CitroenCx Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hvorfor skal folk ligge oppi rævva på bilen min når det står en L der? For alt de veit kunne det være første gang jeg kjører bil... Glattkjøring på Tirsdag! Det gjelder mye annet også! F.eks campingvogn. Prøvde bare for moro skyld, kjørte i 110km/t med vogna på slep,og trur du ikke at dem lå like klistra bak! ;P Tror det er psykisk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Hvorfor skal folk ligge oppi rævva på bilen min når det står en L der? For alt de veit kunne det være første gang jeg kjører bil... Glattkjøring på Tirsdag! Det gjelder mye annet også! F.eks campingvogn. Prøvde bare for moro skyld, kjørte i 110km/t med vogna på slep,og trur du ikke at dem lå like klistra bak! ;P Tror det er psykisk! Må være det, opplever akkurat det samme med henger... Også glemte jeg L'en en gang og merka absolutt ingenting, nei folk er rare. Bare for å spørre, hvor mange obligatoriske timer er det? som man absolutt MÅ ta ? Nå er jeg ikke helt sikker, men tror det er 2 veiledningstimer, glattkjøring, landeveiskjøring, mørkevisning + 4 timer. Er ikke sikker på disse 4 timene, men det andre veit jeg at du må ha. Endret 24. februar 2010 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Har øvelsekjørt siden starten av November, og hadde først kjøretime i starten av Desember.. gikk knirkefritt, for kjørte utrolig mye på den måneden etter mørkekjøringa. Har hatt 4-5 dobbeltimer, og har bestått teorien med 2 feil på første forsøk.. Hadde 2 feil. Brukte 19 minutter, grunnet jeg gikk gjennom spørsmåla 3-4 ganger Har en kjøretime 12. April, glattkjøring 20. April, Veiledningstime 28. April, og sikkerhetskurs på vei (langkjøring, landeveiskjøring, forbikjøring, osvosv) 11. og 12. Mai. Og oppkjøringa er bestillt 20. Mai, på 18årsdagen Fuun! Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Woooh,håper du greier deg bra!! Blir 16, 9.april.. Haha gleder meg sykt mye. Edit: Hvor får jeg kjøpt eller eventuelt bestilt ekstra speil for øvelsekjøring? Biltema kanskje? Men hva slags er det snakk om? Har lyst på å bestille. Endret 27. mars 2010 av Fight4Lov3 Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg fullførte trafikalt grunnkurs på torsdag, og ble da fortalt at jeg ville få tilsendt bevis i posten. Vil jeg få dette beviset med en gang, eller sendes det først når jeg blir 16 (i juli)? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Hvor får jeg kjøpt eller eventuelt bestilt ekstra speil for øvelsekjøring? Biltema kanskje? Men hva slags er det snakk om? Har lyst på å bestille. Biltema, 34 kr + frakt. De har magnet-L også. Uff, gleder meg så utrolig mye til 22. juli, men det er så forferdelig lenge til.. Endret 28. mars 2010 av Mokko Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg kjøpte L og speil på Mekonomen Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg fullførte trafikalt grunnkurs på torsdag, og ble da fortalt at jeg ville få tilsendt bevis i posten. Vil jeg få dette beviset med en gang, eller sendes det først når jeg blir 16 (i juli)? med engang, ettersom du kan øvelsekjøre moped med den Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Hvor får jeg kjøpt eller eventuelt bestilt ekstra speil for øvelsekjøring? Biltema kanskje? Men hva slags er det snakk om? Har lyst på å bestille. Biltema, 34 kr + frakt. De har magnet-L også. Uff, gleder meg så utrolig mye til 22. juli, men det er så forferdelig lenge til.. Greia er at jeg ikke får bestilt speilet fra biltema, det er ikke mulig. Må til butikken for å kjøpe, så har du andre forslag på hvor jeg kan bestille 12 dager igjen!! xD Endret 28. mars 2010 av Fight4Lov3 Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Er det ingen bil-relaterte butikker i nærheten av deg? Bilxtra, Mekonomen, elns? Ellers så har du de alltid dyre bensinstasjonene.. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Er det ingen bil-relaterte butikker i nærheten av deg? Bilxtra, Mekonomen, elns? Ellers så har du de alltid dyre bensinstasjonene.. nopp, egentlig ikke. Når det gjelder Bensinstasjon, hvor mye kan jeg regne med et speil koster der ifra. Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Aner ikke.. På Bil Xtra sine sider ser jeg det koster 59,- Men sikkert en 100ings ellerno på bensinstasjon Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 I morra skal jeg ta teorien! Jeg har bare øvd på teoritentamen.no, men har lest i boka for lenge sia, men det husker jeg jo ingenting av.. Spørsmålene blir vel omtrent som dem på teoritentamen.no har jeg hørt? Og hvor lenge varer teorien? Hilsen en stresset fyr under øving Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Kanskje litt sent svar, men oki. Tok selv teorien for ikke lenge siden (19. mars), og tok 7 tester på TT(teoritentamen) kvelden før (!!), og hadde såvidt bladd opp boka noen uker tidligere.. Men noen uker før der igjen hadde jeg lest igjennom hele boka, men allikevel. De jeg fikk på TT var ikke så like, men kan være samme spm, bare annerledes formulert. Du kan sitte i 90 minutter med teorien. Selv ble jeg ferdig på 10 minutter, og ble sittende 10 min å sjekka alle spm 3 ganger, hehe. Lykke til! Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hvor lang tid får man på prøven, egentlig? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hvor lang tid får man på prøven, egentlig? teori? 90 minutter som nevnt ovenfor. Mens prøvene på nettet spørs jo hvor mye du betaler. Har spørsmål: Det skiltet her, sier den at det er ulovlig å parkere fra 08-18 på virkedager og (08-16) på lørdager. Eller sier den at det er lovlig å parkere fra da til da. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Tror det betyr at det er ulovlig å parkere på angitte tider. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det betyr nok at "skiltet over gjelder innenfor disse tidene", ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Du trenger ikke kjøpe ekstra speil. Når du henter beviset ditt på f.eks Risløkka så kan du få det hvis du spør om det (ikke alltid man trenger å spørre heller). Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg ble fortalt at beviset kommer i posten.. Uansett så koster jo ikke dette speilet allverdens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå