Gå til innhold

Den store øvelseskjøring-tråden!

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt to kjøretimer på kjøreskole nå, og en veiledningstime (kjørelærer kommenterte ikke kjøring underveis, obligatorisk) idag. Kjørte jevnt bra, litt høy fart i en sving, så ikke en vei fra høyre som jeg hadde vikeplikt for (kom ingen biler heldigvis). Eneste jeg totalt feilet på var bakkestart, noe jeg klarer ganske bra til vanlig, menmen, hjem å øve på det skal jeg.

Neste time er i slutten av april, men satser på at det blir noen ledige før det, da er det bykjøring som står på programmet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som vet om det går ann å få en ekstra kopi av øvelseskjørebeviset? Vi har to biler og det er så knotete å passe på hvilken bil det er i.

Eventuelt ringe trafikkstasjonen og be om nytt, de nyere bevisene er i kort-størrelse.

Lenke til kommentar

et kjapt spørsmål; når dere girer, slipper dere gassen først, så inn med clutch, etterfulgt av giring eller ruser dere motoren i ca 1/2 sekund hver gang dere girer (altså trykker inn clutch, så slepper ut gass)? Måtte gjøre sistnevnte med Audi'n på kjøreskolen for å få myk giring.

edit: kan legge til at Audi'n var diesel, og bilen jeg kjører hjemme er bensin, dersom det har noe å si.

Endret av Cheap
Lenke til kommentar

Audien jeg pleide å kjøre med kjøreskolen hadde litt over 100 hk, men dro godt så kunne gire i litt lav fart fra 2-3 feks.

Men Audien som jeg kjører nå har samme antall hk, men et forskjellig dreiningsmoment, så jeg må i mye høyere turtall før det er lurt å gire opp, ellers går den treigere enn Fiestan vår på litt over 60 hk xD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Noen som vet om det går ann å få en ekstra kopi av øvelseskjørebeviset? Vi har to biler og det er så knotete å passe på hvilken bil det er i.

Hmm, jeg fikk først et stort brev får 1,5 år siden, men jeg fikk et nytt bevis i kortform etter at jeg tok teorien rett etter jul (fikk faktsik 2 nye av en feiltagelse) :p

Lenke til kommentar

Hmm, jeg fikk først et stort brev får 1,5 år siden, men jeg fikk et nytt bevis i kortform etter at jeg tok teorien rett etter jul (fikk faktsik 2 nye av en feiltagelse) :p

to kompiser har de korta, men jeg har tatt teorien og jeg har bare den kjedelige lappen? Hvorfor har ikke jeg fått det kortet?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...