Xlution Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Har nettopp fullført TG, og har lyst til å øvelseskjøre allerede nå men fyller ikke 16 før om 3 måneder. Er det mulig å få kjørt litt rundt på parkeringsplassen likavel? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Har nettopp fullført TG, og har lyst til å øvelseskjøre allerede nå men fyller ikke 16 før om 3 måneder. Er det mulig å få kjørt litt rundt på parkeringsplassen likavel? Nei. Altså, alt er mulig, men om det er lov er en annen sak Lenke til kommentar
Xlution Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Æsj, det var dumt.. Takker for raskt svar i alle fall Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Du har teknisk sett ikke "lov", men altså, hva er sjansen for at politiet skal ta en tur innom en øde parkeringsplass for å stoppe en unggutt som vil lære seg å kjøre litt bil? Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Noen her som driver med litt øvelses-drifting? Er ekstremt morsomt, og ikke minst lærerikt! Er helt enig med deg at drifting er både gøy og man lærer å håndtere bilen bedre, men selvfølgelig kommer det alltid noen og sier, selv om man er på verdens største tomme parkeringsplass, at det er uforsvarlig og kan drepe masse mennesker. Jaja, det meste som er imot loven er jo livsfarlig nå til dags Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Har nettopp fullført TG, og har lyst til å øvelseskjøre allerede nå men fyller ikke 16 før om 3 måneder. Er det mulig å få kjørt litt rundt på parkeringsplassen likavel? Fattern lærte meg å kjøre på en stor p-plass da jeg var 13, så alt er mulig Du får bare håpe på at purken ikke er i nærheten. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Er det noen her som har hatt glattkjøring? Hadde på tirsdag. Sinnsykt moro! det hadde jeg og Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Har man store fordeler ved å ta teorien før man starter å kjøre på trafikkskolen? Har selv øvelsekjørt alt for lite, har bare meg selv å klandre egentlig. Driver nå å leser til teorien, har planer om å ta den i slutten av jan/starten av februar. Blir 18 i mars. Satser på å få lappen til sommerferien. I følge trafikkskolen var ikke det et urealistisk mål nå som de har fått 3 nye lærere (tilsammen 5 stk). Trafikkskolen jeg har kontakt med vil prioritere dem med teorieksamen bestått over dem som ikke har tatt den. Når på året man er født spiller vel også en liten rolle. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) For meg hjalp det stort ved å kjøre i trafikken å oppleve "teorien" i praksis, altså en del av de spørsmålene man får på teoriprøven. Men dersom du er av den gruppen som leser deg lett til prøver generelt vil jeg si at det kan være en fordel om du tenker motsatt vei, bruke teorien i praksis.. Du vil oppfatte trafikken mye bedre og ha en bedre forståelse for trafikkreglene og dermed ikke ha så mye behov for at kjørelæreren må gå gjennom alt det som har med regler osv.. Endret 14. januar 2010 av Samegerilja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Noen her som har tatt teorien? Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Noen her som har tatt teorien? Nei, ingen. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Begynt og øvelsekjørt jeg også. Imorra skal jeg ut med fatterns mercedes 500 sel Skjønner ikke åssen han tør og sleppe meg bak ratte på så forbanna svær motor men pluss at det er insane glatt ute nå! Jævla morro da. Men kan man starte med og ta kjøre timer osv nå ? Fyller 17 iår. og betaler man alt helt til slutt når man skal ta lappen og kjøre opp ? Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Du kan ta kjøretimer nå om du vil. Noen tar en kjøretime med lærer før øvelseskjøring slik at man ikke lærer seg stygge uvaner, men de fleste begynner med kjøretimer først når det er rundt et halvt år til man fyller 18 år (noen begynner før, noen begynner senere selvfølgelig). Betaling skjer så vidt meg bekjent enten på forhånd ved at du bestiller en pakke med x antall kjøretimer, (gjerne også teorikurs,) samt alt det obligatoriske du må gjennom for å få lappen. Eller ved at du betaler med kort eller kontant før hver kjøretime. Lykke til med kjøringa. =) Endret 30. januar 2010 av krs1 Lenke til kommentar
direkte Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hva gjør man på den første kjøretimen med kjørelærer? Kjører man rundt i trafikken hvis man er klar for det? Eller andre steder der det ikke er trafikk? Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hva gjør man på den første kjøretimen med kjørelærer? Kjører man rundt i trafikken hvis man er klar for det? Eller andre steder der det ikke er trafikk? Ja. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hva gjør man på den første kjøretimen med kjørelærer? Kjører man rundt i trafikken hvis man er klar for det? Eller andre steder der det ikke er trafikk? Ja. Der var det god svar (Ja) hva mener du med ja? Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hva gjør man på den første kjøretimen med kjørelærer? Kjører man rundt i trafikken hvis man er klar for det? Eller andre steder der det ikke er trafikk? Ja. Der var det god svar (Ja) hva mener du med ja? Svaret på begge dine spørsmål er "ja". Man kjører rundt i trafikken og/eller andre steder det det ikke er trafikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Noen her som har tatt teorien? Nei, ingen. Sarkasme er fine greier Bare lurer ettersom jeg er klarert for teori og skal ta den nå til uka eller neste etter der, trenger tips Endret 31. januar 2010 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hva gjør man på den første kjøretimen med kjørelærer? Kjører man rundt i trafikken hvis man er klar for det? Eller andre steder der det ikke er trafikk? Under min første time kjørte vi for det meste rundt i tomme gater og strøk. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Noen her som har tatt teorien? Nei, ingen. haha xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå