Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærlighet uten blikk

Anbefalte innlegg

Jeg har en særdeles rar problemstilling. Dette er vell mer for å få ut en del ting. Min kjære hadde en venninne han pratet ofte med, både på telefon og via internett. Siden hun ikke bodde i nærheten følte jeg ingen problem rundt dette. Men til slutt ble det veldig intenst, det gikk ikke en time uten at det plinget på mobilen hans når han var på besøk eller omvendt. Til slutt ville jeg sette en stopper for dette, og sa ifra at det ble litt ubehagelig. Da dette ikke hjalp, tok jeg til andre midler og forbød(ja, jeg vet det ikke er lov å kontrollere den andre parten slik) ham å snakke med denne jenta.

Lenge følte jeg skyldfølelse, selv om han fortalte meg at dette var helt greit for ham. Jeg bestemte meg for å ta litt fatt i denne saken, så jeg bestemte meg for å ta kontakt med henne og bli mer kjennt. Men jeg var ikke forberedt på følgende. Etter å ha snakket med henne over MSN i noen timer, føltes det ut som om jeg hadde kjennt henne i evigheter, hun tenkte samme veien.

Av en eller annen grunn kom vi inn på temaet 'å være skeiv'. Hun spurte noen spørsmål rundt det å være biseksuell, noe jeg syns er helt greit å svare på. Hun fortalte om at hun aldri hadde utforsket sammen med kvinner, men noe hun gjerne kunne funnet på, ikke bare seksuellt men følelses messig og.

Etterhvert så vi pratet kjente jeg mer og mer følelser som begynte å ta plass, men ikke før nå i denne stund har det gått opp for meg at jeg har blitt en del forelsket i henne. Høres ikke dette bisarr ut?

Jeg kommer ikke til å gjøre noe med saken, jeg kommer ikke en gang til å snakke om dette til noen jeg kjenner, og vente og se når jeg møter henne. Høres dette fornuftig ut? Eller mener dere jeg skal glemme hele saken?

Kjæresten min og jeg har vært sammen i 1 år nå, og det begynner å bli litt vell humpete i svingene, det er vell slik det skal være i et langvarig forhold? Men det er viktig å ha sagt at jeg har enda tro på oss.

Hva ville dere gjort, om dere var i min situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Du skal være rimelig sær som gutt om du takker nei til sengekoz med 2 jenter! ;) Han vil nok ikke dele deg med en annen gutt, men en annen jente går nok helt fint! :)

Lenke til kommentar
Du skal være rimelig sær som gutt om du takker nei til sengekoz med 2 jenter! ;) Han vil nok ikke dele deg med en annen gutt, men en annen jente går nok helt fint! :)

Han er en sær fyr ja, han nekter å dele meg med andre, uansett kjønn. Jeg ser jo ikke noe problem i det da, syns det er litt søtt på en måte.... :)

Lenke til kommentar

Morsom historie ;P

Jeg vet ikke hvor dette fører hen, men hva om du etter hvert får større følelser for denne jenta enn du har for kjæresten din? Hva om du dumper han til fordel for henne? Da ville jeg følt meg rimelig jævlig om jeg var han. Du har gitt han forbud mot å snakke med henne, og så dumper du han over henne.

Jeg synes uansett du skal fortelle dette til han. Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Morsom historie ;P

Jeg vet ikke hvor dette fører hen, men hva om du etter hvert får større følelser for denne jenta enn du har for kjæresten din? Hva om du dumper han til fordel for henne? Da ville jeg følt meg rimelig jævlig om jeg var han. Du har gitt han forbud mot å snakke med henne, og så dumper du han over henne.

Jeg synes uansett du skal fortelle dette til han. Lykke til! :D

Jeg tror jeg ikke har større følelser for henne enn det jeg har for kjæresten min. Jeg tror. Derfor velger jeg å ikke ta dette vidre :) Jeg føler jeg kan leve med det, det er ikke en ulykkelig forelskelse akkurat. Noen fortalte meg at man kommer alltid å føle seg tiltrukket av andre når man er i et fast og trygt forhold, nettopp fordi det er ''ferskt kjøtt'' som man kan kalle det. Romantikken er ikke slik som det pleide og slikt. Egentlig så har jeg jo svaret selv på hva jeg skal gjøre, jeg bare ville få det ut egentlig :) Takk for flott svar ! ;)

Lenke til kommentar

Bruk litt tid til å tenke på det du til du eventuelt treffer henne. Kanskje viser det seg at hun ikke er den du trodde?

Uansett synes jeg man skal stole på følelsene sine, etter litt grundig gjennomtanke vel og merke. Hvis du og kjæresten har hatt det litt turbulent i det siste kan det jo være et tegn på at man bør revurdere forholdet. Uansett, forelskelse er merkelige greier som plutselig kan være borte like fort som den kom så du bør nok gi det litt tid. Snakk med kjæresten din, ikke nødvendigvis om dette, men om det som ikke er bra i forholdet etc. Kanskje du/dere får renset opp i ting som igjen bidrar til at lysten til å eksperimentere fordufter.

Noe jeg dog har tenkt på noen ganger; hvis kjæresten min hadde forlatt meg til fordel for en annen jente tror jeg merkelig nok jeg ikke hadde tatt det like tungt som hvis det var en annen mann det dreide seg om ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...