Gå til innhold

Hvilke PC merker er OK?


kitzo

Anbefalte innlegg

Det kommer ann på om du kjøper forbrukermodellene eller bedriftsmodellene. Når det gjelder forbrukermodellene, da spesielt Inspiron-serien ligger vel denne sånn ca rundt gjennomsnittet hva byggekvalitet angår. Du får heller ikke veldig mye maskinvare for pengene. Servicen er ok. Det fine er jo at du kan konfirgurere pc-en etter dine egne behov. Så du får det du trenger og ikke mer.

 

Bedriftsmodellene er i så måte langt bedre. Nå vet jeg ikke om det er så lett å få kjøpt bedriftsmodellene deres for vanlige forbrukere. Tidligere var det hvertfall slik at man kunne ringe og kjøpe. Nå er det mulig at man må oppgi et organisasjonsnummer uansett. Men til poenget. Bedriftsmodellene til Dell i Lattitude og Presicion-serien er langt bedre hva angår byggekvalitet og kan der måle seg med det beste. Designet er også svært stilrent på disse. Til gjengjeld koster de like mye som de smaker, altså mye.

 

Men jeg ville tro en standard Inspiron-laptop fra Dell ville fungere utmerket for de fleste laptop-brukere. De varer minst fire år under pent bruk. Men da pleier de til gjengjeld å få problemer. Men det gjelder vel alle bærbare. Så hvis man vil velge maskinvaren selv kan Dell være en grei produsent av laptoper å se på.

 

 

Tusen takk for fint svar! Vurderer å bestille Dell Studio 17".

 

-Kristiantre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for mange gode svar :)

 

Var av den oppfatning at Acer hadde ganske lav feilrate. Faren min driver å selger PCer og har gått over til å bare selge Acer pga svært lite problemer med dem. Derimot har det vært mange problemer med HP og Packard Bell. Er vel ikke tilfeldig de blir kalt Håpløs og Pokkers Bell :D

 

Finnes det noe statistikk på feilrate hos de forskjellige merkene eller PCene?

Lenke til kommentar
Takk for mange gode svar :)

 

Var av den oppfatning at Acer hadde ganske lav feilrate. Faren min driver å selger PCer og har gått over til å bare selge Acer pga svært lite problemer med dem. Derimot har det vært mange problemer med HP og Packard Bell. Er vel ikke tilfeldig de blir kalt Håpløs og Pokkers Bell :D

 

Finnes det noe statistikk på feilrate hos de forskjellige merkene eller PCene?

 

Her er en ganske nylig måling av feilraten til de forskjellige produsentene. HP har den lite imponerende førsteplassen med over en fjerdedel av maskinene som må på service innen 3 år :)

 

http://www.digi.no/828842/disse-laptopene-svikter-forst

Lenke til kommentar

Nå har ikke noe direkte stort inntrykk av Packard Bell den ene eller andre veien. Maskinene de lager har rett og slett ikke vært så interessante i mine øyne. Men av det jeg har hørt og den ene erfaringen jeg har hatt med maskinen (en kompis av meg hadde en Packard Bell for en ti år siden) så er det ikke akkurat verdens beste maskiner. Men for alt jeg vet kan de ha blitt bedre med årene. Hvis du ønsker å danne deg et inntrykk av kvaliteten på deres nye bærbare er det bare å søke rundt på internett og lese rundt på forskjellige fora. Jeg anbefaler blant annet notebookreview.com sitt fora. Mye bra informasjon om forskjellige produsenter/merker og modeller av bærbare der. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...