Gå til innhold

Den store øvelseskjøring-tråden!

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Fikk brev fra Statens Vegvesen i dag i posten. Det står gratulerer med en 16-åring i huset. Om to år kan den unge ta førerkort. Vi foreslår at dere bruker de to neste årene aktivt og begynner øvelsekjøring allerede nå.

Jeg blir jo ikke 16 før 9.april, betyr det at jeg allerede nå kan øvelsekjøer? :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk brev fra Statens Vegvesen i dag i posten. Det står gratulerer med en 16-åring i huset. Om to år kan den unge ta førerkort. Vi foreslår at dere bruker de to neste årene aktivt og begynner øvelsekjøring allerede nå.

Jeg blir jo ikke 16 før 9.april, betyr det at jeg allerede nå kan øvelsekjøer? :dribble:

Du blir jo strengt tatt oppfordret til å begynne øvelseskjøring , så om du blir tatt i kontroll kan du vel muligens slippe unna med å si at du tolket det slik?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Jeg ble fortalt at beviset kommer i posten.. Uansett så koster jo ikke dette speilet allverdens.

Det kommer i posten hvis man ikke henter det selv på sin lokale trafikkstasjon :) Jeg hadde fylt 16 år og hadde dårlig tid med å begynne, derfor gadd jeg ikke å vente :p

Det står jo også at du er 16 i det brevet, så du bør sikkert vente. Men når det er sagt har jeg kjørt mer enn 100 mil med L og ennå ikke blitt stoppa...

Lenke til kommentar

Ja, vent du. Ikke ta noen sjanser siden det er veldig kjent at minstealder for øvelseskjøring i Norge er 16 år. Det brevet blir nok ikke til hjelp hvis purken stopper deg. Er det ikke et halvt års utsettelse man får hvis man blir tatt i ulovlig øvelseskjøring?

Lenke til kommentar

Ja, vent du. Ikke ta noen sjanser siden det er veldig kjent at minstealder for øvelseskjøring i Norge er 16 år. Det brevet blir nok ikke til hjelp hvis purken stopper deg. Er det ikke et halvt års utsettelse man får hvis man blir tatt i ulovlig øvelseskjøring?

og det vil da si at jeg ikke kanbegynne å øvelsekjøre før jeg er 18 og en halv.. eller 16 og en halv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Er det ikke utsettelse på lappen også? Mener å huske noe om det, men jeg kan ta grundig feil :p

Lenke til kommentar

Er det ikke utsettelse på lappen også? Mener å huske noe om det, men jeg kan ta grundig feil :p

Nei, tror ikke det blir direkte utsettelse på selve lappen, men den blir jo forsinket som følge av utsatt øvelseskjøring :)

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar

Har kjørt et par ganger på parkeringsplass nå, lært meg det grunnleggende som giring og clutching osv.

Skal ut på vei neste gang. Dette med ekstra speil..i bilen vår så er det ganske stort speil på solskjermen til passasjersetet, man kan se like bra som de i førersetet kan.

Det holder vel? :p

Lenke til kommentar

Det gjorde jeg første gang og, før jeg kjørte med kjøreskolen.. Kjørte på en stoor parkeringsplass, og litt nedi sånne "veier" som ikke er noe trafikk på, og på KJV her i Horten.. Gikk som smurt!

Tviler sterkt på at det holder, Subject.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...