Horrorbyte Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg har aldri opplevd å sette bilen i 1. gir i stedet for 3. gir. Det er jo bare å ta to bevegelser fra 2. gir til 3. gir, der du først går til fri og deretter setter den rett frem. Det samme gjelder når man skal fra 5. gir til 4. gir, bare at man setter spaken bak (selvfølgelig). Etter noen timer bak rattet tenker man ikke det minste på slike ting; de bare sitter. Det skal sies at jeg har hatt lappen en stund, men jeg snek inn et innlegg likevel. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Har aldri opplevd å sette den i 1 istedet for 3, men har opplevd mange ganger å sette den i 3 istedetfor 1 Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 3 i stedet for 5 har skjedd med meg et par ganger Skal opp i 100sona, ligger i fjerdegir å speeder som bare faen. Åsså skal jeg opp i 5, åsså flyr hele meg forrover og bilen bakover Støkker like mye hver gang ^^ Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Si meg, hvordan får du bilen til å gå bakover i 3. gir? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 haha, går jo ikke direkte bakover da :!: Men den bremser jo opp, så man blir slengt framover, og da føles det som om bilen går bakover i et par sek Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg kom i 5 gir, og tenkte å gire ned til 4 gir. Lå i rundt 80. På en eller annen måte klarte jeg å sette den i 2 gir. Kan trygt si det ikke tok mange sekundene fra jeg lå i 80 til 2 giret bremset meg ned til 20. Flaks jeg ikke hadde noen bak meg Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg kom i 5 gir, og tenkte å gire ned til 4 gir. Lå i rundt 80. På en eller annen måte klarte jeg å sette den i 2 gir. Kan trygt si det ikke tok mange sekundene fra jeg lå i 80 til 2 giret bremset meg ned til 20. Flaks jeg ikke hadde noen bak meg Haha, feilgiring <3 Good old times! Btw, denne tråden er bare såå 16. juni for meg Sorry folkens Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Grattis meg lappen da Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Grattis meg lappen da Er vel en mnd sia nå, men takker Endret 11. juli 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
Drusee Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Øvelseskjørte for første gang forrige uke, alt gikk smurt. Slet litt med clutch-gass, men kvelte motoren sikkert bare 2 ganger..og startet også i liten nedoverbakke.. Idag prøvde jeg meg igjen, men kvelte motoren så mange ganger at det var helt sinnsykt. Kom ut av tellingen. Jeg gjorde akkurat som forrige gang..Det er en veldig gammel bil så jeg vet ikke om clutchen er slitt eller et eller annet. Men hvordan får folk det til?! Jeg prøver å sleppe clutchen forsiktig, mens jeg gasser forsiktig. Og plutselig kveles motoren..AAH! Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Er nok ikke clutchen det er noe galt med. Du må kjenne det på bilen, når den tar så speeder du litt mer, og slipper ut litt mer. Fortsett med det. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 16 i dag, om noen timer skal jeg kjøre for første gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 16 i dag, om noen timer skal jeg kjøre for første gang. Grattis! Lykketil Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Øvelseskjørte for første gang forrige uke, alt gikk smurt. Slet litt med clutch-gass, men kvelte motoren sikkert bare 2 ganger..og startet også i liten nedoverbakke.. Idag prøvde jeg meg igjen, men kvelte motoren så mange ganger at det var helt sinnsykt. Kom ut av tellingen. Jeg gjorde akkurat som forrige gang..Det er en veldig gammel bil så jeg vet ikke om clutchen er slitt eller et eller annet. Men hvordan får folk det til?! Jeg prøver å sleppe clutchen forsiktig, mens jeg gasser forsiktig. Og plutselig kveles motoren..AAH! Har bilen turtallsmåler? Isåfall følg med på den når du klutch-gasser og se når du dreper motoren. Legg til 200-400 og pass på og hold turtallet der når du klutch-gasser. Hvis du kommer under så har du for lite gass er du over, ja da er ikke det noe særlig problem bare du ikke maxer ut turtallet. Det er ikke meninga, ivertfall ikke med normal kjøring . Det tar tid og lære seg det, men når du kan det da går det av seg selv Lenke til kommentar
Drusee Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Hehe, det var noe nytt! Jeg har bare følt meg frem egentlig, men det er ikke så lett. Syns det var vanskelig å slippe clutchen forsiktig ut. Den går på en måte i små hakk istedenfor å "gli" ut.. Jeg fikser clutch-gass på bortover og nedovervei, men det er i små bakker at det kan bli kaos. Men jeg klarte det første gangen. Det var bare denne gangen alt gikk galt dessverre. Endret 23. juli 2010 av Drusee Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 I bakker så kalles det bakkestart, noe som ofte er litt vrient. I starten vil jeg anbefale deg og bruke håndbrekket, ja jeg vill faktisk tillate meg og anbefale deg i alle bakker som er bratte og bruke håndbrekket da du sliter mye mindre på klutsjen! Er bakken ikke noe særlig bratt ja da må du bare gi mere gass og slippe klutsjen sakte ut Lenke til kommentar
Drusee Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Hehe, er klar over at det heter bakkestart. Men det kan ikke kalles en bakke en gang, så det er derfor jeg sier nedovervei Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Holder bare inn bremsa og slipper clutchen til den begynner å ta. Slipper da bremsa, og bilen står stille. Gir gass og slipper clutchen litt mer, and wollah - Im of. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Samme her NothinDoin. Kjøretime om 45 min. Ganske keegy så tidlig på morningen. Jeg har lest en gang igjennom teoriboka, og de siste sidene går over "Historie om bilen, fly, tog, båt" og sånne ting, er dette relativt viktig? Kan man få spørsmål om hvor mange biler det var på 1960 tallet og sånne ting på teoriprøven? (Skal ta teoriprøven i aug/sept.) Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 var og øvelseskjørte i går med min far har utsatt det med øvelseskjøringen nesten ett år no. Blir 17 om noen uker så på tide at eg begynnte. Gikk til helvete første gangene men får til og løse bilen ut skikkelig, i tilegg får eg til og løse den ut i en bakke med håndbrekk. skal ta og bestille noen kjøretimer fordi min far nekter og øvelseskjøre med meg i trafikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå