Gå til innhold

[Løst]Hva bør jeg selge PCen min for?


Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å kjøpe ny PC og i den anledning vil jeg bli kvitt den gamle jeg sitter på nå. Min lillebror skal kanskje kjøpe den og jeg har sagt at han kan få den for rundt 1300 Kr. bør jeg kreve mer eller mindre?

 

PCen ble kjøpt for litt over ett år siden for 5000 Kr. inkludert en skjerm, tastatur, høytalere og mus. Uten skjerm var prisen 4000 Kr. så da tenker jeg at 1300 Kr. for PCen er en grei pris. Skal kun selge PCen:

 

Kabinett: Svart ATX kabinett (Vet ikke hvilket merke)

PSU: 400W (Vet ikke hvilket merke)

Hovedkort: Asus M3N78-CM

Skjermkort: nVidia GeForce 8200 (Et innebygget skjermkort)

RAM: 2GB DDr2 PC6400

CPU: AMD Phenom 8450 x3 2.10Ghz

Harddisk: Samsung SpinPoint F1 500 GB Sata2 7200 RPM

Minnekortleser: SM, SD, MMC, MS, MSPRO, CF, MicroDrive

OS: Windows Vista Home Premium Norsk 32-bit

 

Foresten så har jeg laget et vindu på siden av kabinettet og gjort noe greier på lakken. Vet ikke om det påvirker prisen.

 

Improvisor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen er knapt verdt noe som helst. Betalte du 5k for denne for 12 mnd siden?!

 

Uansett skal ikke lillebror betale mer enn 1k.

 

EDIT: 4k for maskinen da... Så ikke det. Spørs også hvilken skjerm det er - for lillebror får vel med den? :p

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Jeg trodde 1300 Kr. var en "snill" pris jeg :p Jaja, jeg var da ikke langt ifra. Takk for rask respons.

 

Til å begynne med så beholder jeg skjermen da jeg vil komme til å bruke den. Tenker nok han kan få kjøpe den for en billig peng når jeg bytter den ut, kanskje extra billig da mamma klarte å velte en ramme på skjermen slik at det ser ut som en katt har klikket på skjermen :p

Endret av Improvisor
Lenke til kommentar

Det skal nok gå, tror det blir Antec Three Hundred, en billig HDD (Trenger ikke mye, 200 GB hadde sikkert holdt lenge for meg :p) og en DVDrom greie på de 1000.

 

Vil 1000 Kr. være en snill pris mot brodern? Vil ikke kreve så mye da han ikke er så gammel og egentlig ikke er så veeldig interesert i å kjøpe.

Lenke til kommentar

Tror ikke at jeg kan det :p Er ikke så gammel selv skjønner du, trenger pengene til den nye riggen :p Men da tror jeg at prisen faller på 1000 Kr. Den er ikke så dårlig, den funker fett til å spille de spillene han ellers spiller på min far sin PC og til hverdagslig bruk.

 

Hva ville finn.no kunder vert villig til å betale tror dere?

Lenke til kommentar
Tror ikke at jeg kan det :p Er ikke så gammel selv skjønner du, trenger pengene til den nye riggen :p Men da tror jeg at prisen faller på 1000 Kr. Den er ikke så dårlig, den funker fett til å spille de spillene han ellers spiller på min far sin PC og til hverdagslig bruk.

 

Hva ville finn.no kunder vert villig til å betale tror dere?

 

betydelig mindre med mindre man er så heldig å møte en retard å selge til..

Lenke til kommentar

om du blar igjennom sidene med data til salgs på finn.no så er det fordelt slikt:

 

80% er utdatert utstyr som er lagt ut med blodpris

10% er ødelagt og kan "repareres billig"

5% er bra og nytt utstyr med bra pris

5% mangler nesten alle spesifikasjonene

 

og totalt så er det bare en brøkdel av datamaskinene der som ser ut til å bli solgt..

Lenke til kommentar

mest sannsynlig, med mindre det personen er helt idiot og smålig desperat etter maskin..

 

husker selv jeg kjøpte en gammel maskin fra jobben til fattern for 1000kr tilbake rundt 96... tok 3 uker før mamma kjøpte en ubermaskin til meg, og derfor la jeg den jeg hadde kjøpt ut i avisa... tok 1 dag før en tulling kontakta meg og spurte om prisen(jeg hadde glemt prisen i annonsen) og jeg sa bare random 5000 for å høre reaksjonen hans.. han sa han kunne gi 4000 og jeg slo glatt til, og fikk fattern til å levere den på døra til han :p

 

jeg var rimelig fornøyd da..

Lenke til kommentar
mest sannsynlig, med mindre det personen er helt idiot og smålig desperat etter maskin..

 

husker selv jeg kjøpte en gammel maskin fra jobben til fattern for 1000kr tilbake rundt 96... tok 3 uker før mamma kjøpte en ubermaskin til meg, og derfor la jeg den jeg hadde kjøpt ut i avisa... tok 1 dag før en tulling kontakta meg og spurte om prisen(jeg hadde glemt prisen i annonsen) og jeg sa bare random 5000 for å høre reaksjonen hans.. han sa han kunne gi 4000 og jeg slo glatt til, og fikk fattern til å levere den på døra til han :p

 

jeg var rimelig fornøyd da..

LOOOL!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...