BIG1 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hei. Jeg har et spørsmål angående NTSC og PAL. Om jeg kjøper en blu-ray spiller med format ntsc, vil da denne fungere utmerket på min 42" PAL tv dersom jeg benytter meg av HDMI? Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Blu-Ray formatet bruker ikke PAL eller NTSC. Men en amerikansk Blu-Ray spiller vil i utgangspunktet være låst til sone A, og du vil ikke kunne spille av Blu-Ray plater som er låst til sone B. For sonefrie plater spiller det ingen rolle. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Hvilket format benytter den seg av da? Hva om jeg spiller av en PAL dvd-plate? Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Til DVD er den nok låst til sone 1 og takler antakelig bare NTSC (om det ikke er en multiformat spiller). Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Til DVD er den nok låst til sone 1 og takler antakelig bare NTSC (om det ikke er en multiformat spiller). Det er snakk om ps3 Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det er snakk om ps3 Skulle skrevet det med en gang da. Den takler både PAL og NTSC. Men en amerikansk PS3 er låst til sone 1 for DVD-avspilling. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Det er snakk om ps3 Skulle skrevet det med en gang da. Den takler både PAL og NTSC. Men en amerikansk PS3 er låst til sone 1 for DVD-avspilling. Ifølge Wikipedia er det forskjellige PAL og NTSC modeller. http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3 Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jo, de aller første som ble produsert i 2007. Men dagens PS3-utgaver er multiformat. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 er det nå slutt på sone-frie utgaver av DVD og BD spillerne ? Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 er det nå slutt på sone-frie utgaver av DVD og BD spillerne ? Nei. De fleste DVD-spillere og endel Blu-Ray spillere kan gjøres sonefrie. PS3 kan per i dag ikke gjøres sonefri, hverken for DVD-avpilling eller Blu-Ray avspilling. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Jo, de aller første som ble produsert i 2007. Men dagens PS3-utgaver er multiformat. K.. tenkte mest på den 60gb versjonen som ble produsert i 2007 som hadde støtte for PS2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå