inni:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...