KatrinaS Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Var ute og kjørte i to timer på vei. Gikk helt fint det Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Bruk alltid blinklys. >_< Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Er det vanlig at eldre biler er mye vanskeligere å starte? ( sette i fart) Hvis jeg kjører med mamma sin VW polo 2012 klarer jeg det lett, men med pappa sin volvo v40 2004 kveler jeg motoren eller spinner avgårde.. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Annerledes, sjelden direkte vanskeligere. Det går seg til jo mer du kjører og jo flere biler du prøver. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Må jo nesten være noe galt med volvoen til pappa.. Trikset hittil er bare å gi gasse som faen. Men hvis jeg må kjøre i kø er nok ikke det særlig trygt... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Har faren din samme problem? Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Han har kjørt bil i ca 30 år, så nei. Men han sier selv at den er vanskeligere å starten enn andre biler han har kjørt:) Regner med at jeg lærer meg det etterhvert Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Hvor ofte kjører folk her? Kjører ca 20 minutter(tur/retur jobb) hver helg, og 20-30 minutter totalt i hverdagene. Endret 5. desember 2013 av Spritty Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ca en halvtime i uka:) Er veldig mye trafikk her jeg bor så er stort sett kun søndager jeg føler meg trygge på 1 Lenke til kommentar
Superbia Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 kjører dit jeg/familien drar. pappa kjører kun til og fra jobb, resten kjører jeg. grunnen til det er at jeg nesten er bedre enn fattern til å kjøre etter oslo-nordkapp-oslo turen vi hadde i sommer. et par hundre mil der som jeg er utrolig glad for at jeg kjørte Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Veteran her. Når man skal til venstre i en rundkjøring: Lærer alle å blinke t.v. og deretter t.h. nå? Forøvrig - noe av det viktigste jeg har lært i min kjørekarriære er å holde god avstand. En av de sikreste faktorene for å unngå kræsj, altfor mange kjører for tett. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Det er opp til hver enkelt lærer. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Veteran her. Når man skal til venstre i en rundkjøring: Lærer alle å blinke t.v. og deretter t.h. nå? Det har vært vanlig i ganske mange år nå ja, men uheldigvis er det enda flust av bilister som ikke skjønner hvor mye bedre trafikkflyt det blir av det. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Det har vært vanlig i ganske mange år nå ja, men uheldigvis er det enda flust av bilister som ikke skjønner hvor mye bedre trafikkflyt det blir av det. Det aller værste er når noen ikke gidder å blinke seg ut engang - og man må stå der og vente. Poenget er jo å hjelpe med- (nei ikke mot-)trafikkanter til å vise hvor man skal så det blir bedre flyt, som du sier. I Elverum har jeg sett at bussene praktiserer venstreblink. Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Hadde vært fantastisk om folk blinker når de skal(når du har avkjørselen før du skal ut, på høyre side), og ikke når bakenden av bilen er ute av rundkjøringen...! Endret 15. desember 2013 av Spritty Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Uff, istad når jeg skulle kjøre opp til en kompis med pappa kjørte jeg rett inn i midtrabbaten ved en rundkjøring, aner ikke hvordan det skjedde :O Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Glatt? Jeg skled med bilen når jeg skulle til venstre i en rundkjøring, men "heldigvis" snudde bilen seg og dunket borti med hjulet, istedenfor å kjøre opp og i skiltet Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Fulgte ikke helt med regner jeg med Men jeg har et lite spørsmål. Se for dere dette scenarioet:Kjører mot en rundkjøring og begynner å gire ned til 2. gir. Begynner å bremse ned litt. Det er klart så jeg kjører rett inn i rundkjøringen samtidig som jeg bremser litt. Ser plutselig at det kommer en fyr mot med meg forkjørsrett og jeg må stoppe helt. Må jeg da ta bremsen ut, kløtsjen inn og så bremsen helt inn for å stoppe? Eller går det bra selvom bremsen er litt inne når jeg trykker inn kløtsjen? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Brems og kløtsj henger ikke sammen, annet enn at du må ta inn kløtsjen når du skal stanse helt. Du kan med andre ord bremse med og uten kløtsj. Jeg håper du ikke tar inn kløtsjen hver gang du skal bremse ned litt uten å bytte gir. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Nei når jeg "småbremser" bruker jeg ALDRI klutsjen, men hvis det er en nødsituasjin hvor jeg allerede småbremser, men blir nødt til å stoppe helt. trenger jeg å ta ut bremsen, inn med kløtsjen også bremsen inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå