Gå til innhold

Den store øvelseskjøring-tråden!

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+13412342564

Good luck! (Selv om du kanskje kjører opp as we speak :p)

2 dager igjen :O

Thanks mate! Bestod :D

Har du oppkjøring om 2 dager?

Grattis!

Jepp, kjenner jeg er bra spent :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var min periode med øvelseskjøring påbegynt. Har lenge kviet meg og egentlig gruet meg til å øvelseskjøre, men hallo. Det var jo kjempelett! Easy peasy! :D

De eneste problemene jeg vil si jeg hadde var at jeg lå for mye på høyre side av fila og litt lite gass når jeg skal kjøre fra stillegående, som resulterte i et par "hakkete starter" :innocent:

Er 17år og skal ta B lappen, men jeg regner ikke med å få tatt billappen på 18års dagen allikavel så jeg har egentlig ikke stresset med å øvelseskjøre. Har jo M146 fra før og jeg synes det har hjulpet meg mye egentlig :)

Lenke til kommentar

Da var min periode med øvelseskjøring påbegynt. Har lenge kviet meg og egentlig gruet meg til å øvelseskjøre, men hallo. Det var jo kjempelett! Easy peasy! :D

De eneste problemene jeg vil si jeg hadde var at jeg lå for mye på høyre side av fila og litt lite gass når jeg skal kjøre fra stillegående, som resulterte i et par "hakkete starter" :innocent:

Er 17år og skal ta B lappen, men jeg regner ikke med å få tatt billappen på 18års dagen allikavel så jeg har egentlig ikke stresset med å øvelseskjøre. Har jo M146 fra før og jeg synes det har hjulpet meg mye egentlig :)

Alt det der er veeeeeldig vanlig ;)

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå! :)

For å ta en oppdatering, jeg har forbedret mine kjøreegenskaper, jeg er blitt bedre på giring og blinking / signalering, fra fri-1gir har jeg blitt bedre, men er et par småting jeg pleier å glemme desverre.

Skal ha kjøretime til Torsdag, så får se hva han sier. Skal også få tatt teorien i august eller noe sånt, har spurt kjørelærern om han kan legge det opp så jeg får det på 18 års dagen min eller rundt der. :)

Lenke til kommentar

Heey nice tråd!

Har kjørt en god del, men ikke begynt på kjøretimene enda.

Til nå har jeg vel kjørt 7 forskjellige biler, og har ikke hatt problemer med noen av dem når det kommer til kjøring.

Skal faktisk ned i mårra å spør om de ikke har glemt meg. (var i januar å meldte meg på kjøretimer :p)

Lenke til kommentar

Gleder meg nesten litt til vinter. blir nok litt breit i rundkjøringene da as. ^^

Skal ikke se bort ifra at det blir litt breit her også *host*

Hvordan er øvelsekjøring når det gjelder motorsykkel? Med mitt sertifikat har jeg bare lov å kjøre klasse B og byscooter...

Det veit jeg ærlig talt ikke, men tror det blir på samme måte som med bil (ledsager med lappen i 5 år)

Lenke til kommentar

Jepp, også må ledsager ha mulighet for å bremse og stoppe motorsykkelen hvis dere sitter på samme sykkel. Hvis dere har en hver må ledsagers sykkel være kraftigere enn din.

Kommunikasjonsutstyr må alltid brukes. (walkie/intercom)

Tatt ut ifra hukommelsen

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det jo slik at jeg driver og øvelsekjører en del. Jeg har kjørt to biler, og der er det slik at hvis jeg girer fra 2. til 3., så er 1. giret låst. Er det slik på alle biler? For etter jeg fant ut at det bare var å dra spaken fram etter den var satt i andre, så ble jo bil kjøringen mye enklere.

Lenke til kommentar

Jøss, aldri opplevd.. Men har havna i 1. istede for 3. gir før ja =P Hohoo... Men aldri skjedd med den Audi A4'n jeg hadde på kjøreskolen. men den gamle astra'n jeg kjører nu, er ikke 1. giret låst vaffal.. :p

Må vel være praktisk for sånne som meg. :whistle: Hva slags biler er det snakk om?

Lenke til kommentar

Rart, har en Toyota Corolla 2007 som jeg kjører ofte. Der er det slik at det er bare å dytte girspaken opp etter 2. giret, så går den automatisk i 3. Ikke mulig å feilgire da, hehe. Den andre bilen er en Mitshubishi Galant, usikker på modell, noe rundt 2000.

Edit: Er jo selfølgelig ikke låst når jeg skal sette den ned i 1a, men er når jeg gir på og skal opp i 3. giret fra 2. giret. En kompis sa at det ikke er mulig å sette bilen i 1. giret om du kjører under 10 km/t.

Endret av Lutz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...