Gå til innhold

Den store øvelseskjøring-tråden!

Kimelimm

Anbefalte innlegg

veilednings time imårn :S

veit ikke om jeg skal glede meg eller grue meg :S er litt sånn glad og litt sånn "tenk hvis det går til helvete"

hva skjer på første veiledningstimen enklig bare kjøre rundt? skal jeg kjøre på alle slags vi? mener da motorveg og sånt?

Hvordan gikk det på første veiledningstime?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

veilednings time imårn :S

veit ikke om jeg skal glede meg eller grue meg :S er litt sånn glad og litt sånn "tenk hvis det går til helvete"

hva skjer på første veiledningstimen enklig bare kjøre rundt? skal jeg kjøre på alle slags vi? mener da motorveg og sånt?

Hvordan gikk det på første veiledningstime?

Har nettopp hatt det.

Var som en vanlig kjøretime bortsett fra at læreren ikke kommenterte underveis, han sa kun hvor jeg skulle kjøre og gjorde meg obs på vikeplikt. That's it.

Så noterte han litt på et sånt skjema underveis og så sa han hva jeg var best på og dårligst på til slutt. :)

Lenke til kommentar

Det går bra vet du. Han sier bare hva du bør bli bedre på, og hva som var bra. Det er ikke noe stress. Bare vær fokusert så ordner det seg. De pleier å ha faste ruter til sånt, og du har mest sannsylig kjørt den ruta tidligere. Når du er ferdig så er du klar for neste trinn, og da blir det mer variert kjøring. Mer bykjøring, rundkjøringer, motorveg osv.

Lenke til kommentar

Det gikk greit. men bilen jeg kjøre var helt anneledes av det jeg pleide å kjøre. var litt dårlig på plassering i rundkjøringer. men hun sa jeg trengte ca. 5 dobbeltimer så var jeg klar til langkjøring. er det mye?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Jeg hadde også problemer med plassering i rundkjøringer når jeg tok min (andre riktignok) veiledningstime, men det er bare en øvingssak som alt annet :)

10 timer etter første veiledningstime er ikke så alt for mye, spesielt hvis du ikke har kjørt så mye/lenge privat.

Lenke til kommentar

har kjørt i dag, og er blitt veldig god på humpel-kjøring(grunnen er at jeg klarte å ryke en sånn reim på en humpel i for stor fart :whistle: ) men jeg liker i rundkjøringer, man må liksom komme i så stor fart med en gang å da kveler jeg den bare :ohmy: men jeg elsker motorveien, den er så stor og overskjikelig :D haha elsker å kjøre

Lenke til kommentar

Du skal ikke komme inn i rundkjøringer med stor fart, du skal kjøre rolig for å få oversikt ;)

Lenke til kommentar

.......men jeg liker i rundkjøringer, man må liksom komme i så stor fart med en gang å da kveler jeg den bare :ohmy: .....

Forvent å få tuting og kjeft fra meg i rundkjøringer :p Man skal ta det rolig og pent.

Og til deg som lurte på veiledningtime: Det er som en vanlig kjøretime, bare han sier hvor du skal og skal helst ikke hjelpe deg så mye. Siden det var din første, så fikk du nok litt hjelp. Andre veiledningstime så gjør man akkurat det samme, bare nå får du enda mindre hjelp. Man skal altså bli mer og mer uavhengig av kjørelærer :)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

.......men jeg liker i rundkjøringer, man må liksom komme i så stor fart med en gang å da kveler jeg den bare :ohmy: .....

Forvent å få tuting og kjeft fra meg i rundkjøringer :p Man skal ta det rolig og pent.

Og til deg som lurte på veiledningtime: Det er som en vanlig kjøretime, bare han sier hvor du skal og skal helst ikke hjelpe deg så mye. Siden det var din første, så fikk du nok litt hjelp. Andre veiledningstime så gjør man akkurat det samme, bare nå får du enda mindre hjelp. Man skal altså bli mer og mer uavhengig av kjørelærer :)

Lykke til videre!

Andre veiledningstime skal vel egentlig være totalt uten hjelp, hvis jeg ikke tar feil ;)

I tillegg er det en annen kjørelærer som tar seg av den, det var det iallefall for meg.

1 uke og 2 dager igjen, kjenner jeg er nervøs allerede, men nervøs på en god måte ;)

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Du skal ikke komme inn i rundkjøringer med stor fart, du skal kjøre rolig for å få oversikt ;)

jeg har ikke stor fart i rundkjøringen, men jeg må ofte stoppe før rundkjøringen og da ender jeg opp i at jeg kveler den når jeg skal få litt fart på liten tid :D det er noe jeg sliter med. det å komme ut på veien fra en liten vei kan oogså ende opp i stopp. :ermm:

Lenke til kommentar

jeg har ikke stor fart i rundkjøringen, men jeg må ofte stoppe før rundkjøringen og da ender jeg opp i at jeg kveler den når jeg skal få litt fart på liten tid :D det er noe jeg sliter med. det å komme ut på veien fra en liten vei kan oogså ende opp i stopp. :ermm:

Du vet hva clutchen (den venstre pedalen) brukes til, ikke sant? :p

Lenke til kommentar

Du vet hva clutchen (den venstre pedalen) brukes til, ikke sant? :p

jaja, men når jeg hører brummelyden fra motoren så slipper jeg den alt for fort. også glemmer jeg å gire ned :ohmy: men jeg blir bedre og bedre.

Lykke til til alle som øvelseskjører

Endret av Tønsberg_Norges Elste By
Lenke til kommentar

Good luck! (Selv om du kanskje kjører opp as we speak :p)

2 dager igjen :O

Thanks mate! Bestod :D

Har du oppkjøring om 2 dager?

Gratulerer Kjetil! :new_woot:

Gleder meg som bare rakkern til jeg selv får lappen. Er bare 16 1/2 men jeg bare eelsker å kjøre! :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...