gundergml Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 har ny bærbar HP levert med Vista business. Trådløst nett (Netgear) fungerte som det skulle til jeg oppgraderte til win7pro. Får feilmelding som sier at ip konfigurasjon er ugyldig. Har fra før en annen win7 bærbar som funker utmerket i samme trådløse nettverk. I tillegg får jeg samme feilmelding om jeg bruker kabel - både på trådløs router og direkte i modem. I begge tilfeller finner den nettverket, men klarer ikke å komme på nett - får heller ikke kontakt med trådløs router om jeg pinger. Noen gode forslag der ute?? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Sjekk om TCP/IP er installert ved å åpne egenskaper for et av nettverkskortene. Om du ikke finner det i lista kan du legge det til med installasjons-knappen under. Lenke til kommentar
gundergml Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Sjekk om TCP/IP er installert ved å åpne egenskaper for et av nettverkskortene. Om du ikke finner det i lista kan du legge det til med installasjons-knappen under. hei. både v4 og v6 er merket som aktive. Lenke til kommentar
gundergml Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Sjekk om TCP/IP er installert ved å åpne egenskaper for et av nettverkskortene. Om du ikke finner det i lista kan du legge det til med installasjons-knappen under. den eksakte feilmeldingen systemet gir etter å ha prøvd å løse problemet er "Trådløs nettverkstilkobling har ikke gyldig ip konfigurasjon". dette problemet oppstår selv om jeg legger inn statisk ip med identiske verdier for subnetmask, gateway og dns servere. det merkelige er at når setup er "automatisk" (ikke statisk) er "foretrukket" ip adresse helt feil tall serie - dvs serie som ikke eksisterer på det trådløse nettverket jeg har. i.e. f.eks kunne ip vært 192.168.1.15 - mens ipconfig/all viser 169.254 osv. Lenke til kommentar
gundergml Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Sjekk om TCP/IP er installert ved å åpne egenskaper for et av nettverkskortene. Om du ikke finner det i lista kan du legge det til med installasjons-knappen under. med "identiske verdier" mener jeg identiske med det min andre win7 bærbare pc har (den funker). Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 169.254-serien bli satt automatisk av Windows dersom ingen IP-adresse blir mottatt eller er satt. Har du installert trdjeparts-programvare for kontroll av trådløskortet? Lenke til kommentar
gundergml Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 169.254-serien bli satt automatisk av Windows dersom ingen IP-adresse blir mottatt eller er satt. Har du installert trdjeparts-programvare for kontroll av trådløskortet? Nei - det har jeg ikke! Lenke til kommentar
gundergml Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 169.254-serien bli satt automatisk av Windows dersom ingen IP-adresse blir mottatt eller er satt. Har du installert trdjeparts-programvare for kontroll av trådløskortet? problemet gjelder også det kablede nettverkskortet, men skal se hva jeg finner på nett. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Prøv å skru av/huk av IPv6. Lenke til kommentar
gundergml Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Prøv å skru av/huk av IPv6. hei. har prøvd alle disse variantene (kun på det trådløse kortet). har lastet ned Intels eget program for manuell diagnosering av trådløst kort. Alt funker som det skal med ett eneste unntak - "får ikke kontrollert ping". Virker som "noe" forhindrer den siste nødvendige kontakten mellom router og trådløst kort. Har prøvd 4 forskjellige drivere til kortet uten hell. vurderer å reinnstallere win7, alternativt avinstallere det og bruke vista siden det funket som det skulle. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Prøv å skru av/huk av IPv6. har prøvd alle disse variantene. Jeg baserte svaret mitt på din post; Sjekk om TCP/IP er installert ved å åpne egenskaper for et av nettverkskortene. Om du ikke finner det i lista kan du legge det til med installasjons-knappen under. hei. både v4 og v6 er merket som aktive. Men om du sier du har testet det, så greit. Lenke til kommentar
gundergml Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 hei. både v4 og v6 er merket som aktive. Men om du sier du har testet det, så greit. 1000 takk for hjelpen - tror dette er et noe uvanlig problem - kan en del om dette fra før, men har aldri vært borti noe lignende. hva tror du om å reinstallere win7 ? har det noe for seg i det hele tatt? eller er bare å kaste inn håndkledet og gå tilbake til vista? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Har du noen antivirus/brannvegg? Du kan prøve og resette winsocketen. Lenke til kommentar
gundergml Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Har du noen antivirus/brannvegg?Du kan prøve og resette winsocketen. hei. har avinnstallert Norman og skrudd av windows brannvegg. resette winsocketen har jeg aldri gjort før - noen tips hvordan jeg gjør det:) ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 http://support.microsoft.com/kb/299357 Lenke til kommentar
gundergml Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 http://support.microsoft.com/kb/299357 desverre - samme problem både med lokal og trådløs. Siden dette er en win7pro - kan det være en eller annen sikkerhets "sak" som forårsaker at problemet oppstår?? jeg har allerede endret oppsettet i systemegenskaper slik at maskinen er i arbeidsgruppe i stedet for domene - er det flere slike muligheter?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Dette må jo dreie seg om manglende chipsetdriver til hovedkortet eller feil driver til nettverkskort. Tviler på at det er noe annet enn det. Lenke til kommentar
gundergml Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Dette må jo dreie seg om manglende chipsetdriver til hovedkortet eller feil driver til nettverkskort. Tviler på at det er noe annet enn det. mye mulig - driver til trådløst er siste fra Intel - datert 15.9.09. Andre drivere skal være up to date - men vet jo aldri. prøver å reinnstallere win7 - om det ikke funker blir det vista business igjen. takker for hjelpen:) Lenke til kommentar
gundergml Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Dette må jo dreie seg om manglende chipsetdriver til hovedkortet eller feil driver til nettverkskort. Tviler på at det er noe annet enn det. mye mulig - driver til trådløst er siste fra Intel - datert 15.9.09. Andre drivere skal være up to date - men vet jo aldri. prøver å reinnstallere win7 - om det ikke funker blir det vista business igjen. takker for hjelpen:) samme problem etter reinstallasjon av win7. funker nå som normalt igjen etter å ha kjørt full restora av vista. takker så mye for hjelpen - får vente et par mnd før jeg prøver win7 igjen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hvis du har Win7 enda på disken, så prøv å slå av IPv6 og bruk kun IPv4 da enkelte routere er kilne på det. Det skal jo egentlig funke uten problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå