Irminsûl Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Sikkert mange som er drit lei alt pratet om Barton XP2500+ og A7N8X Deluxe/Gold, men jeg spør likevel: Noen som nylig har kjøpt disse to fra Komplett? Jeg har tenkt til å kjøpe disse selv, og grunnen til at jeg spør er fordi mange har hatt problemer med at BIOS ikke gjenkjenner prosessoren. Hvis de som akkurat har kjøpt disse kan fortelle meg om BIOS er oppdatert, så hadde det vært fint - da slipper jeg nemlig å slite med det selv. :wink: Lenke til kommentar
huf Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg kjenner en som akkurat har bestillt seg det, jeg kan spørre han. :wink: Bare vent tolmodig på svar! Lenke til kommentar
norwegian_viking Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg kjøpte det for 2 uker siden og det fungerer perfekt. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Har en kompiss som har kjøpt A7N8X (ikke deluxe) og hans 2500+ prosessor blir ikke gjenkjent, selv med nyeste bios. Tror ikke det har noe å si, siden den ser ut til å kjøre helt fint, på rette frekvenser. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Har kjørt det oppesettet siden xp2500+ kom på markdet, opplevde ikke det problemet som du beskrev.. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Virker som om det varier veldig når det gjelder hvem som blir affektet av dette. Spiller kanskje ingen rolle så lenge det funker, men jeg vil at mest mulig skal "være i orden", hvis dere skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Sikkert mange som er drit lei alt pratet om Barton XP2500+ og A7N8X Deluxe/Gold, men jeg spør likevel: Noen som nylig har kjøpt disse to fra Komplett? Jeg har tenkt til å kjøpe disse selv, og grunnen til at jeg spør er fordi mange har hatt problemer med at BIOS ikke gjenkjenner prosessoren. Hvis de som akkurat har kjøpt disse kan fortelle meg om BIOS er oppdatert, så hadde det vært fint - da slipper jeg nemlig å slite med det selv. :wink: jeg har kjøpt dette fra komplett (riktig nok før de satt ned prisene da ). monterte det i dag, og er strålende fornøyd. har ikke hatt noen problemer med at hovedkortet ikke gjenkjenner CPU. som sagt fungerer det strålende! anbefaler på det sterkeste. det er heller ikke noen dårlig pris. Lenke til kommentar
Vegeta Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Har også en kamerat og han kjører hk og cpuen helt fint sammen. Har aldri vært noe problem, men han har bare hatt denne pc'n i tre eller to uker :wink: Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Sikkert mange som er drit lei alt pratet om Barton XP2500+ og A7N8X Deluxe/Gold, men jeg spør likevel: Noen som nylig har kjøpt disse to fra Komplett? Jeg har tenkt til å kjøpe disse selv, og grunnen til at jeg spør er fordi mange har hatt problemer med at BIOS ikke gjenkjenner prosessoren. Hvis de som akkurat har kjøpt disse kan fortelle meg om BIOS er oppdatert, så hadde det vært fint - da slipper jeg nemlig å slite med det selv. :wink: jeg har kjøpt dette fra komplett (riktig nok før de satt ned prisene da ). monterte det i dag, og er strålende fornøyd. har ikke hatt noen problemer med at hovedkortet ikke gjenkjenner CPU. som sagt fungerer det strålende! anbefaler på det sterkeste. det er heller ikke noen dårlig pris. Høres bra ut. Jeg oppdaterer egentlig kún for å spille dagsaktuelle spill som C&CG, RtCW, Rise of Nations og WC3; skal senere gå over til konsoller. Lenke til kommentar
j_j Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Sikkert mange som er drit lei alt pratet om Barton XP2500+ og A7N8X Deluxe/Gold, men jeg spør likevel: Noen som nylig har kjøpt disse to fra Komplett? Jeg har tenkt til å kjøpe disse selv, og grunnen til at jeg spør er fordi mange har hatt problemer med at BIOS ikke gjenkjenner prosessoren. Hvis de som akkurat har kjøpt disse kan fortelle meg om BIOS er oppdatert, så hadde det vært fint - da slipper jeg nemlig å slite med det selv. :wink: Ja, jeg fikk det problemet, kjøpte det hos PC-utstyr for en kompis og der sto det AMD XP 1100 ! :o tenkte jeg har fått feil CPU!. Sjekker biosen og der står det external CPU frek. 100MHz, nå er jeg sikker på at jeg har fått feil CPU . Sendte mail til PC_utstyr også anbefaller de selfølgelig å opdatere bios noe jeg gjorde (versjon 1005 har kommet forresten). Første boot sto det XP 2500 og jeg ble glad, andre boot igjen 1100! sjekker biosen og igjen er den på 100MHz :x setter den opp til 166 MHz da viser den riktig men bios versjonen står det 1004 og i bios er RAM på 166MHz (kjøpte Twinmos 2x 256 DDR3200) setter den også opp til 200MHz, alt ser greit ut nå han skal hente den ikveld. jj Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Har asus mb og barton og her funker det knirkefritt med biosen som var innstallert(1002).... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Sikkert mange som er drit lei alt pratet om Barton XP2500+ og A7N8X Deluxe/Gold, men jeg spør likevel: Noen som nylig har kjøpt disse to fra Komplett? Jeg har tenkt til å kjøpe disse selv, og grunnen til at jeg spør er fordi mange har hatt problemer med at BIOS ikke gjenkjenner prosessoren. Hvis de som akkurat har kjøpt disse kan fortelle meg om BIOS er oppdatert, så hadde det vært fint - da slipper jeg nemlig å slite med det selv. :wink: Ja, jeg fikk det problemet, kjøpte det hos PC-utstyr for en kompis og der sto det AMD XP 1100 ! :o tenkte jeg har fått feil CPU!. Sjekker biosen og der står det external CPU frek. 100MHz, nå er jeg sikker på at jeg har fått feil CPU . Sendte mail til PC_utstyr også anbefaller de selfølgelig å opdatere bios noe jeg gjorde (versjon 1005 har kommet forresten). Første boot sto det XP 2500 og jeg ble glad, andre boot igjen 1100! sjekker biosen og igjen er den på 100MHz :x setter den opp til 166 MHz da viser den riktig men bios versjonen står det 1004 og i bios er RAM på 166MHz (kjøpte Twinmos 2x 256 DDR3200) setter den også opp til 200MHz, alt ser greit ut nå han skal hente den ikveld. jj grunnen til at den kjører lavere enn det den egentlig skal, er at du sikkert har skrudd maskinen rett av (riktig nok kan ikke du gjøre så veldig mye annet for å skru av maskinen med en gang). når du gjør dette settes CPU speed ned til default (som blir 100 mhz). da er det bare å sette den opp til 166mhz det den skal stå på. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hviss du får eit kort med ny revisjon, så skal det ikkje være problem med barton og a7n8x. For eldre kort så er det lansert ein ny bios som skal støtte barton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå