Gå til innhold

Den store øvelseskjøring-tråden!

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

kjører dit jeg/familien drar. pappa kjører kun til og fra jobb, resten kjører jeg. grunnen til det er at jeg nesten er bedre enn fattern til å kjøre etter oslo-nordkapp-oslo turen vi hadde i sommer. et par hundre mil der som jeg er utrolig glad for at jeg kjørte :)

Lenke til kommentar

Veteran her.

Når man skal til venstre i en rundkjøring: Lærer alle å blinke t.v. og deretter t.h. nå?

Forøvrig - noe av det viktigste jeg har lært i min kjørekarriære er å holde god avstand. En av de sikreste faktorene for å unngå kræsj, altfor mange kjører for tett.

Lenke til kommentar

Det har vært vanlig i ganske mange år nå ja, men uheldigvis er det enda flust av bilister som ikke skjønner hvor mye bedre trafikkflyt det blir av det.

Det aller værste er når noen ikke gidder å blinke seg ut engang - og man må stå der og vente.

Poenget er jo å hjelpe med- (nei ikke mot-)trafikkanter til å vise hvor man skal så det blir bedre flyt, som du sier.

I Elverum har jeg sett at bussene praktiserer venstreblink.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fulgte ikke helt med regner jeg med :p

Men jeg har et lite spørsmål. Se for dere dette scenarioet:
Kjører mot en rundkjøring og begynner å gire ned til 2. gir. Begynner å bremse ned litt. Det er klart så jeg kjører rett inn i rundkjøringen samtidig som jeg bremser litt. Ser plutselig at det kommer en fyr mot med meg forkjørsrett og jeg må stoppe helt. Må jeg da ta bremsen ut, kløtsjen inn og så bremsen helt inn for å stoppe? Eller går det bra selvom bremsen er litt inne når jeg trykker inn kløtsjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...