Sweet Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hey, Sitter her aa skal bygge en pc jeg tenkte ha mulighet for aa henges paa veggen. Den skal ha funksjonalitet som en liten film pc, ikke noe store fancy greier, men bare siden jeg fant en gammel laptop og bruke til dette. Maskinvaren bestaar av folgende: Hovedkort fra en Acer Aspire 5100 *Takk Jeanette for doneringen* AMD Turion 64 ML/36 2 Ghz 1GB DDR2 PC4200 ATi Radeon Xpress 200M Jeg har strippet hovedkortet ut fra maskina og tatt vekk cdrom og alt annet som ikke trengtes. Av innebygd paa hovedkortet finnes: WLAN Bluetooth USB Firewire Minnekortleser 6i1 Audio VGA ut PCMCIA Slot for utvidelse Tenkte bruke en USB CDrom dersom jeg skulle faa bruk for cdrom en gang. I utgangspunktet tenkte jeg ogsaa bruke et minnekort eller en liten SSD disk til system disk i denne. Har dog et lite problem paa det punktet da disken ikke spinner opp. Har ikke faatt testet den i annen maskin enna, men blir gjort i lopet av kvelden. Maskinen er bygd opp paa bordet for test, og hittil ser den ut til aa fungere greit, og tilnarmet lydlos Design planene er som folger: Tenkte bygge et lite kabinett ut av plexi, og lakkere denne svart blank. Lite, pent, stilrent er kodeord for dette prosjektet. Skal innom glassmester og se om jeg faar tak i plexi paa mandag . Siden hovedkortet ikke er stort storre enn et A4 ark saa ser jeg ikke noe galt for at det kan henge paa veggen f.eks under tven Skriv gjerne kommentarer i kommentar traaden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå