DaddyYankee Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Fikk brev fra Statens Vegvesen i dag i posten. Det står gratulerer med en 16-åring i huset. Om to år kan den unge ta førerkort. Vi foreslår at dere bruker de to neste årene aktivt og begynner øvelsekjøring allerede nå. Jeg blir jo ikke 16 før 9.april, betyr det at jeg allerede nå kan øvelsekjøer? Lenke til kommentar
0usty Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Nei, du må nok vente til du er fylt 16 Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Fikk brev fra Statens Vegvesen i dag i posten. Det står gratulerer med en 16-åring i huset. Om to år kan den unge ta førerkort. Vi foreslår at dere bruker de to neste årene aktivt og begynner øvelsekjøring allerede nå. Jeg blir jo ikke 16 før 9.april, betyr det at jeg allerede nå kan øvelsekjøer? Du blir jo strengt tatt oppfordret til å begynne øvelseskjøring nå, så om du blir tatt i kontroll kan du vel muligens slippe unna med å si at du tolket det slik? Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Meen i loven står det at man skal være 16.. Gjør det ikke? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Må nok vente til jeg er 16, suuucks! Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Vet. Og jeg fyller ikke år før den 22. juli. That sucks.. Endret 1. april 2010 av Mokko Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg ble fortalt at beviset kommer i posten.. Uansett så koster jo ikke dette speilet allverdens. Det kommer i posten hvis man ikke henter det selv på sin lokale trafikkstasjon Jeg hadde fylt 16 år og hadde dårlig tid med å begynne, derfor gadd jeg ikke å vente Fikk brev fra Statens Vegvesen i dag i posten. Det står gratulerer med en 16-åring i huset. Om to år kan den unge ta førerkort. Vi foreslår at dere bruker de to neste årene aktivt og begynner øvelsekjøring allerede nå. Jeg blir jo ikke 16 før 9.april, betyr det at jeg allerede nå kan øvelsekjøer? Det står jo også at du er 16 i det brevet, så du bør sikkert vente. Men når det er sagt har jeg kjørt mer enn 100 mil med L og ennå ikke blitt stoppa... Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Det står jo også at du er 16 i det brevet, så du bør sikkert vente. Men når det er sagt har jeg kjørt mer enn 100 mil med L og ennå ikke blitt stoppa... Haha, right:P.. Men er jo ikke 16. Tror det er bedre å vente for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Ja, vent du. Ikke ta noen sjanser siden det er veldig kjent at minstealder for øvelseskjøring i Norge er 16 år. Det brevet blir nok ikke til hjelp hvis purken stopper deg. Er det ikke et halvt års utsettelse man får hvis man blir tatt i ulovlig øvelseskjøring? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Ja, vent du. Ikke ta noen sjanser siden det er veldig kjent at minstealder for øvelseskjøring i Norge er 16 år. Det brevet blir nok ikke til hjelp hvis purken stopper deg. Er det ikke et halvt års utsettelse man får hvis man blir tatt i ulovlig øvelseskjøring? og det vil da si at jeg ikke kanbegynne å øvelsekjøre før jeg er 18 og en halv.. eller 16 og en halv? Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 og det vil da si at jeg ikke kanbegynne å øvelsekjøre før jeg er 18 og en halv.. eller 16 og en halv? Kommer ann på når du blir tatt for ulovlig øvelseskjøring. Hvis du blir tatt rett før du blir 16, må du vente til du er 16,5 år... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Er det ikke utsettelse på lappen også? Mener å huske noe om det, men jeg kan ta grundig feil Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Er det ikke utsettelse på lappen også? Mener å huske noe om det, men jeg kan ta grundig feil -fyllemelding slettet- Endret 4. april 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 [offtopic]Er lov å skrive norsk.[/offtopic] Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Er det ikke utsettelse på lappen også? Mener å huske noe om det, men jeg kan ta grundig feil Nei, tror ikke det blir direkte utsettelse på selve lappen, men den blir jo forsinket som følge av utsatt øvelseskjøring Endret 4. april 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Har kjørt et par ganger på parkeringsplass nå, lært meg det grunnleggende som giring og clutching osv. Skal ut på vei neste gang. Dette med ekstra speil..i bilen vår så er det ganske stort speil på solskjermen til passasjersetet, man kan se like bra som de i førersetet kan. Det holder vel? Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Det gjorde jeg første gang og, før jeg kjørte med kjøreskolen.. Kjørte på en stoor parkeringsplass, og litt nedi sånne "veier" som ikke er noe trafikk på, og på KJV her i Horten.. Gikk som smurt! Tviler sterkt på at det holder, Subject. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Men man kan jo se alt bak seg? Akkurat som om man skulle ha sett i et slikt annet speil. Gidder ikke å gjøre noe med det uansett men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå