Gå til innhold

Ny Light-Gamer 4-5k

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å kjøpe ny pc, daj eg sitter på en gammel fujitsu simens.

har kommet så langt, kunne kanskje slengt på et cd rom og, men jeg har fra før av.

Prosessor

629,- AMD Athlon II X3 435 64-bit 2.9 GHz AM3

Hovedkort

619,- Gigabyte GA-MA770T-UD3P

Harddisk

347,- Seagate Barracuda 7200.12 500 GB

PSU

685,- Corsair TX 650W

RAM

828,- Kingston ValueRAM DDR3-1066MHz 4 GB (2x2GB)

828,- Kingston ValueRAM DDR3-1066MHz 4 GB (2x2GB)

Skjermkort

458,- Gigabyte GeForce 9500 GT 1024 MB

kabinett

189,- Cooler Master CM 690 Nvidia Edition

3898 ,-

Er dette bra til Diablo II, muligens diablo III når det kommer css og gmod?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svakheten her er skjermkort, du skal ikke legge særlig mye ekstra i for å få en bedre løsning. I tillegg får du ikke Cooler Master kabinettet til den prisen, det er prisen på en sidedør.

Når du skriver 4 - 5 000 kr regner jeg med at du vil nærmest mulig 4 000,- kr, men godtar litt ekstra om det er verdt det.

Så til oppsettet ditt:

Hovedkort: OK, men det finnes en versjon med USB 3.0 som heter Gigabyte GA-770TA-UD3, og koster ca 100,- kr mer. Jeg ville valg denne fordi den er mer fremtidsrettet.

CPU: OK.

Minne: OK, regner med at du skal bare ha 4 GiB.

Harddisk: OK

PSU: Du kan når du velger et hovedkort uten CF og har stramt budsjett velge en mindre og rimeligere PSU eller et kabinett med PSU innebygd. Arctic Cooling Silentium T2 Eco 80 er et brukbart kabinett med grei 550 Watt PSU. Koster 730,- kr.

Skjermkort: Du kan få et ATI HD 4850 skjermkort til under 800 kr. Langt bedre enn 9500 GT (minst dobbelt ytelse). Men personlig ville jeg anbefalt deg å kjøpe et HD 5750 til ca 900 - 1 000 kr. Yter omtrent som HD 4850 og støtter DirectX 11, noe nye spill vil utnytte. Og så er det strømgjerrig og stille.

Prisen vil da bli, uten skifte av hovedkort (billigste pris), ca 4 000,- kr. Du må nok regne en 500 kr ekstra om du skal bruke en eller to nettbutikker.

Da synes jeg vi snakker om et godt balansert oppsett med akseptabel gamingytelse.

Lenke til kommentar

Den Komplett-pakka i deler er bare tull etter min mening. Dårlig skjermkort, dårlig hovedkort og dårlig PSU.

Og som nevnt, jeg anbefaler egentlig et HD 5750 skjermkort fordi det yter omtrent som HD 4850, men er nyere og koster marginalt mer.

Men jeg satt opp en liste på Dustin Home, alle varer på lager. Dustin Home er litt rimeligere enn Komplett.

PC kr 4 300 + frakt.

Dette vurderer jeg som et balansert oppsett med OK deler. Klarer sikkert noe tilsvarende på Komplett, men regner med at det blir litt dyrere.

Lenke til kommentar

Det kan også være jeg har PSU, husker ikke om det er 550, 450, eller 650W. jeg tenkte å ha 8gb ram, og 64 bit OS - Bruker photoshop med store filer, litt kjipt om fila er 3 gb og da har man bare 1 gb å gå på.

Og oppsettet ditt så bra ut Bolson, Om noen har noen invendinger må de komme nå, eller tie for evig tid. :)

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Den ble kjøpt slutten 08/09 , http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339898 i 450/550 eller 650 - usikker. Det er den TROR jeg, den er helt lik. Kan skjekke imorgen, men kan ikke vekke resten av huset for det. - men da sparer jeg 500 der da? :)

Og hk har 4x ram slots, så jeg får 8 gb? *skjekke selv* - 4slots, maksimalt 16 gb. Perfekt.

Glemte å nevne, trenger WLAN kort og - Må takle WPA Psk-2 tror jeg det er. Gjerne med chipsett så man kan hacke nett, husker ikke navn atm.

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Vet jeg må ha 64bit os, det skaffer jeg i bukta eller så kjøper jeg 64bit win7 :)

men da stoler jeg på deg og fjerner PSU fra det oppsettet :)

Tror jeg kom til å fjerne ram fra denne lista ( http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?li...15a3a2abee6df59 ), hvordan får jeg lagt til disse rambrikkene? funker ikke med "Legg i handlevogn" http://www.dustinhome.no/pd_5010153728.aspx

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...