Gå til innhold

Hva er på gang på laptopfronten ?

Fingal

Anbefalte innlegg

Begynner å bli på tide å kjøpe ny laptop. Men hadde vært greit å vite om det er noen store ting på gang i løpet av vinteren / våren som gjør at det er lurt å vente litt.

Hva skjer på prosessor / skjermkort fronten utover vinteren ? Oppgraderer fra aspire 5930G.

F

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal selv oppgradere fra 5930G til noe nytt i løpet av vinteren. Jeg har sett meg rundt og det virker som det kommer mye nytt på CES 2010 nå i januar, lurt å vente på at disse modellene som blir annonsert kommer i butikkene.

En modell har allerede blitt lagt ut på nett for forhåndsbestilling i USA. Asus G73JH, 17" 1920 x 1080 Full HD skjerm, Core i7 og ATI HD5870 mobile.

17" er slepbart og betteritiden er vel omtrent ikke eksisterende. Men en Full HD skjerm og et skjermkort som sannsynligvis yter mye bedre enn alt annet som fins på bærbarmarkedet frister.

Har mest lyst på en 15-16" maskin med Core i5 og ATI HD 5850 mobile eller til nøds 5750 med tanke på batterilevetid og mobilitet. Problemet er at majoriteten av leverandører leverer disse med skjermer med lav oppløsning, ville helst hatt minimum 1600 x 900, gjerne full HD.

Nvidia kommer ikke med noe "nytt" selv om GTS360 og GTX360 mobile alt er å finne i annonserte modeller, dette er bare en gammel kjenning med nytt navn og støtte for GDDR5 minne. Basert på G215 brikken, så ikke ny teknologi, selv om nvidia gjerne vil ha oss til å tro det ;)

Lenke til kommentar

Hvor kostbare vil disse nye pcene bli? Tenkte bestille meg laptop nå, og ser på dell studio 17 med i7 og ATI 4650, til knappe 9000. Dette er for øyeblikket et tilbud som varer til 6.januar, så jeg må bestemme meg fort. Jeg har ikke tenkt å bruke noe over 10k, og jeg kan vel tenke meg at disse pcene vil koste en del?

Lenke til kommentar
Hvor kostbare vil disse nye pcene bli? Tenkte bestille meg laptop nå, og ser på dell studio 17 med i7 og ATI 4650, til knappe 9000. Dette er for øyeblikket et tilbud som varer til 6.januar, så jeg må bestemme meg fort. Jeg har ikke tenkt å bruke noe over 10k, og jeg kan vel tenke meg at disse pcene vil koste en del?

Asus G73JH antar jeg havner rundt 15-17000 utifra priser den har i europa. (priset til 1999 EUR, USA har som vanlig langt lavere priser og den er der priset rundt 1600 USD).

Så ja, en toppmodell har en toppmodell pris.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...