Gå til innhold

Den store øvelseskjøring-tråden!

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjorde jeg første gang og, før jeg kjørte med kjøreskolen.. Kjørte på en stoor parkeringsplass, og litt nedi sånne "veier" som ikke er noe trafikk på, og på KJV her i Horten.. Gikk som smurt!

Tviler sterkt på at det holder, Subject.

Har inntrykk av at trafikkskolene i Horten har sin første time med eleven i KJV. Har en kamerat som trengte 10 timer der før de turte å la han kjøre andre steder. :!:

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at trafikkskolene i Horten har sin første time med eleven i KJV. Har en kamerat som trengte 10 timer der før de turte å la han kjøre andre steder. :!:

Hehe, starta å kjøre privat der nede med Pappa, men når jeg skulle kjøre med kjøreskolen for første gang, kjørte jeg i grisetettbygd strøk, med lite trafikk, for å venne meg til bilen med tanke på clutch, giring, og sånt. ;) Tok ikke lange tiden så var jeg ute blant litt mer trafikk.

KJV er en fantastisk bra plass å kjøre på første gangen, ifra broa og heelt nedover til porten til militæret nesten nede ved Den Norske Løve. NULL trafikk, små stikk-veier man kan ta for å svinge litt om man vil, 3 store parkeringsplasser på området, osv.

Lenke til kommentar

De pakkene som kjøreskolene har, inneholder de absolutt alt det du må ha for å kjøre opp, eller kommer det noe annet i tilleg til det?

De skal inneholde alt mener jeg.

-----------

Er det lov til å øvelsekjøre med en bil som har prøveskilt på? Eller må bilen ha skikkelige skilt?

Lenke til kommentar

Siterer fra et annet forum, etter et lite søk på google.. (Om dette er sant, vet jeg ikke.)

Nabodama øvelseskjørte i sin bil,på prøveskilt,og da fikk hun dette når de ble stoppet:

Bot for kjøring uten lappen. (Ble ikke definert som øvelseskjøring uten vanlige skilter).

Bot for (øvelses)kjøring i uregistrert kjøretøy. (Ble ikke definert som øvelseskjøring uten vanlige skilter. ...jeg har lest papirene)

Bot for å ha med seg flere personer under prøvekjøring enn tillatt, da "personen som var med i bilen ikke hadde noen innvirkning på prøvekjøringens art".

Ble 10 lapper det gitt...

Om dette er sant, vet jeg ikke, som sakt. :) Men selv tror jeg ikke det er lov å øvelsekjøre med prøveskilter.

Lenke til kommentar

Er det lov til å øvelsekjøre med en bil som har prøveskilt på? Eller må bilen ha skikkelige skilt?

Hvis forsikringen tillater det, tror jeg du kan kjøre en bil med prøveskilter. Ikke ta meg helt på ordet, jeg VET ikke, men jeg tror ganske sikkert det. Med mindre det er noe helt spesifikt lovverk, som jeg ikke har fått med meg, som sier noe om hvem som kan kjøre med prøveskilt!

Endret av EMiRo
Lenke til kommentar

Sjekk forøvrig med kjørelærer, trafikkstasjon eller Politiet for det med prøveskilter.

Biler: Du kan øvelsekjøre med passasjerer baki, korrekt. Er ingen aldersgrense på det. Trodde først ikke det var lov selv, men sjekka med kjørelærer, og hu sa det er lov. Er jo fint det, blir enda mer kjøring på meg..

Lenke til kommentar

Føreprøve er praktisk, dvs. en kjøretur hvor sensor vurderer kjøre og trafikkegenskapene dine. Teoriprøve er en teoretisk prøve hvor du skal svare på 45 spørsmål ved å velge riktig alternativ.

Hadde min første kjøretime idag, men har kjørt en del privat og følte at jeg ikke har kjørt så dårlig på lenge. Satser på at det er fordi jeg ikke er vant til bilen enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...