Gå til innhold

FAC: 3.1.10 West Ham vs Arsenal, Boleyn Ground

West Ham vs Arsenal  

16 stemmer

1. 1. Hvem var Arsenals beste spiller?

• Lukasz Fabianski
      0
    • Bacary Sagna
      0
    • William Gallas
      0
    • Thomas Vermaelen
      0
    • Mikaël Silvestre
      0
    • Aaron Ramsey
      7
    • Alex Song
      4
    • Jack Wilshere
      0
    • Fran Mérida
      0
    • Eduardo
      0
    • Carlos Vela
      3
    • Samir Nasri (sub)
      0
    • Abou Diaby (sub)
      2

Anbefalte innlegg

03.01.10

West Ham – Arsenal

FA Cup Third Round

17:15 @ Boleyn Ground

Viasat Fotball

Dommer:

West%20Ham%20United%20v%20Arsenal%20Premier%20League%20Lou1dXT4tCil.jpg

I FA Cupens tredje runde reiser Arsenal østover i London til Boleyn Ground (Upton Park) for å møte West Ham. Tidligere denne sesongen mistet Arsenal en 2-0-ledelse på denne banen, i en kamp som endte 2-2. The Gunners vil nok unngå å gjøre samme tabbe en gang til. Dette er begge lags første FA Cup-kamp denne sesongen. West Ham er kanskje enda mer skadeskutt enn Arsenal for tiden, men Arsène Wenger planlegger likevel å rotere laget, noe som tyder på at han ikke satser på å utnytte West Hams nåværende skadesituasjon.

Arsenal news

Arsène Wenger har uttalt at han planlegger å rotere laget og gi spillere som Philippe Senderos og Tomáš Rosický sjansen dersom de blir klare for spill. Det innebærer nok også at Łukasz Fabiański nok en gang får sjansen i mål i denne turneringen, samt at Eboué får spilletid. Ingen nyheter på skadefronten bortsett fra at Theo Walcott skadet seg mot Aston Villa og blir borte i rundt 10 dager. Nickals Bendtners comeback ble også dyttet tilbake 3 uker. Verken Denílson eller Cesc Fàbregas blir klare til denne kampen heller. Alex Song er tilgjengelig til å spille sin siste kamp for Arsenal før han drar til Afrikamesterskapet.

Forventet starting-XI:

Łukasz Fabiański

Emmanuel Eboué - Philippe Senderos - Thomas Vermaelen – Mikaël Silvestre

Aaron Ramsey - Alexandre Song – Abou Diaby

Tomáš Rosický - Eduardo - Carlos Vela

Man to watch: Aaron Ramsey

Siste 5 kamper:

Portsmouth 1-4 Arsenal

Arsenal 3-0 Aston Villa

Arsenal 3-0 Hull

Burnley 1-1 Arsenal

Liverpool 1-2 Arsenal

West Ham news

West Ham sliter med skader på nøkkelspillere og er for tiden nødt til å spille med et meget svekket lag. De sliter også i Premier League, så det spørs om ikke FA Cupen ikke er særlig prioritert av Zola og laget hans. Den komplette skadelista er: Illunga, Parker, Noble, Gabbidon, Dyer, Hines, Carlton Cole, Davenport og Luis Boa Morte. I tillegg er mexicaneren Guillermo Franco suspendert etter å ha plukket opp 5 gule kort.

Forventet starting-XI:

Robert Green

Julien Faubert - Matthew Upson - James Tomkins - Jonathan Spector

Valon Behrami - Jack Collison - Luis Jiménez - Radoslav Kováč - Junior Stanislas

Alessandro Diamanti

Man to watch: Alessandro Diamanti

Siste 5 kamper:

Tottenham Hotspur 2-0 West Ham

West Ham 2-0 Portsmouth

West Ham 1-1 Chelsea

Bolton 3-1 West Ham

Birmingham 1-0 West Ham

Resultattips: West Ham 1-2 Arsenal

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endret litt på forventet starting-XI, men det er umulig å gjette hva Wenger planlegger å sende utpå der. Går rykter om Wilshere & such. Hadde ikke vært meg i mot egentlig. Syns vi burde avvente et utlån til Burnley så lenge fremtiden til Coyle er usikker (han er visst ønsket av managerløse Bolton). Uten Coyle har vi ingen garantier for at Jack får spille så mye som vi ønsker. I mellomtiden kan vi spare nøkkelspillere, for vi har en kamp mot nettopp Bolton nå til midtuka.

Apropos Bolton, jeg gruer meg til vi skal møte dem borte om et par ukers tid. Innen da har de nok skaffet seg en ny manager og jeg frykter Reebok samt ny-manager-effekten. Føler dette kan bli en tøff måned for oss.

Lenke til kommentar

En liten bit av meg dør hver gang jeg må se kamp på stream. Ligger veldig langt oppe på hate-lista akkurat det. Forøvrig tror jeg vi møter et West Ham på halv maskin som har tankene mot å overleve i ligaen. Føler meg likevel ikke trygg på at vi ikke fucker opp, men har vi en normal dag på jobben går dette greit.

Lenke til kommentar

Det blir godt med Arsenalfotball igjen, det var ganske kjipt å være i fjell uten Arsenal og fotball. Deilig å chille litt ikveld med kampen, pizza og brus :) Det kan ikke bli bedre enn dette.

Beste av alt, vi får se Ramsey og Vela på banen. Håper at Vela slår gjennom idag. Det er bare et tidsspørsmål Vela finner ut hvor målet ligger

ENDRING: Forresten godt nytt år i etterskudd ;)

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Lagene:

Arsenal: Fabianski, Sagna, Gallas, Vermaelen, Silvestre, Ramsey, Song, Merida, Wilshere, Eduardo, Vela

Subs: Mannone, Gilbert, Diaby, Nasri, Traore, Eastmond, Emmanuel-Thomas

Relativt sterkt lag det. At det ikke er noen Senderos der tyder vel på at han er på vei ut. Gleder meg til å se Merida, Wilshere og Vela.

West Ham United: Green, Faubert, Tomkins, Upson, Daprela, Kovac, Behrami, Stanislas, Diamanti, Jimenez, Nouble

Subs: Stech, N'Gala, Da Costa, Payne, Lee, Edgar, Sears

Kjenner ikke så mye til West Ham, men er vel ca deres sterkeste? Blir nok en jevn kamp, da vi stiller betydelig svakere enn i høst da det endte 2-2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...