Gå til innhold

[Løst]Spørsmål anngående oppsett

Anbefalte innlegg

Oppsett: http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?li...7e02132b360207f

Jeg har kommet fram til ett oppsett jeg skal kjøpe, men trenger hjelp. Dette gjelder hovedsakling kjøling / støy. Det er integrert vifte i prosessoren/Skjermkortet. Men jeg vet ikke om dette er tilstrekkelig. Dette gjelder spesielt prosessoren. Har vurdert og legge til en ARCTIC COOLING FREEZER 7 til handlevogna (lest at standardvifta bråker ganske mye) Vil også påpeke at det er to vifter integrert i kabinettet. Har også lest at det kan være smart og skaffe minne kjøling, (som forøvrig jeg tror bare er tull). Og når det kommer til støy. Det sies at HD5870 er relativt støysvak. stemmer dette? og stemmer det at standardvifta på prosessoren er helt j***i? Alt i alt, trenger jeg flere vifter, eller er det ok?

Siste par spørsmål, Verdt det, HD5870 vs HD5850?

Det integrerte lydkortet i HK. Noen som har erfaringer med den, bra nok?

(Audio codec VIA VT1708S

Surroundkanaler 7.1 )

Tilbakemelding på oppsettet er alltid positivt :)

edit: skal kjøre W7 64 bits. har skjerm (23" HD 1980-1030) og mus/tastatur. så ikke bekymre dere om det. bruksområde: gaming.

Endret av mtvw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel egentlig bare aktuelt å forbedre kjølingen for kjølingen sin del dersom du har planer om å overklokke. Dersom det kun er av hensyn til støy at du vurderer dette, kan du jo kjøpe oppsettet uten ekstra kjøling, og så heller handle kjøling senere hvis du finner du at det er nødvendig.

Kjøling til minne er ihvertfall bare tull, med mindre du er OC-entusiast.

Forøvrig følger det med 2 vifter på kabinettet, så ekstra kabinettvifter trenger du neppe.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har ingen planer om å drive mye overklokking, Men hensyn til den ekstra prosessor vifta så er det med hensyn til støy i all hovedsak. Men tror du har rett. heller kjøpe etterkant hvis støyet blir for høyt. Takk :)

Hva med det integrerte lydkortet. har ikke store behov mht lyd.

Og er det mye vits og kjøpe HD5870 over HD5850?

Lenke til kommentar

Hmm, Vel, for det første vil 8 gig minne ikke føre til ytelsesforbedring, det vil heller gå tregere, med mindre du skal jobbe med grafikk eller lignende. så det holder med en av de.

strøm, kanskje en slik: http://www.dustinhome.no/pd_5010330697.aspx#

holder selv om du skal ha ett til 5870 i cf senere.

Vet ikke hvordan viftene som kommer med amd er, men med intel sine er det alltid å anbefale å bytte til noe stillere.

Alle integrerte lydkort er mer enn gode nok for hvermannsen, jobber du med musikk kan du vurdere et masknvareaksellerert lydkort, men ellers er det bare tull, mye bedre å bruke pengene på bedre vifter så lyden kommer til sin rett.

Eller ser alt greit ut, lykke til.

Lenke til kommentar

Med hensyn til den minimale prisforskjellen på strømforsyningen så er det hipp som happ :) Ja, jeg var usikker om jeg skulle ha kun ett 4gb. men fremtidsrettet så kan jeg like gjerne gå for 8gb,selv om det vil være hensiktsmessig og kjøpe etter senere.. Ja, som intel har jeg hørt at AMD sin har ganske my støy, velger derfor å innvestere i en annen prosessorvifte. Og lydkortet, Som du sier er det vel ikke behov for annet enn det integrerte.

Takk for svar. anser denne tråden som løst.

:)

Endret av mtvw
Lenke til kommentar

Innebygd lydkort pleier å levere helt grei lydkvalitet, det finnes selvfølgelig noen unntak som gir deg horribel lyd, men det skjer nokså skjeldent. Om du derimot har tenkt å koble PC-en til en hjemmekino av bra kvalitet så kan et eksternt lydkort være tingen, men det er uansett mulig å kjøpe i ettertid om man synes at det integrerte kortet ikke holder mål :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...