Gå til innhold

Ny lov om dyrevelferd


Anbefalte innlegg

Nå hadde jeg egentlig tenkt å bumpe den forrige tråden om den nye dyrevelferdsloven, men jeg kan rett og slett ikke finne den? :dontgetit:

 

Nå plikter du å si fra om dyremishandling - aftenposten.no

 

Den trådte altså i kraft nå fra nyttår, og jeg ønsker vel egentlig bare å gjøre folk oppmerksom på den ;)

 

Den er et viktig skritt mot et samfunn der dyrene forhåpentligvis vil få det bedre, og oppleve mindre mishandling fra mennesker.

 

Hele loven kan leses på lovdata.no.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener og ha lest at det var 16 års aldersgrense på all ansvar for dyr. Slik er det altså ikkje, du må bare vere over 16 år???

Det heter seg at Foresatt skal ikke la barn under 16 år ha et selvstendig ansvar for dyr, om det inkluderer også de som er 16 år gammel vet jeg sannelig ikke? Vil nok kanskje tro det gjelder de som er under 16 år, altså til og med 15 år?

Lenke til kommentar
Mener og ha lest at det var 16 års aldersgrense på all ansvar for dyr. Slik er det altså ikkje, du må bare vere over 16 år???

Det heter seg at Foresatt skal ikke la barn under 16 år ha et selvstendig ansvar for dyr, om det inkluderer også de som er 16 år gammel vet jeg sannelig ikke? Vil nok kanskje tro det gjelder de som er under 16 år, altså til og med 15 år?

Okay, då fikk jeg klarhet i det også.

 

rekner med at det gjelder dei som er under 16, altså til og med 15

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...